LIDO SLIPPER ALBUMET “PEDER” I DAG!

Den LA-baserte norske produsenten, sangeren, låtskriveren og multiinstrumentalisten, Lido, har i dag sluppet sitt etterlengtede albumprosjekt, «PEDER». Vi har allerede fått en smakebit med de fire kritikerroste singlene - "How To Do Nothing", "postclubridehomemusic", "Rise" og "Layaway". Albumet i sin helhet er signert Lidos kunstneriske alternative produksjon, veltalende teksthåndverk og fengende popmelodier. Andre halvdel av albumet inneholder en rekke samarbeid med høyprofilerte gjester; blant annet popikon JoJo, som har vokalen på låta "University;" samt R&B-artist Col3trane og rapper Ebenezer som begge er med på "Grouptext." «PEDER» inneholder også samarbeid med Brandon Arreaga (fra PRETTYMUCH), Heavy Mellow (produsent for Juice WRLD, Gunna, etc.), Santell og Mulherin.

Med «PEDER» utgis det også en tilhørende barnebok med tittelen "The Boy On The Spaceship", som er skrevet av Lido og sammenfaller med albumkonseptet. Boken markerer Lidos debut som forfatter og skal utgis senere i høst. Den avslører en historie om en liten gutt ved navn Peder (Lidos fødselsnavn), som svever i verdensrommet på et ensomt fartøy. Peder snubler tilfeldigvis over en radiostasjon og hører musikk for første gang. Han faller pladask og prøver å lage sin egen musikk med de verktøyene han har tilgjengelig på romskipet. «PEDER» ble født. Guttens reise gjenspeiler Lidos egne opplevelser fra oppveksten i den norske villmarken hvor han gradvis oppdaget verden utenfor hans egne boble.

HØR LIDO - "PEDER" HER

Med svimlende 1,5 millioner månedlige lyttere på alle strømmetjenester, fortsetter Lido sin solokarriere med «PEDER», hans andre soloalbum etter «EVERYTHING» som kom i 2016. Fanbasen hans fortsetter å vokse betraktelig, og han jobber med prosjekter fra en lang liste ulike superstjerner. Blant annet har han medvirket på Halsey sine tre siste album, Chance The Rappers single “Angels”, Jaden Smith sitt album «ERYS», og Mariah Careys “The Distance”, for å nevne noen. Lido produserte nylig Alunas debutalbum «Renaissance», som sammen sanket inn over 19 millioner streams på tvers av alle strømmetjenester første uken etter slipp. Lido produserte også JoJos nyeste album som gikk nummer 1 på Billboards R&Bs albumliste. I tillegg produserte han seks spor på Halsey's album, Manic, som rangerte som nummer 2 på Billboard Top 200 i år.

Track List:

01. “Yellow Bike” (intro)

02. “Rise”

03. “Please Fasten Your Seatbelt”

04. “Grouptext” (featuring Ebenezer)

05. “Layaway”

06. “5 Songs” (interlude)

07. “Part Time”

08. “University” (featuring Col3trane, JoJo & Santelli)

09. “How To Do Nothing”

10. “BEST4U” (featuring Mulherin)

11. “Postclubridehomemusic”

12. “Pure / Santiago”

Oppvokst i den lille norske byen Tysvær, oppdaget Lido musikk gjennom farens lidenskap for gospel og soul. Han spilte trommer til han var ti år før han gikk over til å spille piano og etterhvert lærte seg å ta opp musikken han laget. Tusenvis av timer senere befant han seg i studio sammen med noen av verdens mest innflytelsesrike artister. Som produsent og remixer har han opparbeidet seg en mangfoldig diskografi som spenner over alt fra Chance The Rapper, Jaden Smith, Ella Mai, Towkio og Banks til Alt-J, Bastille, Disclosure og Halsey. Lido har med tiden bygget opp en kritikerrost solokatalog, inkludert I Love You EP [2014], Superspeed EP [2015], albumet Everything [2016], IOU 1 EP og IOU 2 EP i 2018. I 2017 lånte han også stemmen til Petit Biscuits "Problems", som per dags dato har over 47 millioner Spotify-strømninger. Midt i denne virvelvinden slipper Lido nå sitt etterlengtede album «PEDER».

Photo: Michael Drummond

Debutalbum fra Astrid S, ny singel fra Lana Del Rey, Demi Lovato, S1sco, Stefflon Don med flere16.10.2020 09:30:43 CESTPressemelding

Astrid S slipper debutalbumet Leave It Beautiful SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling S1sco slipper nok en gatebanger – "I år " Lana Del Rey er endelig tilbake med ny musikk! Den nye singelen "Let Me Love You Like A Woman" er hennes første nye singel siden det kritikeroste albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019. Låten har Lana skrevet selv med god hjelp fra makker Jack Antonoff. Justin Bieber og Benny Blanco er aktuell med ny låt. Dette er den første nye låta fra Blanco siden albumdebuten Friends Keep Secrets tilbake i 2018. Den nye singelen "Lonely" er et samarbeid mellom Blanco og Justin Bieber og kommer også sammen med en musikkvideo som kan ses HER. Demi Lovato er ute med den nye singelen "Commander in Chief", en høy-aktuell låt som berører det nåværende politiske klimaet i USA. Hun fremførte låten med en anti-Trump opptreden på Billboard Music Awards. Video er også ute, se den HER. James Blake ga i går ut sin fire-spors EP Before premierte som Annie Mac’s hottest

SALTI ute med debut-EP – En ekte og ærlig fortelling16.10.2020 09:00:00 CESTPressemelding