Loganair er tilbake på rutekartet fra Bergen

For alle som er glade i Skottland har vi gleden av å informere om at ruten til Edinburgh nå er tilbake, med Skottlands svar på Widerøe; Loganair.

Loganairs Embraer med gjenkjennelig skotskrutet haledekor

Loganair dobler antallet ruter selskapet driver mellom Skottland og Norge i 2019 med åpningen av helårsflygninger til den skotske hovedstaden Edinburgh fra Avinors flyplasser i Bergen og Stavanger.

- Med dette vil Loganair fortsette å styrke sin posisjon i det viktige markedet mellom Vestlandet og Skottland, sier Aslak Sverdrup, lufthavndirektør ved Bergen lufthavn Flesland.

Flyselskapet med den skotskrutede halen har 70 års fartstid og er Skottlands største uavhengige flyselskap. Selskapet har lenge operert under merket Flybe her i Norge. At selskapet satser stort i Bergen er spennende – da både Inverness og Manchester allerede har blitt mer tilgjengelig gjennom Loganairs nye ruter.

-Etter å ha lansert en vellykket direkte helårsrute mellom Inverness og Bergen i mai 2018, er Avinor nå glad for at Loganair innfører helårsrute til Edinburgh fra Bergen til sommeren, sier Aslak Sverdrup.

-Loganairs beslutning om å utvide driften vil føre til at det kommer 17 000 flere seter på markedet mellom Skottland og Norge neste år. Vestlendinger er glade i Skottland, det er historisk gode relasjoner mellom oss, så vi ønsker den nye ruten hjertelig velkommen, sier lufthavndirektøren.

Loganair bruker sin flåte av 37-seters ERJ 135- fly og vil starte flygninger tre ganger i uken mellom Bergen og Edinburgh fra 9. mai. De samme flyene vil også bli benyttet på ruten fra Stavanger til den skotske hovedstaden fire ganger i uken med oppstart 10. mai.

www.loganair.co.uk

Loganairs Embraer med gjenkjennelig skotskrutet haledekor