Lil Halima slipper "Glue"

Multitalentet Lil Halima slipper singelen «Glue» den 3. April, etter at hun i 2019 var aktuell med to EP´er, en mixtape, en Europaturné og ble nominert til Spellemann i kategorien «Årets Urban» for andre gang.

I krysningen mellom R&B og pop finner vi Lil Halima – og «Glue» kan klassifiseres som en oppstemt poplåt bygd på jazzy akkorder og en groovy basslinje. Låten er skrevet av 21 år gamle Lillian selv, sammen med Nathaniel Warner (Mahalia, Sinead Harnett), Anders Kjær (Dagny, Bendik, Ary) og George Moore (Nao, Snoh Aalegra, Kwabs), som også har produsert låten. Dette er første av flere singler som er planlagt i 2020.

Låten har en spesiell mening for Lillian selv:

«Å forholde seg til en annen person er aldri lett, og jeg kommer i alle fall alltid til et punkt hvor jeg er redd for at den andre personen vil at vi skal være sammen hele tiden, gjøre alt sammen og teknisk sett være limt sammen. Jeg trenger plass til meg selv i et forhold, og ville skrive om dette på en fin måte. For det betyr jo ikke at man ikke er glad i personen, ikke sant? «Glue» var så gøy å lage. Jeg har danset til den en stund nå og er sååå glad for at alle andre endelig kan det også!» - Lil Halima

HØR LIL HALIMA - "GLUE" HER

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I 2019 ga Lil Halima ut to konseptuelle EP-er: «for the dark days» og «for the bright days», som utforsket livet i hjembyen Bardu i Nord-Norge. Sommeren var fylt med festivaler som Roskilde Festivalen, Øyafestivalen og Reeperbahn (for å nevne noen), og senere på høsten slapp hun mixtapen «Brown Girl Diary», parallelt med at hun reiste ut på sin aller føreste Europaturné. Lil Halima ble nominert til Spellemann i kategorien «Urban» i 2018 og 2019.

Photo: Ida Bjørvik
Photo: Ida Bjørvik

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av