Lemaitre inntar Den Norske Opera

11 oktober er det duket for et live-event av de sjeldne, når Red Bull Music festival tar et av Norges beste live-band til hovedscenen på Den Norske Operaen.

Fra sin base i Los Angeles har Lemaitre vært hoffleverandør av hits og hooks som har gjort dem til en av de mest spennende musikkeksportene Norge har. Sammen med et knippe unge norske artister, har de vært med å pushe moderne elektronika videre med deres ofte fjærlette melodier i kontrast med tunge beats.  Deres forrykende live-show har tatt dem til scener som Coachella, Lollapalooza, og Roskilde, og flere utsolgte turneer over hele verden.

Når de nå kommer hjem til Norge for å gjøre sin eneste konsert i Oslo på lang tid, blir det til gjengjeld på det ikoniske operahuset som rager over Oslofjorden. Konserten skjer som headlinere på Red Bull Music festival, som vil finne sted ulike steder i Oslo i oktober.

”Jeg trodde noen tullet med oss da vi fikk spørsmålet. Vi driver liksom med elektronika, og så skal vi spille på hovedscenen på Den Norske Operaen? ” sier Ulrik Denizou Lund, vokalist og den ene halvdelen av duoen. ”Men i tilefelle det var seriøst, så tok jeg sjansen på å svare ja. Da bekreftelsen faktisk kom, begynte tankene å fly med en gang.  At nå måtte vi komme med noe vi aldri har vist noen før.”

”Av og til er de ytre rammene med å sette føringer for kreative prosessen. Operaen er en sånn greie. Det er akkurat som selve bygget og den følelsen du får når du kommer inn i salen, ”mener” noe om det du har tenkt å fremføre. Det gir en enorm ærefrykt. Så vi har jobbet lenge med et live-format vi ikke har vist før. Nå vil vi jo ikke si alt, men tar du vår vanlige besetning, legger til en lang blåserekke og et kobbel med strykere, så nærmer man seg. Plusser du på venner og gjesteartister fra øverste hylle, er du enda nærmere!” sier den andre halvdelen, Ketil Jansen.

De lover også et visuelt uttrykk utformet kun for denne enkeltstående konserten, og at de vil fremføre flere låter i ny drakt. Noen nedstrippet helt til benet, andre som ”Lemaitre på steroider” ifølge dem selv. ”Vi tør ikke regne med at vi får denne muligheten igjen noen gang, så da kan vi like godt brenne opp alt kruttet først som sist. Og er det noe vi har, så er det krutt…” avslutter duoen.

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B