Linda Vidala slipper EP

«Halvt Thai» slippes i dag.

Artist og produsent Linda Vidala fikk sitt store gjennombrudd med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" med KingSkurkOne i 2017. Nylig slapp Linda del 1 av sitt nye musikalske prosjekt, med tittelen «Halvt norsk», 14. juni er det duket for del 2, «Halvt Thai».

Hør EPen HER:

Prosjektet tar for seg Vidalas liv med både de utfordringene og gledene det innebærer å ha to kulturer med seg fra barndommen av.

Der del 1 var en tidvis mørk og melankolsk samling låter, møter vi på del 2 Linda «Longtime» Vidala. Den mer lystige og rampetesiden av artisten.

«Halvt Thai» er en energetisk og feststemt utgivelse med et budskap om å slippe seg løs og tørre å være seg selv.

Den bråtøffe singelen «Spiller deg» med stjerneskuddet Cherie Mwangi ble sluppet tidligere i vår, og nå er det klart for låter som «Hakuna Matata» - en låt om legge fortiden bak seg. Uansett hva slags liv du lever og hva du vil ha, så slapp av og nyt det! Låten er inspirert av både Løvenes Konge og Spice Girls «Wannabe». Dette er også den første låta Linda har produsert sammen med en venninne, Handycat.

«Mama G» er en hyllest til alle sterke Mama G’s der ute. Alle kvinner. Gamle og nye, kjente og ukjente. Legenden og hverdagshelten. Kvinner som jobber doble skift, forsørger barn, og grinder livet.

«Kjører Hardt» er en grimey power-låt med inspirasjon hentet fra barneleken «Slå på ring». En låt som handler om å kjøre på og kjøre hardt uavhengig av hva andre rundt deg sier. Den beskriver en slags hverdagslig kampmodus.

Som en ekstra bonus på denne EPen finner vi også en splitter ny versjon av megahiten «Bængshot» oversatt til engelsk med tittelen «Bangkok Mafakka» feat. Joe Nat. Versjonen er laget spesielt for det Thailandske markedet.

Sommerens lydspor er herved servert!

jeanett@hes.no

Nyhetsbrev fra Universal Music6.12.2019 13:52:23 CETPressemelding

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen Avicii – Fades Away Tribute Concert Version feat. MishCatt OnklP annonserer nytt album og vinterturné Niall Horan er klar for å slippe ny musikk! «Put A Little Love On Me” ble sluppet i dag kl 06:00. Kevin Boine – legenden fra nord – er tilbake med sin rykende ferske singel «Julebord». Låta tar for seg en stakkarslig kar som ender opp på sofaen etter å ha vært litt for interessert i servitøren. Kevin har store og spennende planer for å kickstarte 2020. The Weeknd slapp denne uken en musikkvideo til den nye singelen “Heartless”, som har sanket inn over syv millioner visninger på to døgn. Abel Tesfaye er også aktuell med den nye låten “Blinding Lights”. Billie Eilish slapp i natt musikkvideoen til “xanny”! Hun tok også hjem hele 3 av 5 priser på nye Apple Music Awards, inkludert Artist of the Year, Top album of the year og Songwriter of the year sammen med sin bror Finneas. Jacob Collier er ute med video til låten "Time Alone With You" hvor

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen6.12.2019 10:00:00 CETPressemelding

612, rapcrewet fra dypeste Oslo, har hits som «612 For Alltid» og «Papir», slipper i dag en ny låt, “Manda til fredag” som de tar med seg i Moncler-jakkeermet, når de basskickstarter det nye tiåret på Rockefeller 10. Januar 2020. Det er ingen tilfeldighet at det slippes en låt akuratt 6. desember. Det er nemlig den offisielle 612 dagen! Med uimotståelig gatesjarme og klokkeren melodisk teft, utsolgte klubbkonserter med hylende småjenter, og en selvtillit og stilsikkerhet man skal lete lenge etter er 612 førsterekka i en helt ny generasjon norsk hiphop. Hør 612 - “Manda til freda” HER 612 gjorde to sinnssyke konserter på både John Dee i fjor og Parkteatret i vår som ga dem spillejobber på flere av landets største festivaler i sommer, inkludert Stavern, Palmesus og Festningen i Trondheim. Med oppgradert liveshow og opptil flere nye låter rett rundt hjørnet er Lille Leon, T_boyofficial, SlimTim, Mogger og ikke minst hypemaster Bønna mer enn klare for å vise fram hva 612 er gode for i 2020

Ny musikk fra The Weeknd, Michael Kiwanuka, OnklP, Norah Jones29.11.2019 14:25:11 CETPressemelding

The Weeknd er tilbake The Kacey Musgraves Christmas Show ute nå Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute! OnklP med siste singel før jul fra kommende album Michael Kiwanuka er en av vår tids mest begavede artister, og med lekende letthet fremfører han tradisjonell men samtidig moderne soul, inspirert av folkrock og afrofolk med jazzaktige overtoner. Han slapp nylig albumet KIWANUKA og spiller på et utsolgt Sentrum Scene nå på søndag. Tanya Tucker slapp denne uken låten «The Winner’s Game». Låten ble spilt inn i samme session som albumet «While I’m Livin’» som kom i sommer, og ble i likhet med albumet produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile.Tucker ble selv nominert til hele 4 GRAMMY-priser forrige uke inkludert Song Of The Year, Best Country Solo Performance, Best Country Song, Best Country Album. Rapduoen City Girls er på samme label som Migos, Lil Yachty og Lil Baby, og gjorde stor suksess med en feature på superhiten “In My Feeling

The Weeknd er tilbake!29.11.2019 14:23:32 CETPressemelding

Den verdenskjente hitmaskinen The Weeknd slapp overraskelseslåten «Heartless» denne uken. Bangeren er produsert av Metro Boomin (Future, Post Malone, Migos, Drake), Illangelo og The Weeknd selv. Hør låten HER! I dag følger Abel Tesfaye opp overraskelsesslippet med en splitter ny låt kalt «Blinding Lights», produsert av Max Martin, Oscar Holter og The Weeknd. The Weeknd har tidligere toppet den norske albumlisten med sine tre siste album; "Beauty Behind The Madness" fra 2015, "Starboy" fra 2016 og "My Dear Melancholy" fra 2018. Til sammen har musikken til The Weeknd blitt streamet over 250 millioner ganger bare i Norge.