LOKLYN ute med ny singel "High and Dry"!

LOKLYN ga ut sin første single «Not Around» i juni 2021, til strålende tilbakemeldinger, og fulgte opp med den storslåtte «Youth» tidligere i vår. Nå er Lier-jenta klar med ny singel!

Foto: Birte Magnussen

Hør High and Dry her

LOKLYN er en fremadstormende norsk/australsk artist som nå er klar med sin tredje singel "High And Dry".

Bak artistnavnet LOKLYN finner vi Helene O'Loughlin som har vokst opp i Melbourne i Australia og Lier i Norge. Hun har vært en aktiv del av musikklivet i Lier fra barndommen av, og har siden utdannet seg som musiker på Westerdals Oslo ACT. Hun har de siste årene hatt base i Oslo, hvor hun har videreutviklet sitt musikalske uttrykk og talent.

LOKLYN lager musikk i sjangeren elektronisk pop, med mørke undertoner og et massivt lydbilde. Hun drar inspirasjon fra artister som Vaults, Florence + The Machine og Emilie Nicolas.

«High And Dry» handler om dualiteten mellom det nødvendige og det ønskelige, og hvordan det man har lyst på i livet ikke alltid går overens med det man har behov for.

Tekstene tar direkte inspirasjon fra Helenes personlige opplevelser, og beskriver følelser vi alle har i oss, på hennes særegne måte.

LOKLYN har raskt funnet sin plass i det norske musikklivet, med hennes unike blanding av elektronisk pop, imponerende vokalprestasjoner og massive lydbilde, samtidig som hun aldri mister budskapet sitt ut av syne.

LOKLYN følger nå opp hennes tidligere utgivelser, med sin tredje single «High And Dry» som er ute i dag.

Foto: Birte Magnussen

LOKLYN er signert på plateselskapet Curling Legs som er en sub-label til Grappa Musikkforlag.

Musikkutsendelse: Paal Flaata - It's Hard To Sing This Song24.6.2022 13:09:03 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Paal FlaataTittel: It's Hard To Sing This Song ISRC: NOYBU2249020Tekst og musikk: Chip TaylorPlateselskap: Grappa Musikkforlag / Blue Mood Last ned WAV Lytt «It’s hard to sing this song» er første låt fra Paal Flaatas kommende soloalbum. Paal Flaata stiller seg – som alltid – helt naken i møte med musikken, i møte med sangen. – Stemningen er ganske mørk, sier Paal selv. – Jeg tror låtene på den nye plata tar pulsen på tiden vi er i. Koronatiden har gitt meg tid til å tenke over alt jeg har opplevd de siste årene, og mye av det har vært ganske trist. Så det er en litt personlig plate, også for Gøran. Vi jobber veldig tett hele tiden, og en av ambisjonene var at vi skulle prøve å få denne plata til å stå litt utafor de andre, å komme litt videre. Gøran Grini, Paals mangeårige samarbeidspartner, er medprodusent på det kommende albumet. Sammen med Grini, Freddy Holm og trommeslageren Glenn Vidar Solheim, legger Paal på den nye platen, enda flere kjente og min

Ny låt fra Tre Små Kinesere24.6.2022 12:40:11 CEST | Pressemelding

Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. Lytt til «Når Sola Snur» her! «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.

Musikkutsendelse: Tre Små Kinesere - Når Sola Snur16.6.2022 15:59:27 CEST | Pressemelding

Releasedato: 24.06.2022Artist: Tre Små KinesereTittel: Når Sola SnurISRC: NOJBT2201010Tekst og musikk: Ulf RisnesPlateselskap: Grappa Musikkforlag Last ned WAV Lytt Det har gått to år siden Tre Små Kineseres forrige album «Drømmeanker» som ble svært godt mottatt da det kom, både av kritikere og fans. Nå er de tilbake med en helt ny sang ; «Når Sola Snur». Singelen er den første smakebiten fra deres neste album, som kommer i januar 2023. Det ryktes at dette blir det beste fra kineserne siden 90-tallet, så det er bare å glede seg. «Når Sola Snur» er godt timet, og teksten bruker dette naturfenomenet som utgangspunkt for å fortelle en noe betuttet venn at det finnes en der ute som "syns at lille du e et stort funn og vil værra sammen med dæ hvert sekund" Musikken er gjenkjennelig Tre Små Kinesere; lett og sommerlig og som alltid godt håndverk, og du får med et lite toneartskifte på kjøpet.