Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album

Superstjernene Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes har gått sammen om innspilling av nytt album med Edvard Griegs sanger. Albumet slippes 7.januar på Decca Classics.

Etter seier i Plácido Domingos Operalia og Dronning Sonjas Internasjonale Musikkonkurranse i 2015 har Lise Davidsen hatt ledende roller i noen av verdens største operahus og har sluppet to album på Decca Classics. På dette tredje albumet har hun med seg Leif Ove Andsnes, pianisten som Wall Street Journal kaller "en av de mest talentfulle musikerne i sin generasjon".

Duoen har fordypet seg i repertoaret. "Alle i Norge kjenner denne musikken", sier Davidsen. "Jeg er veldig bevisst forventningene til hvordan denne musikken "burde" fremføres. Dette prosjektet har handlet om å lytte til musikken og finne vår egen tolkning."

Davidsen og Andsnes har planlagt en turné med seks konserter i januar der de vil fremføre repretoar fra det nye albumet, samt sanger av Strauss og Wagner.

4.januar: Oslo (Den Norske Opera & Ballett)

6.januar: Berlin (Staatsoper Unter den Linden)

8.januar: Madrid (Teatro Real)

9.januar: Munich (Bayerische Staatsoper)

11.januar: Vienna (Wiener Konzerthaus)

13.januar: London (Barbican)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Nils Bech, MGP-deltakerne Subwoolfer og Elsie Bay, samt debut-EP fra Gus Polden!14.1.2022 10:00:00 CET | Pressemelding

Nils Bech debuterer hos Universal Music med en sterk, følelsesladet låt! Årets MGP-deltakere er klare: Subwoolfer - Give That Wolf A Banana Årets MGP-deltakere er klare: Elsie Bay - Death Of Us Tidlig Forhold - En følelsesladet og personlig debut-EP fra Gus Polden Elvis Costello slipper albumet The Boy Named If i dag på Emi Records. Plata består av 13 sanger og er produsert av Sebastian Krys og Elvis Costello. Albumets fulle tittel er The Boy Named If (And Other Children’s Stories) og er en hyllest til barndom og uskyld og reisen frem til det øyeblikket du får beskjed om å slutte å oppføre deg som et barn "som kan være når som helst de neste 50 årene", ifølge Costello. Amerikanske Sofia Carson hyller kvinner verden over med låten LOUD: “LOUD is meant for all of those young women and women worldwide who are now louder than ever and who are the voices of change and this song is inspired by and for them” PJ Harvey, slapp i 2016 albumet The Hope Six Demolition Project. Albumet, det niende

Tidlig Forhold - En følelsesladet og personlig debut-EP fra Gus Polden13.1.2022 15:14:33 CET | Pressemelding

25 år gamle Gus Polden har de siste årene vist seg som en svært dyktig låtskriver og multi-instrumentalist. Etter å ha jobbet tett med Sebastian Zalo både som låtskriver og fast musiker i flere år, debuterte han nylig som soloartist med låten «Hardere vær». Nå er Gus Polden klar med sin splitter nye EP «Tidlig forhold», som gir et komplett innblikk i hans univers. Sjekk ut EPen HER (Tilgjengeliggjøres 14.02.22, 00:00) «Tidlig Forhold» tar for seg Gus Poldens første kjærlighet og er hans nyeste EP fortalt gjennom syv låter. I fjor høst leverte Gus første kapittel av fortellingen med «Hardere vær», “Over” og “Olivengrønn”, nå avrundes historien med tre nye låter: «Om vi var noen andre», «feil perrong» og «Sandefjord». Allerede før slipp har låten «Om vi var noen andre» blitt utpekt som Ukas Låt på NRK P3. Om EPen forteller Gus: «Mange sier at sin første kjærlighet er noe helt spesielt, og at man alltid vil ta med seg noe fra den tiden videre i livet. For meg var dette inget unntak, og de