Lemaitre lager sirkus med norske stjerner

I løpet av ti dager tar Lemaitre med seg sitt omreisende «elektriske sirkus» til seks norske byer for å levere det største showet de har gjort i Norge. På turnéen har de med seg Isah, Kjartan Lauritzen, Anna of the North, komiker Jonis Josef og Markus Neby (EMIR erstatter Kjartan Lauritzen i Bergen).

Lemaitre

I hver by vil de levere en unik forestilling, bestående av en komiker, et gigantisk live-band, noen av de mest spennende artistene Norge har å by på, og en rekke flere overraskelser. Etter hver forestilling pakkes det hele ned og kjøres til neste by. Billetter går i salg 19. november kl. 10:00.

Fra sin base i Los Angeles har Lemaitre vært hoffleverandører av hits og hooks du aldri glemmer. Det som derimot har gjort dem til en av de mest spennende musikkeksportene Norge har, er det forrykende live-showet de har turnert verden og erobret scener som Coachella og Lollapalooza. Nå står Norge for tur, og bare for å vise hvor hjertet til gutta ligger nærest, har de planlagt noe helst spesielt for oss i Norge.

Om idéen sier de:

Vi kjente oss litt lei av den konvensjonelle turne-ideen, hvor ett band skal være headliner, og ett eller to band skal spille før de med halv scene og halv lyd. Vi tenkte hvordan det ville se ut om alle delte produksjon, og ikke minst få med artister som i utgangspunktet ikke spiller live som vi gjør, så de blir satt i en helt ny setting.” Ketil Jansen

Og så begynte tankene å gå. Hvorfor begrense oss til å dra på turné med musikerkompisene våre? Hvorfor ikke trekke inn andre kunstformer? Vi er dødsstore fans av det Jonis driver på med, så hvorfor ikke be han med på turneen?  Det var da den ene i rommet sa at det ville bli helt sirkus.. Så var ideen født!” Ulrik Lund

For med seg har de også Norges sikreste kort for god stemning og angstfrie timer, nemlig Kjartan Lauritzen. Med monsterhiten «Fredag» ble han allemannseie i Norge over natten, og ble belønnet med med blant annet P3 Gull og spellemanns-nominasjoner året etter. I tillegg ble han premiert med GRAMO-stipendet. Kjent for sine energiske live-shows, og er aktuell med sin nye EP Game Boy som inneholder 8 splitter nye låter som vil sette fyr på et dansegulv nær deg.

I tillegg kommer Anna of the North, vokalisten som er elsket av artister som Tyler the creator, G-Eazy, og The Chainsmokers. Etter å ha vært på internasjonal musikkpresse sin radar for «det neste store fra Skandinavia», er hun nå ute med sitt fantastiske album «Dream Girl».

For å gjøre det hele komplett, har de også med seg 19 år gamle Isah fra Stavanger. Han er på alles lepper etter sitt bidrag på Karpes «SAS PLUS/SAS PUSSY», en jobb han gjorde så godt at de like godt tok han med på hele den påfølgende klubbturneen sin. Han betraktes som den kanskje mest spennende urban-artisten i Norge om dagen, og da han fulgte opp Karpe samarbeidet med singelen «HALLO» ble den streamet over én million ganger på noen uker, og er definitivt i kategorien «årets hit» i 2019. Han solgte ut fire konserter på Parkteatret i løpet av to uker. Isah er aktuell med sin EP serie «sukkerspinn og hodepine» og ble akkurat nominert til årets nykommer på P3 Gull.

For at det ikke skal være noen tvil om at det ikke bare er en vanlig konsert, vil hver kveld starte med stand-up show fra Norges mest spennende up and coming-komiker i 2019, Jonis Josef. Han er kjent som hjernen bak TV-serien «Kongen av Gulset», og har vært nominert til både Komiprisen og den prestisjetunge Stå opp-prisen. Han har også gjort shows på verdenskjente scener som The Laugh factory og The Comedy store, og er aktuell med sitt Stand-up show «Woke». Han vil også opptre videre gjennom forestillingen mellom artistene, slik at det aldri er et kjedelig øyeblikk under forestillingen.

Gitarist og P3-profil Markus Neby vil lede et band bestående av noen av de beste live-musikerne til lands, og komplettert med full blåserekke vil de sørge for et trøkk du våkner opp med dagen etterpå.

