LIDDS utser Matthew Lindon till Chief Scientific Officer

UPPSALA, SWEDEN – LIDDS AB (publ) tillkännagav i dag att Matthew Lindon har utsetts till Chief Scientific Officer (CSO) för LIDDS AB. Matthew Lindon har över 20 års erfarenhet av drug discovery och läkemedels­utveckling från läkemedelsindustrin och tillträder sin nya tjänst den 1 mars 2022.

"Jag är mycket glad att få välkomna Matthew till bolaget. LIDDS är fortfarande i ett tillväxt- och expansionsskede och Matthew innebär en utmärkt komplettering av vårt team. Jag är övertygad om att Matthew kommer att bidra positivt till den fortsatta utvecklingen av LIDDS projektportjölj givet hans starka bakgrund från prekliniskt och kliniskt arbete.” sa Nina Herne, VD för LIDDS. “Vi fortsätter bygga vår organisation och Matthew är ett viktigt steg i detta arbete.”

Matthew har en stark bakgrund från läkemedelsindustrin där han har arbetat som Senior Director och global projektledare med fokus på drug discovery och tidig klinisk utveckling på GSK och senast på AstraZeneca. Han har en magisterexamen i kemi från University of Leicester, Storbritannien.

"Utnämningen till CSO för LIDDS gläder mig mycket. Bolaget är i en spännande fas och jag ser mycket fram emot att ansluta till teamet och arbeta med de pågågende projekten. Jag tycker att både projekten och NanoZolid-teknologin är mycket lovande”, kommenterade Matthew Lindon.

För ytterligare information:

Nina Herne, VD, telefon: +46 (0)70-714 74 57, E-mail: nina.herne@liddspharma.com

Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 december 2021, kl 15.00 CET.

LIDDS AB (publ) är ett svenskt läkemedelsföretag med en unik drug delivery-teknologi, NanoZolid®. NanoZolid® är en kliniskt validerad drug delivery-teknologi och som har en unik förmåga att åstadkomma en kontrollerad och stadigvarande frisättning av läkemedel i upp till sex månader. LIDDS har licensavtal där NanoZolid kombineras med antiandrogener och egen utveckling av projekt i klinisk och preklinisk fas för cytostatika och immunoaktiva ämnen. LIDDS (LIDDS) aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB, certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90, är Certified adviser till LIDDS. För mer information besök www.liddspharma.com.

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme17.1.2022 09:15:00 CET | Press release

Company Announcement No. 3/2022 Copenhagen, 17 January 2022 Transactions in connection with share buy-back programme On 10 March 2021, Scandinavian Tobacco Group A/S (“STG”) announced that a share buy-back programme of an aggregated price of up to DKK 600 million was launched with the purpose to adjust the Company’s capital structure and meet obligations relating to the Group’s share-based incentive programme. The buy-back programme is executed in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (the “Market Abuse Regulation”) and Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. The share buy-back programme will end no later than 28 February 2022. The following transactions have been executed from 10 January to 14 January 2022: Number of sharesAverage purchase price, DKKTransaction value, DKKAccumulated, last announcement4,015,833513,137,59110 January 202221,758137.472,990,98111 January 202214,980

Stolt-Nielsen Limited to Host a Video Conference to Present the Fourth Quarter and Full Year 2021 Results17.1.2022 09:00:00 CET | Press release

LONDON, January 17 , 2022 – Stolt-Nielsen Limited (Oslo Børs: SNI) will host a video conference to present the Company’s unaudited results for the fourth quarter and full year 2021 on Thursday, January 27, 2022 at 14:00 CET (08:00 EST, 13:00 GMT). The presentation and video conference will be hosted by: - Mr. Niels G. Stolt-Nielsen - Chief Executive Officer, Stolt-Nielsen Limited - Mr. Jens F. Grüner-Hegge - Chief Financial Officer, Stolt-Nielsen Limited - Mr. Lucas Vos - President, Stolt Tankers Those who wish to watch the live broadcast may access it here The presentation will be published on our website: https://www.stolt-nielsen.com/en/investors/reports-presentations/ For additional information please contact: Jens F. Grüner-Hegge Chief Financial Officer UK +44 (0) 20 7611 8985 j.gruner-hegge@stolt.com Ellie Davison Head of Corporate Communications UK +44 (0) 20 7611 8926 e.davison@stolt.com About Stolt-Nielsen Limited Stolt-Nielsen Limited (SNL or 'the Company') is a long-term inv