Lido slipper sin andre singel fra det kommende albumet "Peder"

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste syv årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte for snart to år siden med den legendariske Rick Rubin. I 2018 slapp han flere singler og to konseptuelle EPer. I dag slipper han den andre singelen, “Postclubridehomemusic”, fra det kommende albumet “PEDER”, som ble spilt inn i legendariske Strongroom Studios i London og Shagri-LA Studios i Malibu. Musikkvideoen kommer også i dag.

- “Postclubridehomemusic” er singel nummer 2 fra mitt kommende album ‘Peder’ og er en av mine favoritt låter fra plata. Låten handler om en lang, litt bedugget uber-tur hjem alene etter en kveld ute og beskriver alle tankene som går gjennom hodet mitt. Jeg har en tendens til å tenke mye over hvorfor jeg tar de valgene jeg tar og folkene i livet mitt i på slike kvelder og jeg prøvd . Mesteparten av låten ble spilt inn i London i legendariske Strongroom Studios, men slutten av låten ble skrevet og innspilt i minst like legendariske Shangri-LA studio i Malibu. Jeg føler postclubridehomemusic beskriver resten av stilen på albumet veldig godt og derfor var det viktig for meg at denne ble en singel.” - Lido

HØR "POSTCLUBRIDEHOMEMUSIC" HER

SE MUSIKKVIDEOEN HER

Musikkvideoen er filmet i LA, og er regissert av Riley Robbins, og den er et resultat av et unikt samarbeid med det bærekraftige EL-bil firmaet Canoo. Med en bil som er like stor som en van, men som ser ut som en luksus-Tesla, settes stemningen for videoens futuristiske utrykk, akkompagnert av Lidos filosoferende tekster.

“Oh why am I living so fast”

“Slow wine got me speeding off track”

“I don’t know why I was feeling like that”

“Something came over me and never came back”

Med et hint av futuristiske bilder starter videoen med at Lido selv ankommer i en selv-kjørende bil. Han raser avgårde gjennom urbane gater, lys og farger fra byen blandes sammen, som en slags billedlig metafor på Lidos sinnsstemning etter en kveld ute.

Med over 1 million månedlige lyttere på Spotify har 2020 så langt vært et imponerende år for Lido. Mens han gradvis har bygget opp en stor fanbase, jobber han stadig med en lang liste superstjerner, som Halsey, Chance The Rapper, Banks, Jaden Smith, Jojo og Diplo for å nevne noen. Han produserte nylig seks låter på Halseys kritikerroste album Manic, som gikk helt til plass nummer 2 på Billboard Top 200.

Lido bor i LA, men kommer opprinnelig fra Tysvær i Rogaland. Han oppdaget musikk tidlig, da han som barn ble introdusert for farens lidenskap for gospel og soul. Han spilte trommer i sin lokale menighet helt frem til han som 10-åring fikk øynene opp for piano og innspilling av musikk. Siden den gang har han utviklet seg til å bli en renommert produsent og remixer, og han har bygget opp en stor katalog, både som produsent, men også som soloartist.

Ny musikk fra CLMD, Pearl Jam, Jessie Reyez, Ylva med flere27.3.2020 11:45:13 CETPressemelding

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag CLMD kickstarter 2020 med den nye låten "Be Happy" og musikkvideo! Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame" Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger Kompisteamet MIO og Nick Strand har nok en gang gjort magi i studio, og er klare med den dansbare låta "With Somebody" - denne gang med Tungevaag og Christy McDonald på laget. Resultatet er en egenartet og leken feelgood-låt som mikser deilige synther og swingete rytmer. 5 Seconds Of Summer er ute med sitt nye album CALM. Albumet inneholder blant annet singlene "Easier", "Teeth", "No Shame" og "Wildflower". 5 Seconds Of Summer slo for alvor igjennom med sitt selvtitulerte debutalbum i 2014. Albumet gikk rett til #1 her hjemme og på Billboards albumliste. Både oppfølgeralbumet Sounds Good Feels Good (2015) og Youngblood (2018) gikk også rett til #1 på Billboard, noe som har gjort 5 Seconds Of Summer til det eneste bandet i Billboards historie som har hatt tre album direkte inne på #1. Red Moon er den nor

Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame"27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet med den kraftfulle stemmen er tilbake. I dag slipper Ylva "Flame" med Jesper Jenset. Sammen har de laget en flammende kjærlighetslåt med sine kraftfulle vokalprestasjoner av internasjonalt kaliber. Hør låten HER! “Jeg ble inspirert til å gjøre denne låta da ei venninne av meg trodde hun hadde gått videre etter et langt forhold og turte å ta steget inn i noe nytt og spennende. Det viste seg at flammen fremdeles var i fortiden.. Flame handler jo om det å være i et nytt forhold uten å ha klart å gi slipp på et gammelt et.”, sier Ylva om låten. Om å samarbeide med Jesper, sier Ylva: “Da Jesper takket ja til å bli med på prosjektet ble jeg utrolig glad. Stemmen hans ble med å løfte låta på en unik og spesiell måte. Det har vært en ære å samarbeide med han!” Jesper sier: “Jeg liker å samarbeide med andre norske artister. Ylva er rå. Kult å være med på prosjektet.” Mer om Ylva: Ylva Olaisen (19) har samarbeidet med en rekke produsenter og låtskrivere de siste årene, og kataloge

Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior. På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer. - «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli HØR LARSIVELI - "OISANN" HER I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Pearl Jam er i dag ute med det nye albumet Gigaton. Albumet, som er det ellevte studioalbumet i rekken og første studioalbum siden Grammy-prisbelønte Lightning Bolt, er produsert av Josh Evans og Pearl Jam. Gigaton har allerede fått flere gode anmeldelser, blant annet fra Rolling Stone, Kerrang og Spin som mener dette er Pearl Jams beste album siden 90-tallet! Coverbildet, "Ice Waterfall", er tatt på Svalbard og viser Nordaustlandets iskappe med store mengder smeltevann. Bildet er tatt av den canadiske fotografen, filmskaperen og marinbiologen Paul Nickens. Om det nye albumet sier gitarist Mike McCready: "Making this record was a long journey. It was emotionally dark and confusing at times, but also an exciting and experimental road map to musical redemption. Collaborating with my bandmates on Gigaton ultimately gave me greater love, awareness and knowledge of the need for human connection in these time".

Albumaktuelle The Weeknd annonserer Norgeskonsert23.3.2020 14:35:12 CETPressemelding

På fredag slapp superstjernen The Weeknd sitt etterlengtede album After Hours, som inkluderer monsterhiten "Blinding Lights", "Heartless" og den splitter nye singelen "In Your Eyes". Musikkvideoen til sistnevnte har premiere kl. 17 i dag. Hør After Hours HER! På albumet har The Weeknd fått spennende produsenthjelp fra Max Martin, Oscar Holter, Kevin Parker fra Tame Impala, Metro Boomin’ og Illangelo. Deluxe-versjonen som slapp i dag har gjestebidrag fra Lil Uzi Vert, DaHeala, Chromatics, Johnny Jewel, OPN og The Blaze. Her hjemme er After Hours allerede Platina med over 20 millioner streams. "Blinding Lights" har toppet VG-lista i hele 11 uker på rad. The Weeknd har besøkt flere anerkjente TV-programmer for å opptre med ny musikk, deriblant Saturday Night Live. Se kortfilmen om After Hours her. I dag bekrefter The Weeknd og Live Nation Norgesbesøk i november. I 2015 gjorde han en eksklusiv konsert på Vulkan Arena, i 2017 fylte han Oslo Spektrum og nå står Telenor Arena for tur 6. novem