Lemaitre
Sirkus Lemaitre

Ny musikk fra The Weeknd, Michael Kiwanuka, OnklP, Norah Jones29.11.2019 14:25:11 CETPressemelding

The Weeknd er tilbake The Kacey Musgraves Christmas Show ute nå Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute! OnklP med siste singel før jul fra kommende album Michael Kiwanuka er en av vår tids mest begavede artister, og med lekende letthet fremfører han tradisjonell men samtidig moderne soul, inspirert av folkrock og afrofolk med jazzaktige overtoner. Han slapp nylig albumet KIWANUKA og spiller på et utsolgt Sentrum Scene nå på søndag. Tanya Tucker slapp denne uken låten «The Winner’s Game». Låten ble spilt inn i samme session som albumet «While I’m Livin’» som kom i sommer, og ble i likhet med albumet produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile.Tucker ble selv nominert til hele 4 GRAMMY-priser forrige uke inkludert Song Of The Year, Best Country Solo Performance, Best Country Song, Best Country Album. Rapduoen City Girls er på samme label som Migos, Lil Yachty og Lil Baby, og gjorde stor suksess med en feature på superhiten “In My Feeling

The Weeknd er tilbake!29.11.2019 14:23:32 CETPressemelding

Den verdenskjente hitmaskinen The Weeknd slapp overraskelseslåten «Heartless» denne uken. Bangeren er produsert av Metro Boomin (Future, Post Malone, Migos, Drake), Illangelo og The Weeknd selv. Hør låten HER! I dag følger Abel Tesfaye opp overraskelsesslippet med en splitter ny låt kalt «Blinding Lights», produsert av Max Martin, Oscar Holter og The Weeknd. The Weeknd har tidligere toppet den norske albumlisten med sine tre siste album; "Beauty Behind The Madness" fra 2015, "Starboy" fra 2016 og "My Dear Melancholy" fra 2018. Til sammen har musikken til The Weeknd blitt streamet over 250 millioner ganger bare i Norge.

Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute!29.11.2019 12:46:02 CETPressemelding

Filmmusikken til Jikŋon 2 er fra i dag tilgjengelig på alle digitale musikktjenester. Albumet inneholder innspillinger gjort av skuespillerne i den tilhørende filmversjonen, og inneholder musikalske tolkninger fra Marianne Pentha, Elin Kristina Oskal, Vegard Bjørsmo, Ánndaris Rimpi og Eva Jeanette Iversen, i tillegg til AURORA og Cantus som bidrar på alle versjoner av filmmusikken. Om sin rolle som Elsa sier Marianne Pentha: “It is incredibly great and honorable to have been given the role of Elsa. I have met the task with earnestness and humility, and I am immensely proud to be part of the Sami cast in Jiknon 2.” Jikŋon 2, som er dubbet på nordsamisk, er den første Disney animasjonsfilmen som blir tilgjengelig på samisk. Filmen har premiere 25. desember. https://Disney.lnk.to/Jiknon2PR

OnklP med siste singel før jul fra kommende album29.11.2019 10:36:59 CETPressemelding

I dag er OnklP klar med den siste singelen før jul fra det kommende albumet som slippes i februar 2020. På “OCB Slim” har han fått med seg Temur, som ble alvorlig kjent med landeplagen “Fy Faen” og Bergens egne Martin Hazy fra Dårlig Vane. Singelen er produsert av svenske Pontus Persson. - “OCB slim” ble til i en session med vår svenske venn Pontus Persson. Det er bare en digg banger med rolig feiring av livet. Ungdommene Temur & Martin Hazy strødde stjernestøv på tracken med henholdsvis smooth Oslo vibe og hard Bergen flow. Video av Pål Pioner skutt her og der i vakre Oslo.” - OnklP HØR "OCB SLIM" HER OnklP har ikke ligget på latsiden i sommer, da han har turnert hypping rundt omkring i Norge, både på festivaler og klubber. Han er også aktuell i den kommende sesongen av TV-serien 71 grader nord. I den nylige 730-kåringen av Norges beste rappere, stemt frem av Norges rappere, ble OnklP kåret til Norges nest beste rapper gjennom tidene, bare slått av Lars Vaular. I samme kåring over de