Lemaitre inntar Den Norske Opera

11 oktober er det duket for et live-event av de sjeldne, når Red Bull Music festival tar et av Norges beste live-band til hovedscenen på Den Norske Operaen.

Fra sin base i Los Angeles har Lemaitre vært hoffleverandør av hits og hooks som har gjort dem til en av de mest spennende musikkeksportene Norge har. Sammen med et knippe unge norske artister, har de vært med å pushe moderne elektronika videre med deres ofte fjærlette melodier i kontrast med tunge beats.  Deres forrykende live-show har tatt dem til scener som Coachella, Lollapalooza, og Roskilde, og flere utsolgte turneer over hele verden.

Når de nå kommer hjem til Norge for å gjøre sin eneste konsert i Oslo på lang tid, blir det til gjengjeld på det ikoniske operahuset som rager over Oslofjorden. Konserten skjer som headlinere på Red Bull Music festival, som vil finne sted ulike steder i Oslo i oktober.

”Jeg trodde noen tullet med oss da vi fikk spørsmålet. Vi driver liksom med elektronika, og så skal vi spille på hovedscenen på Den Norske Operaen? ” sier Ulrik Denizou Lund, vokalist og den ene halvdelen av duoen. ”Men i tilefelle det var seriøst, så tok jeg sjansen på å svare ja. Da bekreftelsen faktisk kom, begynte tankene å fly med en gang.  At nå måtte vi komme med noe vi aldri har vist noen før.”

”Av og til er de ytre rammene med å sette føringer for kreative prosessen. Operaen er en sånn greie. Det er akkurat som selve bygget og den følelsen du får når du kommer inn i salen, ”mener” noe om det du har tenkt å fremføre. Det gir en enorm ærefrykt. Så vi har jobbet lenge med et live-format vi ikke har vist før. Nå vil vi jo ikke si alt, men tar du vår vanlige besetning, legger til en lang blåserekke og et kobbel med strykere, så nærmer man seg. Plusser du på venner og gjesteartister fra øverste hylle, er du enda nærmere!” sier den andre halvdelen, Ketil Jansen.

De lover også et visuelt uttrykk utformet kun for denne enkeltstående konserten, og at de vil fremføre flere låter i ny drakt. Noen nedstrippet helt til benet, andre som ”Lemaitre på steroider” ifølge dem selv. ”Vi tør ikke regne med at vi får denne muligheten igjen noen gang, så da kan vi like godt brenne opp alt kruttet først som sist. Og er det noe vi har, så er det krutt…” avslutter duoen.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be