LLC “Tardan Gold” krävs att utföra en ytterligare betalning av avfallsavgift för 2019 och 2020

Idag har Bolagets dotterbolag LLC Tardan Gold (”Dotterbolaget”) mottagit en begäran från den ryska statens tillsynstjänst av Naturskyddsinspektionen (Rosprirodnadzor) om att utföra en ytterligare betalning av avfallsavgift med ett belopp på 80 104 953 RUB (likvärdigt till cirka 1 100 936 USD) inom 10 dagar. Begäran avser placering av gråbergsavfall från Pravoberezhny-fyndigheten på malmlager belägna vid gruvan under 2019 och 2020. Enligt de ryska bestämmelserna klassas gråberg som ”avfall”, vilket innebär ett krav från RPN att erhålla en kvot för dess förvaring i malmlager. Underlåtenhet att erhålla en kvot resulterar i tillämpningen av en multiplikationskoefficient, vilket leder till en högre betalning av avfallsavgift än normalt.

Dotterbolaget har lämnat in till RPN den dokumentation som krävs för att erhålla kvoten för framtida perioder. Dotterbolaget räknar dock med att en avfallsavgift för 2021, som förfaller i april 2022, också kommer att beräknas med multiplikationskoefficienten av samma skäl. Detta skulle resultera i en tilläggsbetalning för 2021 på cirka 80 MRUB. Dotterbolaget kommer att diskutera med RPN en betalningsplan för att delbetala tilläggsbeloppen under en längre period. Dotterbolaget har vidtagit organisatoriska åtgärder för att förhindra sådana brister i framtiden. Styrelsen konstaterar att trots den tekniska klassificeringen av gråberg som ”avfall” är frågan rent dokumentär och har ingen miljöpåverkan.

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Webbplats: www.auriant.com
www.facebook.com/AuriantMining/

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i Zabaikalskiy regionen och republikerna Khakassia och Tyva. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information 08-503 000 50, e-mail CA@gwkapital.se eller besök www.gwkapital.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR).Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 11:50 den 15 november 2021.

Information on the total number of voting rights and shares26.11.2021 22:30:00 CET | Press release

REGULATED INFORMATION Information on the total number of voting rights and shares Mont-Saint-Guibert (Belgium), November 26, 2021, 10:30 pm CET / 4:30 pm ET – In accordance with article 15 of the Law of 2 May 2007 on the disclosure of large shareholdings, Nyxoah SA(Euronext Brussels and Nasdaq: NYXH) publishes the belowinformation following the exercise of subscription rights and the issue of new shares. Share capital: EUR 4,427,369.69 Total number of securities carrying voting rights: 25,772,359 (all ordinary shares) Total number of voting rights (= denominator): 25,772,359 (all relating to ordinary shares) Number of rights to subscribe to securities carrying voting rights not yet issued: 105 “2016 ESOP Warrants” issued on November 3, 2016, entitling their holders to subscribe to a total number of 52,500 securities carrying voting rights (all ordinary shares); 100 “2018 ESOP Warrants” issued on December 12, 2018, entitling their holders to subscribe to a total number of 50,000 securit

Fobi to Host Shareholder Update and Earnings Webinar26.11.2021 17:57:56 CET | Press release

VANCOUVER, British Columbia, Nov. 26, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Fobi AI Inc. (FOBI:TSXV) (FOBIF:OTCQB) (the “Company” or “Fobi”), a leading data intelligence company using artificial intelligence to help clients turn real-time data into actionable insights and personalized customer engagement, is pleased to announce that Fobi will host a virtual-only shareholder update webinar on Thursday, December 2, 2021, from 9-10am PST (12-1pm EST). The shareholder update webinar will be facilitated by Rob Anson, CEO and Mark Lotz, CFO, who will review the company's most recent reporting period as well as discuss milestones, financial strength, M&A and the outlook for the remainder of the fiscal year. Fobi CEO Rob Anson and CFO Mark Lotz will facilitate pre-submitted and live-chat questions and answers. The company will answer pre-submitted and live questions at the conclusion of prepared remarks. Investors are asked to submit their questions to ir@fobi.ai. To register for this webinar, please visit