Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album

Superstjernene Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes har gått sammen om innspilling av nytt album med Edvard Griegs sanger. Albumet slippes 7.januar på Decca Classics.

Etter seier i Plácido Domingos Operalia og Dronning Sonjas Internasjonale Musikkonkurranse i 2015 har Lise Davidsen hatt ledende roller i noen av verdens største operahus og har sluppet to album på Decca Classics. På dette tredje albumet har hun med seg Leif Ove Andsnes, pianisten som Wall Street Journal kaller "en av de mest talentfulle musikerne i sin generasjon".

Duoen har fordypet seg i repertoaret. "Alle i Norge kjenner denne musikken", sier Davidsen. "Jeg er veldig bevisst forventningene til hvordan denne musikken "burde" fremføres. Dette prosjektet har handlet om å lytte til musikken og finne vår egen tolkning."

Davidsen og Andsnes har planlagt en turné med seks konserter i januar der de vil fremføre repretoar fra det nye albumet, samt sanger av Strauss og Wagner.

4.januar: Oslo (Den Norske Opera & Ballett)

6.januar: Berlin (Staatsoper Unter den Linden)

8.januar: Madrid (Teatro Real)

9.januar: Munich (Bayerische Staatsoper)

11.januar: Vienna (Wiener Konzerthaus)

13.januar: London (Barbican)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Subwoolfer, Sabrina Carpenter, Tina og Bettina, Lauv og Ólafur Arnalds!1.7.2022 10:36:22 CEST | Pressemelding

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken! Tina og Bettina gir bort musikk-inntektene for bekjemping av formueskatt på Oslo vest Smash Mouth, det ikoniske bandet bak monsterhitene "All Star" og "I’m A Believer" er nå tilbake med sin første utgivelse på fire år. "4th Of July" er en hyllest til bandets favoritthelligdag, nemlig USAs uavhengighetsdag. Med seg på låten har Smash Mouth med seg bandets nyeste medlem og vokalist, Zach Goode. Den anerkjente pianisten Ólafur Arnalds annonserer sitt neste album, some kind of peace – piano reworks med utgivelsen av "Woven Song – piano reworks" med polske Hania Rani. Albumet slippes 28. oktober, og er en omarbeidet versjon av hans 2020 utgivelse, hvor han har invitert musikere fra verden rundt til å skape nytolkninger av hans tidligere verk. Filmmusikken til Minions: The Rise Of Gru, er ute i dag. Albumet er produsert og satt sammen av 2022 Grammy Producer of the Year Jack Antonoff. Minions: The Rise Of Gru inneholder en bla

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken!1.7.2022 10:27:10 CEST | Pressemelding

Fredag 1. juli slipper Subwoolfer sin nye låt Melocoton (The Donka Donk Song). Det har vært et hektisk år for bandet med Eurovision, og etter imponerende 20 millioner streams på Give That Wolf A Banana, er etterspørselen på ny musikk skyhøy blant fansen. Hør låten HER. “Etter at Give That Wolf A Banana viste seg å være utrolig viktig for menneskene på jorden og reddet flere liv, er det nå tid for å slippe vår neste singel. Det er på tide å rette blikket mot en mindre kjent frukt, nemlig Melocoton, bedre kjent som fersken. Selv om den ikke vil redde bestemoren din på samme måte som en banan ville ha gjort, er det et viktig steg I Subwoolfers utforskning og forståelse av planeten dere mennesker kaller jorden”, sier Subwoolfer selv om låten. Låten ble selvfølgelig spilt inn på den mørke siden av månen, i Subwoolfers romstudio i et stille hjørne kalt krater Manchester. Melocoton (The Donka Donk Song) følger også med en musikkvideo, som har premiere kl 13:00 i dag. Se den HER. Subwoolfer er