Lindmo og Skuse inn i toppledelsen i Redningsselskapet.

Redningsselskapet gjør to endringer i toppledelsen i forbindelse med årsskiftet. Matt Skuse som siste årene har vært fagsjef for RS Akademiet og tar nå over som direktør samme avdeling, mens den tidligere tv-toppen Hasse Lindmo setter seg i direktørstolen og får ansvaret for kommunikasjon og bærekraft.
To nye fjes i Redningsselskapets ledergruppe. Hasse Lindmo (t.v.) og Matt Skuse går i 2020 inn som henholdsvis direktør for kommunikasjon og bærekraft og direktør for RS Akademiet.

Hasse Lindmo har i 25 år vært et sentralt navn i mediebransjen. Han har hatt ulike redaksjonssjefstillinger i NRK, drevet egne produksjonsselskaper og vært produsent for mange av de største tv-prosjektene i landet. Parallelt med det har han de 12 siste årene vært frivillig mannskap for Redningsselskapet, bla som båtfører på Redningsskøyter i Oslofjorden. I høst meldte han overgang på full tid og startet i Redningsselskapet som strategisk rådgiver med ansvar for internkommunikasjon. Nå går han inn i ledergruppen og blir Direktør for Kommunikasjon og Bærekraft i Redningsselskapet.

‑ Jeg er stolt og glad over å få mulighet til å få lede selskapets kommunikasjonsavdeling hvor  vår informasjonssjef Frode Pedersen vil inngå. I tillegg skal vi ta et helhetlig ansvar for selskapets bærekraftstrategi, som skal prege Redningsselskapet fremover, sier Lindmo.

Matt Skuse som fra nyttår trer inn i stillingen som Direktør for RS Akademiet har bred operativ maritim erfaring. Han har 25 år i den britiske marinen og har siden januar 2017 han sittet i stillingen somredningsteknisk fagansvarlig for operativ beredskap i Redningsselskapet og fagsjef for RS Akademiet. Skuse er arkitekten bak det nye opplæring- og treningsprogrammet til Redningsselskapets faste- og frivillige mannskaper, og ansvarlig for mye av det operative utstyret som i dag brukes av Redningsselskapets mannskaper.

‑ RS Akademiet handler i bunn og grunn om mennesker, deres sikkerhet og ikke minst kompetanse. Å få ansvaret for et fagfelt som er i konstant endring, på så mange forskjellige nivåer, er et privilegium, sier Skuse.

Generalsekretær Rikke Lind er meget fornøyd med å ha fått Skuse og Lindmo med i ledergruppen.

‑ Vi har hatt som mål å styrke den maritime representasjonen i toppledelsen. Ved å få inn Lindmo og Skuse gjør vi nettopp det. Vi snakker her om to erfarne ledere som – i tillegg til å være blant de beste i landet innenfor sitt fagfelt – har bred erfaring fra operativt, maritimt beredskapsarbeid, sier Lind.