Lido slipper sin andre singel fra det kommende albumet "Peder"

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste syv årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte for snart to år siden med den legendariske Rick Rubin. I 2018 slapp han flere singler og to konseptuelle EPer. I dag slipper han den andre singelen, “Postclubridehomemusic”, fra det kommende albumet “PEDER”, som ble spilt inn i legendariske Strongroom Studios i London og Shagri-LA Studios i Malibu. Musikkvideoen kommer også i dag.

- “Postclubridehomemusic” er singel nummer 2 fra mitt kommende album ‘Peder’ og er en av mine favoritt låter fra plata. Låten handler om en lang, litt bedugget uber-tur hjem alene etter en kveld ute og beskriver alle tankene som går gjennom hodet mitt. Jeg har en tendens til å tenke mye over hvorfor jeg tar de valgene jeg tar og folkene i livet mitt i på slike kvelder og jeg prøvd . Mesteparten av låten ble spilt inn i London i legendariske Strongroom Studios, men slutten av låten ble skrevet og innspilt i minst like legendariske Shangri-LA studio i Malibu. Jeg føler postclubridehomemusic beskriver resten av stilen på albumet veldig godt og derfor var det viktig for meg at denne ble en singel.” - Lido

HØR "POSTCLUBRIDEHOMEMUSIC" HER

SE MUSIKKVIDEOEN HER

Musikkvideoen er filmet i LA, og er regissert av Riley Robbins, og den er et resultat av et unikt samarbeid med det bærekraftige EL-bil firmaet Canoo. Med en bil som er like stor som en van, men som ser ut som en luksus-Tesla, settes stemningen for videoens futuristiske utrykk, akkompagnert av Lidos filosoferende tekster.

“Oh why am I living so fast”

“Slow wine got me speeding off track”

“I don’t know why I was feeling like that”

“Something came over me and never came back”

Med et hint av futuristiske bilder starter videoen med at Lido selv ankommer i en selv-kjørende bil. Han raser avgårde gjennom urbane gater, lys og farger fra byen blandes sammen, som en slags billedlig metafor på Lidos sinnsstemning etter en kveld ute.

Med over 1 million månedlige lyttere på Spotify har 2020 så langt vært et imponerende år for Lido. Mens han gradvis har bygget opp en stor fanbase, jobber han stadig med en lang liste superstjerner, som Halsey, Chance The Rapper, Banks, Jaden Smith, Jojo og Diplo for å nevne noen. Han produserte nylig seks låter på Halseys kritikerroste album Manic, som gikk helt til plass nummer 2 på Billboard Top 200.

Lido bor i LA, men kommer opprinnelig fra Tysvær i Rogaland. Han oppdaget musikk tidlig, da han som barn ble introdusert for farens lidenskap for gospel og soul. Han spilte trommer i sin lokale menighet helt frem til han som 10-åring fikk øynene opp for piano og innspilling av musikk. Siden den gang har han utviklet seg til å bli en renommert produsent og remixer, og han har bygget opp en stor katalog, både som produsent, men også som soloartist.

Ny musikk fra Sam Smith, Juice WRLD, blackbear, The Streets, James Bay med flere10.7.2020 09:49:28 CESTPressemelding

Pressemelding: https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/legends-never-die---albumet-av-juice-wrld-er-na-klart?publisherId=6987388&releaseId=17888884 Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart Sam Smith spilte inn en cover av Coldplays store hit “http://open.spotify.com/album/6VnppEx0PoQpbnfTOutyaQ Fix You” for iHeart Radio Living Room Concert Sessions i mai til så gode tilbakemeldinger at denne nå på mandag ble sluppet digitalt sammen med en video. Britiske James Bay slapp i dag singelen «Chew On My Heart» med tilhørende musikkvideo. Bay slo gjennom i 2015 med debutalbumet «Chaos And The Calm”, som inneholdt hits som «Let It Go» og «Hold Back The River». I går annonserte Katy Perry coveret og tittelen på sitt kommende album Smile, som slippes 15. august. Tittelsporet ble sluppet i dag, hør låten her. Alexandra Joner er endelig tilbake med nye singelen "Like Beyoncé". Hennes nyeste singel er en fengende danselåt som oser av girl power. Gjennom hele låten kan du høre referan

Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart10.7.2020 09:32:58 CESTPressemelding

Albumet Legends Never Die av Juice WRLD, Jarad Anthony Higgins, slippes i dag via Interscope Records. Hør albumet her. Artisten etterlot sin globale fanskare i sorg da han i desember 2019 gikk bort, bare 21 år gammel. I april kunngjorde Juices mor, Carmela Wallace, etableringen av Live Free 999-fondet som skal jobbe for mental helse og vil motta ekstra støtte via Grade A og Interscope Records. Legends Never Die inneholder 21 låter, inkludert “Life’s A Mess” med Halsey og “Come & Go” med Marshmello som begge ble sluppet i løpet av denne uken. Tidligere denne uken annonserte labelet: This Friday we will be honoring the life and art of Juice WRLD by releasing his album, Legends Never Die. We feel that this collection of 15 songs best represents the music Juice was in the process of creating. The album shines a light on the collaborators that meant so much to Juice and deeply impacted his musical process. Juice dedicated his music to his fans and, now more than ever, we hope this album bri