Lemaitre inntar Den Norske Opera

11 oktober er det duket for et live-event av de sjeldne, når Red Bull Music festival tar et av Norges beste live-band til hovedscenen på Den Norske Operaen.

Fra sin base i Los Angeles har Lemaitre vært hoffleverandør av hits og hooks som har gjort dem til en av de mest spennende musikkeksportene Norge har. Sammen med et knippe unge norske artister, har de vært med å pushe moderne elektronika videre med deres ofte fjærlette melodier i kontrast med tunge beats.  Deres forrykende live-show har tatt dem til scener som Coachella, Lollapalooza, og Roskilde, og flere utsolgte turneer over hele verden.

Når de nå kommer hjem til Norge for å gjøre sin eneste konsert i Oslo på lang tid, blir det til gjengjeld på det ikoniske operahuset som rager over Oslofjorden. Konserten skjer som headlinere på Red Bull Music festival, som vil finne sted ulike steder i Oslo i oktober.

”Jeg trodde noen tullet med oss da vi fikk spørsmålet. Vi driver liksom med elektronika, og så skal vi spille på hovedscenen på Den Norske Operaen? ” sier Ulrik Denizou Lund, vokalist og den ene halvdelen av duoen. ”Men i tilefelle det var seriøst, så tok jeg sjansen på å svare ja. Da bekreftelsen faktisk kom, begynte tankene å fly med en gang.  At nå måtte vi komme med noe vi aldri har vist noen før.”

”Av og til er de ytre rammene med å sette føringer for kreative prosessen. Operaen er en sånn greie. Det er akkurat som selve bygget og den følelsen du får når du kommer inn i salen, ”mener” noe om det du har tenkt å fremføre. Det gir en enorm ærefrykt. Så vi har jobbet lenge med et live-format vi ikke har vist før. Nå vil vi jo ikke si alt, men tar du vår vanlige besetning, legger til en lang blåserekke og et kobbel med strykere, så nærmer man seg. Plusser du på venner og gjesteartister fra øverste hylle, er du enda nærmere!” sier den andre halvdelen, Ketil Jansen.

De lover også et visuelt uttrykk utformet kun for denne enkeltstående konserten, og at de vil fremføre flere låter i ny drakt. Noen nedstrippet helt til benet, andre som ”Lemaitre på steroider” ifølge dem selv. ”Vi tør ikke regne med at vi får denne muligheten igjen noen gang, så da kan vi like godt brenne opp alt kruttet først som sist. Og er det noe vi har, så er det krutt…” avslutter duoen.

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all