LIDDS utser Matthew Lindon till Chief Scientific Officer

UPPSALA, SWEDEN – LIDDS AB (publ) tillkännagav i dag att Matthew Lindon har utsetts till Chief Scientific Officer (CSO) för LIDDS AB. Matthew Lindon har över 20 års erfarenhet av drug discovery och läkemedels­utveckling från läkemedelsindustrin och tillträder sin nya tjänst den 1 mars 2022.

"Jag är mycket glad att få välkomna Matthew till bolaget. LIDDS är fortfarande i ett tillväxt- och expansionsskede och Matthew innebär en utmärkt komplettering av vårt team. Jag är övertygad om att Matthew kommer att bidra positivt till den fortsatta utvecklingen av LIDDS projektportjölj givet hans starka bakgrund från prekliniskt och kliniskt arbete.” sa Nina Herne, VD för LIDDS. “Vi fortsätter bygga vår organisation och Matthew är ett viktigt steg i detta arbete.”

Matthew har en stark bakgrund från läkemedelsindustrin där han har arbetat som Senior Director och global projektledare med fokus på drug discovery och tidig klinisk utveckling på GSK och senast på AstraZeneca. Han har en magisterexamen i kemi från University of Leicester, Storbritannien.

"Utnämningen till CSO för LIDDS gläder mig mycket. Bolaget är i en spännande fas och jag ser mycket fram emot att ansluta till teamet och arbeta med de pågågende projekten. Jag tycker att både projekten och NanoZolid-teknologin är mycket lovande”, kommenterade Matthew Lindon.

För ytterligare information:

Nina Herne, VD, telefon: +46 (0)70-714 74 57, E-mail: nina.herne@liddspharma.com

Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 december 2021, kl 15.00 CET.

LIDDS AB (publ) är ett svenskt läkemedelsföretag med en unik drug delivery-teknologi, NanoZolid®. NanoZolid® är en kliniskt validerad drug delivery-teknologi och som har en unik förmåga att åstadkomma en kontrollerad och stadigvarande frisättning av läkemedel i upp till sex månader. LIDDS har licensavtal där NanoZolid kombineras med antiandrogener och egen utveckling av projekt i klinisk och preklinisk fas för cytostatika och immunoaktiva ämnen. LIDDS (LIDDS) aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Redeye AB, certifiedadviser@redeye.se, +46 (0)8 121 576 90, är Certified adviser till LIDDS. För mer information besök www.liddspharma.com.

Winners Announced in the Seventh Annual Stevie® Awards for Great Employers8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

Top Winners Include IBM and Tata Consultancy Services FAIRFAX, Va., Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Winners in the 2022 (seventh annual) Stevie® Awards for Great Employers, an international competition, were announced today. The awards recognize the world’s best employers and the human resources professionals, teams, achievements, and HR-related products and suppliers who help to create and drive great places to work. Among the organizations with the most Stevie-winning nominations are IBM, worldwide (27 Gold, Silver, and Bronze wins), Tata Consultancy Services, worldwide (23), Enerjisa Enerji, Turkey (21), Bank of America, USA (18), Cathay United Bank, Taiwan (10), Globe Telecom, Inc., Philippines (10), MİGROS, Turkey (10), Abu Dhabi Customs, United Arab Emirates (8), DHL Global Forwarding, Germany (8), Sabanci Holding, Turkey (8), İGA (İstanbul Grand Airport), Turkey (7), Megaphone, Australia (7), and NEQSOL HOLDING, Azerbaijan (7). Visit www.StevieAwards.com/HR for a full list of

J.M. Huber Corporation Signs Agreement to Acquire the Biolchim Group From NB Renaissance, Chequers Capital and Management Team8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

ATLANTA, Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- J.M. Huber Corporation (Huber)—a global, family-owned specialty engineered materials manufacturing company—announced today that it has signed a binding agreement to acquire full control of the Biolchim Group from NB Renaissance, Chequers Capital and the Biolchim Group management team. The Biolchim Group, managed and headed by Galileo Quattro SARL, has its main operating base in Italy and is a leading producer and distributor of a full range of specialty plant nutrition and biostimulants. Closing of the sale, anticipated to occur by the end of 2022, is subject to customary closing conditions including the foreign direct investment approval in Italy. All the companies in the Biolchim Group—including Biolchim S.p.A, Cifo, Ilsa S.p.A, Matécsa Kft, and West Coast Marine-Bio Processing Corp.—are within the scope of the purchase. The Biolchim Group operates eight production plants globally and its products—biostimulants, trace elements, and water sol