Lil Halima klar med ny låt - "Train"

Lil Halima debuterte med sitt soloprosjektunder by:larm2018, til strålende omtale fra norsk presse. Debutsingelen «Abstract» ble sluppet i april, og nå er hun klar med andre singel fra sin kommende EP.

Fredag 15. juni slipper Lil Halima andre singel, «Train». Låten ble skrevet på en togtur hjem fra kjæresten.

Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardui 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen.

- «Train» er en kjærlighetshistorie om hvor vanskelig det kan være å ikke klare å få noen til å føle seg bedre når man gir alt man har.  I dette tilfellet var det en situasjon hvor jeg måtte reise fra kjæresten min når han var lei seg, forteller Lil Halima.

19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. I tillegg til å skrive musikken selv, maler hun coverne til utgivelsene sine. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Ærlighet i kunsten er viktig for henne.

Teksten til «Train» er veldig ekte. Det var  vondt å dra fra han når jeg visste at han ikke hadde det bra. Den setningen som viser best hvor ulogisk alt var på togturen hjem er «This train is taking mesomewhere, I don´tknowwhereI´mgoing. Passing you, passing feelings, missingstops», fortsetter hun.

Universal Music/Def Jam Norway oppdaget Lil Halima på Instagram vinteren 2017 der hun la ut små snutter av seg selv som spilte og sang egne og andres låter – gjerne innspilt på mobiltelefon. I april debuterte hun med den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract» som hun også har skrevet og co-produsert selv. Målet er EP-utgivelse høsten 2018.

Tiden etter jeg slapp «Abstract» har vært så sykt fin! Jeg har fått masse tilbakemeldinger og støtte. Jeg gleder meg til å følge opp med «Train» som er en annen type låt. Den er mer pop, lett og luftig, og er kanskje enklere å like for «folk flest», sier hun.

I sommer gleder hun seg blant annet til å lage ny musikk og spille på festivaler som Kadetten og Havna.

Hør "Train" her!

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be

Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You".11.10.2019 08:53:49 CESTPressemelding