Amedia

Lene Bjørck går fra TV2 til Amedia. – En stjernesignering

Del

Lene Bjørck starter som forbrukermarkedsdirektør i landets største lokalaviskonsern 2. mai.

Bjørck kommer fra jobben som direktør for salgs og abonnement i TV2. Hun har tidligere hatt ledende stillinger innen kommersiell utvikling, markedsføring og merkevarebygging i Sats, Get og Altibox. 

I TV2 har hun siden 2018 ledet et miljø med i overkant av 20 medarbeidere, hvor hun også har hatt ansvar for flere av TV2s digitale hovedsatsinger. 47-åringen er master of science i markedsføring fra BI, og har faglærerutdanning i økonomifag. 

– I Lene får vi en erfaren og strategisk leder som har skapt resultater i flere abonnementsbaserte virksomheter. Med ekspertise innen markedsføring og merkevarebygging, og erfaring med å utvikle digitale kundereiser, kommer hun til å styrke oss på flere områder som blir helt sentrale fremover. Dette er en stjernesignering for oss, sier konstituert konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen. 

– Amedia med Nettavisen og lokalavisenes dekning står sterkt og har en attraktiv posisjon i medie-Norge. Å samle kraften i dette, slik at enda flere oppdager og får glede av journalistikken, blir sentralt fremover. Dette blir spennende. Jeg ser frem til å bli kjent med folkene i Amedia, og til å ta fatt på oppgavene for å drive vekst og styrke markedsposisjonen ytterligere, sier Lene Bjørck.  

Amedia er den største utgiveren av lokale medier i Norge. 1.100 redaksjonelle medarbeidere over hele landet bidrar til løpende nyhetsdekning i 84 lokalaviser, Nettavisen, Nationen, 11 lokale nettsteder og 3 fagtidsskrifter.  

Amedia inngikk nylig en stor avtale med TV2 om rettigheter til å sende norsk fotball, hockey og håndball fra og med sesongen 2023, og i seks år fremover. 

Kontakter

Forbrukermarkedsdirektør Lene Bjørck, telefon 916 05 330
Konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen, telefon 905 09 466

Bilder

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg pressemeldinger fra Amedia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Amedia

Storavtale om norsk fotball: Skal vise 50.000 breddekamper28.4.2022 13:30:00 CEST | Pressemelding

Med TV 2 og Amedia på eiersiden, blir MyGame plattformen for strømming av all breddefotball i Norge de neste syv årene. Med automatiserte sportskameraer på over tusen fotballbaner over hele landet, skal selskapet dekke kamper i full HD-video, med høydepunkter, kampanalyse og trenerverktøy bare eliteklubbene hittil har hatt tilgang til. Fotballpresident Lise Klaveness ser et stort potensial i det nye samarbeidet.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom