Lime

Lime arranger trafikkskole på Majorstuen i dag

Lime, verdens største tilbyder av delte elsparkesykler, arrangerer i dag en trafikkskole på Majorstuen for å lære både nye og gamle elsparkesyklister om sikker kjøring og parkering.

Mellom 10 og 14 i dag vil et team fra Lime lære Oslo-borgere hvordan man skal bruke elsparkesykler, og gi bort en gratis hjelm til deltakere på trafikkskolen. Målet er å oppfordre til tryggere kjøring og bruk av hjelm.

Trafikkskolen er en del av selskapets kontinuerlige innsats for å øke sikkerheten til syklister og fotgjengere i Oslo. Sikkerhet er avgjørende for Lime sitt arbeid med å skape en fremtid der transport er delt, utslippsfri og kostnadseffektiv.

Det nye initiativet fra selskapet følger lanseringen av to nye funksjoner i Oslo forrige uke - programvare som registrer om du kjører på fortau, og i tillegg gir insentiver for å sørge for at flere bruker hjelm. Begge tiltakene vil bidra til å fremme lovlig og hensynsfull ferdsel med kjøretøyene, og til økt sikkerhet for føreren av kjøretøyet.

- Vi er glade for at vi kan videreutvikle vårt sikkerhets- og parkeringsprogram i Oslo. Dagens trafikkskole på Majorstuen har perfekt timing i Norge ettersom korona-restriksjonene og hjemmekontor-rådet mykes opp. Oslo-borgere skal tilbake på arbeidsplassen, og elsparkesykler er et populært alternativ for å komme seg rundt i Oslo. Vi forventer en økning i antall turer med elsparkesykler fremover, så denne trafikkskolen er en viktig del av Lime sin opplæringsinnsats i byen, sier Fredrik Timell, talsperson for Lime i Norden.

—

Notater til redaktøren:

Bildene fra trafikkskolen vil bli tilgjengelige for media etter gjennomføringen 4. februar 2022.

For ytterlige informasjon, ta kontakt med:

Fredrik Timell

Sr. Public Affairs Manager - Nordics, Lime

fredrik.timell@li.me

Fredrik Timell
Public Affairs Sr. Manager - Nordics
fredrik.timell@li.me

Om Lime

Lime
Ole Deviks vei 18

Lime sitt sammfunsoppdrag er å realisere en fremtid der transport er delt, elektrisk og utslippsfri. Som verdens ledende leverandør av delte elektriske kjøretøy, samarbeider Lime med byer for å distribuere elektriske sykler, sparkesykler og mopeder for å dekke reiser som er kortere enn åtte kilometer. Lime er utnevnt av Time Magazine til en av de 100 mest innflytelsesrike selskapene i 2021, og vi har gjennomført mer enn 200 millioner reiser i mer enn 180 byer på fem kontinenter. Vi ønsker å inspirere kommende generasjoner til å velge andre alternativer enn bilen.