Lil Halima x Canto slipper mixtape – Brown Girl Diary

Etter å akkurat ha avsluttet sin første Europaturné, slipper Lil Halima i dag mixtapen “Brown Girl Diary” med den svenske produsenten Canto.

Sommeren har vært fylt med festivaler for stjerneskuddet fra Bardu, før hun reiste ut på sin aller første Europaturné i September. I mellomtiden har hun sluppet de første låtene fra sitt samarbeidsprosjekt med Canto; «Booty» og «911». Fredag 4. oktober slippes 7 spor, med singelen «Block Down» som viser en mørkere og råere side av Lil Halima enn vi har sett før.

Om mixtapen sier Lil Halima selv; «Brown Girl Diary» er en mixtape av meg selv og Canto. Det er sider fra dagboken min, en samling av følelser og hendelser blandet med Cantos veldig egne produksjonsstil. Det er en litt hardere side enn før, noe nytt.

Hør mixtapen HER

Se VIDEO HER

- "With the video for Brown girl diary i wanted to show off some of my friends, a lot of brown girls with each their own story. To show different settings, but in a “natural” way. Also wanted to do short snippets from the whole mixtape to make it feel like snippets from my diary." – Lil Halima

Tracklist

• Type Of Way
  • Block Down
  • Shoot
  • Moon/Sun
  • Booty
  • 10 hint 10 ganger

Canto er en av hjørnestenene i svensk hiphop. Han har skrevet og produsert låter for en rekke artister, før han de siste årene har valgt å investere mer tid i sin solokarriere. Canto er en kameleon som både gir sin signatur til prosjekter, samtidig som han hjelper artister med å finne sin egen signatur.

2019 har vært et spennende år for Lil Halima så langt: to EP-utgivelser, konserter på By:Larm, Roskilde, Øyafestivalen i Oslo og en rekke andre festivaler. Hun avsluttet også akkurat sin første Europaturné, hvor hun spilte i London, Paris, Amsterdam og Hamburg.

Hennes debut-EP ‘love songs for bad lovers’ fikk i 2018 en nominasjon til Nordic Music Prize Award og hun ble nominert til en Spellemann i kategorien "Urban".

Hun spiller sin første egne konsert i Oslo på Parkteateret 18.01.20. Billettene er allerede i salg.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be