Lemaitre lager sirkus med norske stjerner

I løpet av ti dager tar Lemaitre med seg sitt omreisende «elektriske sirkus» til seks norske byer for å levere det største showet de har gjort i Norge. På turnéen har de med seg Isah, Kjartan Lauritzen, Anna of the North, komiker Jonis Josef og Markus Neby (EMIR erstatter Kjartan Lauritzen i Bergen).

Lemaitre

I hver by vil de levere en unik forestilling, bestående av en komiker, et gigantisk live-band, noen av de mest spennende artistene Norge har å by på, og en rekke flere overraskelser. Etter hver forestilling pakkes det hele ned og kjøres til neste by. Billetter går i salg 19. november kl. 10:00.

Fra sin base i Los Angeles har Lemaitre vært hoffleverandører av hits og hooks du aldri glemmer. Det som derimot har gjort dem til en av de mest spennende musikkeksportene Norge har, er det forrykende live-showet de har turnert verden og erobret scener som Coachella og Lollapalooza. Nå står Norge for tur, og bare for å vise hvor hjertet til gutta ligger nærest, har de planlagt noe helst spesielt for oss i Norge.

Om idéen sier de:

Vi kjente oss litt lei av den konvensjonelle turne-ideen, hvor ett band skal være headliner, og ett eller to band skal spille før de med halv scene og halv lyd. Vi tenkte hvordan det ville se ut om alle delte produksjon, og ikke minst få med artister som i utgangspunktet ikke spiller live som vi gjør, så de blir satt i en helt ny setting.” Ketil Jansen

Og så begynte tankene å gå. Hvorfor begrense oss til å dra på turné med musikerkompisene våre? Hvorfor ikke trekke inn andre kunstformer? Vi er dødsstore fans av det Jonis driver på med, så hvorfor ikke be han med på turneen?  Det var da den ene i rommet sa at det ville bli helt sirkus.. Så var ideen født!” Ulrik Lund

For med seg har de også Norges sikreste kort for god stemning og angstfrie timer, nemlig Kjartan Lauritzen. Med monsterhiten «Fredag» ble han allemannseie i Norge over natten, og ble belønnet med med blant annet P3 Gull og spellemanns-nominasjoner året etter. I tillegg ble han premiert med GRAMO-stipendet. Kjent for sine energiske live-shows, og er aktuell med sin nye EP Game Boy som inneholder 8 splitter nye låter som vil sette fyr på et dansegulv nær deg.

I tillegg kommer Anna of the North, vokalisten som er elsket av artister som Tyler the creator, G-Eazy, og The Chainsmokers. Etter å ha vært på internasjonal musikkpresse sin radar for «det neste store fra Skandinavia», er hun nå ute med sitt fantastiske album «Dream Girl».

For å gjøre det hele komplett, har de også med seg 19 år gamle Isah fra Stavanger. Han er på alles lepper etter sitt bidrag på Karpes «SAS PLUS/SAS PUSSY», en jobb han gjorde så godt at de like godt tok han med på hele den påfølgende klubbturneen sin. Han betraktes som den kanskje mest spennende urban-artisten i Norge om dagen, og da han fulgte opp Karpe samarbeidet med singelen «HALLO» ble den streamet over én million ganger på noen uker, og er definitivt i kategorien «årets hit» i 2019. Han solgte ut fire konserter på Parkteatret i løpet av to uker. Isah er aktuell med sin EP serie «sukkerspinn og hodepine» og ble akkurat nominert til årets nykommer på P3 Gull.

For at det ikke skal være noen tvil om at det ikke bare er en vanlig konsert, vil hver kveld starte med stand-up show fra Norges mest spennende up and coming-komiker i 2019, Jonis Josef. Han er kjent som hjernen bak TV-serien «Kongen av Gulset», og har vært nominert til både Komiprisen og den prestisjetunge Stå opp-prisen. Han har også gjort shows på verdenskjente scener som The Laugh factory og The Comedy store, og er aktuell med sitt Stand-up show «Woke». Han vil også opptre videre gjennom forestillingen mellom artistene, slik at det aldri er et kjedelig øyeblikk under forestillingen.

