Lene Bjørck går fra TV2 til Amedia. – En stjernesignering

Bjørck kommer fra jobben som direktør for salgs og abonnement i TV2. Hun har tidligere hatt ledende stillinger innen kommersiell utvikling, markedsføring og merkevarebygging i Sats, Get og Altibox.
I TV2 har hun siden 2018 ledet et miljø med i overkant av 20 medarbeidere, hvor hun også har hatt ansvar for flere av TV2s digitale hovedsatsinger. 47-åringen er master of science i markedsføring fra BI, og har faglærerutdanning i økonomifag.
– I Lene får vi en erfaren og strategisk leder som har skapt resultater i flere abonnementsbaserte virksomheter. Med ekspertise innen markedsføring og merkevarebygging, og erfaring med å utvikle digitale kundereiser, kommer hun til å styrke oss på flere områder som blir helt sentrale fremover. Dette er en stjernesignering for oss, sier konstituert konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen.
– Amedia med Nettavisen og lokalavisenes dekning står sterkt og har en attraktiv posisjon i medie-Norge. Å samle kraften i dette, slik at enda flere oppdager og får glede av journalistikken, blir sentralt fremover. Dette blir spennende. Jeg ser frem til å bli kjent med folkene i Amedia, og til å ta fatt på oppgavene for å drive vekst og styrke markedsposisjonen ytterligere, sier Lene Bjørck.
Amedia er den største utgiveren av lokale medier i Norge. 1.100 redaksjonelle medarbeidere over hele landet bidrar til løpende nyhetsdekning i 84 lokalaviser, Nettavisen, Nationen, 11 lokale nettsteder og 3 fagtidsskrifter.
Amedia inngikk nylig en stor avtale med TV2 om rettigheter til å sende norsk fotball, hockey og håndball fra og med sesongen 2023, og i seks år fremover.
Kontakter
Forbrukermarkedsdirektør Lene Bjørck, telefon 916 05 330
Konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen, telefon 905 09 466
Bilder
Om Amedia
Amedia er et ledende skandinavisk mediekonsern med en sterk tilstedeværelse i Norge, Danmark og Sverige. Amedia er et upolitisk selskap med dype historiske røtter, eid av Amediastiftelsen. Vi forvalter et unikt geografisk, historisk-politisk og språklig mediemangfold.
Amedias vil sikre et levende demokrati i alle samfunn der vi er representert. Gjennom våre aviser er vi garantisten for faktasjekket, sannhetssøkende og balansert journalistikk.
Våre aviser er til stede i folks liv, bidrar til at de blir sett og hørt, og hjelper dem med å forstå verden de lever i, slik at de kan ta informerte valg. Vi fyller vårt samfunnsoppdrag ved å være og forbli førstevalget for våre lesere og annonsører.
Vårt redaksjonelle nettverk omfatter nesten 200 avistitler i Norge, Danmark og Sverige, gjennom heleid og deleid virksomhet og gjennom partnerskap.
Amedia er Norges største utgiver av redaktørstyrte medier, og eier 107 avistitler og har 20 partneraviser i Norge. Vi har nesten 1 400 redaksjonelle medarbeidere som løpende holder to millioner lesere oppdatert med nyheter, nytte, debatt og underholdning hver dag.
I Danmark eier Amedia det ledende danske mediekonsernet Berlingske Media som utgir de nasjonale avisene Berlingske, B.T., Weekendavisen og Euroinvestor.
I Sverige eier Amedia Bonnier News Local sammen med Bonnier News og lokalavisselskapet Gota Media, og har en eierandel på 20 prosent i selskapet Bonnier News Local, som gir ut 65 aviser i Sverige, inngikk våren 2025 partnerskap og krysseierskap med det lokale aviskonsernet NWT Media.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Amedia får hånd om 99 prosent av KildeGruppen22.12.2025 12:59:20 CET | Pressemelding
Da fristen for å akseptere Amedias frivillige tilbud om kjøp av aksjene i KildeGruppen gikk ut, hadde nesten alle øvrige aksjonærer takket ja. En opptelling viser at Amedia nå kontrollerer 99 prosent av aksjene i selskapet.
Kim Riseth ansatt som publiseringsredaktør i Nationen16.12.2025 12:10:11 CET | Pressemelding
TIL REDAKSJONEN: Denne pressemeldingen sendes på vegne av Nationen Kim Riseth blir Nationens nye publiseringsredaktør, og får rollen som en pådriver for digital utvikling, kunstig intelligens (KI) og vekst. – Jeg har fått muligheten til å bli litt kjent med Nationen og folkene der nå i høst, og dette er en veldig spennende rolle som jeg gleder meg til å fortsette i, sier han.
Skjalg Fjellheim blir ny politisk redaktør i Finnmark10.12.2025 09:58:00 CET | Pressemelding
Til redaksjonen: Denne pressemeldingen sendes ut på vegne av Amedias aviser i Finnmark. Skal lede debattsatsingen i Finnmarksavisene. Avisene iFinnmark, Sør-Varanger Avis, Finnmarksposten og Hammerfestingen lanserte i fjor debattsatsingen Finnmarkdebatten. Nå er Skjalg Fjellheim ansatt som ny politisk redaktør for Amedia-avisene i Finnmark etter at Frode Børfjord går av ved nyttår.
Alt klart for Danmarks største medieallianse15.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Amedia og Berlingske Media inngår en ny, historisk avtale med JFM og lanserer Danmarks største medieallianse. Dette vil styrke redaktørstyrte medier lokalt og nasjonalt.
Øksnesavisa inngår partneravtale med Amedia13.10.2025 09:12:14 CEST | Pressemelding
Øksnesavisa på Myre i Vesterålen blir partneravis i Amedia, landets største avisutgiver. – Å være på lag med Amedias utprøvde verktøy og en stor kunnskapsbank på feltet, gir trygghet for oss når vi nå endelig skal ta spranget fra papir til nett, sier Gøril Gabrielsen i Øksnesavisa. Gabrielsen var en av grunnleggerne av avisa for 33 år siden.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