Gitarist og P3-profil Markus Neby vil lede et band bestående av noen av de beste live-musikerne til lands, og komplettert med full blåserekke vil de sørge for et trøkk du våkner opp med dagen etterpå.

Lemaitre
Sirkus Lemaitre

Boyzvoice lanserer legendarisk album verden rundt!13.12.2019 11:37:28 CETPressemelding

Den norske gruppa Boyzvoice lanserer i dag endelig albumet «Get Ready To Be Boyzvoiced» for streaming i hele verden. Albumet, som for lengst har gått til platina, har siden det ble utgitt i 2000 oppnådd legendestatus her hjemme. Nå er bandet klare til å legge verden for sine føtter med blant annet låtene «Let Me Be Your Father X-Mas», «We Are The Playmomen» og «Quanta Costa Cerveza». Hør albumet HER! I påvente av verdenslanseringen uttaler manager Timothy Dahle: «Mange stusser over at albumet «Get ready to be Boyzvoiced» ikke har vært tilgjengelig i utlandet før, men jeg vil understreke at dette har vært i henhold til vår langsiktige kvalitetssikringstrategi. Gjennom effektiv geoblocking har vi sultefora det internasjonale markedet i 20 år, slik at hungeren etter Boyzvoice nå e nærmest umettelig! Fra USA til Kina har det bygget seg opp et fullstendig Boyzvoice-vakum. Og alle som kan litt naturfag vet hva som skjer når vi nå bryter vakumet: Det vil oppstå et ukontrollert Boyzvoice-sug!

Astrid S slipper nedstrippet låt i ny drakt med R3HAB13.12.2019 09:17:35 CETPressemelding

Astrid S er aktuell med popballaden "Years", som hun har skrevet til Netflix-serien "Hjem til jul" med Ida Elise Broch i hovedrollen. Serien hadde premiere 5. desember, og låten ligger nå på #1 på Shazam i Norge. "Years" var også med på hennes siste EP "Down Low", som ble sluppet som en overraskelse til fansen i september. I dag slipper Astrid S en remix av "Favorite Part Of Me" gjort av selveste R3HAB – en energisk og fresh versjon av den nedstrippede låten fra hennes siste EP "Down Low". Hør låten HER. Om R3HAB: R3HAB har tidligere samarbeidet med stjerner som Madonna, Taylor Swift, Rihanna og Drake. Den nederlandske DJ-en og produsenten ble nylig kåret til #14 beste DJ-en i verden av DJ Mag. Sommerhiten "All Around The World (La La La)" ble en massiv suksess, og sanket inn 160 millioner lyttestreams på Spotify alene. Til våren setter Astrid i gang med sin største turné noensinne: "Astrid_S: World Tour Part One", og denne uken ble det annonsert at stjerneskuddet Emma Steinbakken blir

Nyhetsbrev fra Universal Music6.12.2019 13:52:23 CETPressemelding

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen Avicii – Fades Away Tribute Concert Version feat. MishCatt OnklP annonserer nytt album og vinterturné Niall Horan er klar for å slippe ny musikk! «Put A Little Love On Me” ble sluppet i dag kl 06:00. Kevin Boine – legenden fra nord – er tilbake med sin rykende ferske singel «Julebord». Låta tar for seg en stakkarslig kar som ender opp på sofaen etter å ha vært litt for interessert i servitøren. Kevin har store og spennende planer for å kickstarte 2020. The Weeknd slapp denne uken en musikkvideo til den nye singelen “Heartless”, som har sanket inn over syv millioner visninger på to døgn. Abel Tesfaye er også aktuell med den nye låten “Blinding Lights”. Billie Eilish slapp i natt musikkvideoen til “xanny”! Hun tok også hjem hele 3 av 5 priser på nye Apple Music Awards, inkludert Artist of the Year, Top album of the year og Songwriter of the year sammen med sin bror Finneas. Jacob Collier er ute med video til låten "Time Alone With You" hvor