Lekent og fengende anthem fra Linda Vidala og Cherie Mwangi

Linda Vidala og Cherie Mwangi, slipper et sterkt samarbeid på fredag med låta «Spiller Deg», en låt som kom til fra så og si tilfeldigheter. «Jeg hørte Cherie på en YLTV-greie og syntes hun var helt rå til å rappe», forteller Linda Vidala. «Plutselig fikk jeg en beat på mail hvor Cherie hadde laget et dritfett hook! Det er sjelden at jeg hopper på låter som allerede har en ferdig beat, men denne ideen kicka jeg umiddelbart på! Verset var lekende morsom å skrive, og hele låta er rett og slett et fyrverkeri!»

Dette er en leken, morsom og fengende låt som får deg gira fra start til slutt. «Jeg hadde det utrolig gøy med å leke med både stemmebruk og flow. Cherie’s laidbackhet utfyller låta perfekt, og det er så fett å gjøre et rent jente-samarbeid på denne type beat.

- “Jeg kom på en låt idé med tittelen Mona Lisa. Jeg skrev ned et lekent refreng og vers. Produsentene bak låta pitchet ideen til universal og jeg fikk tilbakemelding på at de digget det og hadde lyst til å putte Linda på den. Jeg syntes Linda sitt vers var drit kult og jeg var ivrig til å sende det nye verset mitt tilbake. Ende resultatet er noe jeg er veldig fornøyd med. Syntes det er utrolig gøy at kvinnelige rappere kan stå sammen istedenfor å konkurrere mot hverandre. Det finnes så få av oss her i Norge og jeg syntes det er viktig å få vist hva vi kan.” - Cherie

HØR «SPILLER DEG» HER

Linda Vidala hadde braksuksess i 2017 med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen «Bængshot» sammen med KingSkurkOne. Det samme året var hun også nominert til årets liveartist under P3 gull, hvor hun opptrådte sammen med Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen. Sammen med de nevnte ble det også sluppet to remixer av «Bængshot». I senere tid har Linda Vidala vist seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Tidligere i år slapp hun sin første EP «Halvt Norsk» som skildrer den sårbare delen av henne. Fylt med personlige historier, kjærlighet, angst og håp er EPen uten tvil det mest personlige vi har hørt fra Linda Vidala til nå.

Cherie Mwangi er bare 19 år gammel og er med «Spiller Deg» for første gang ute med egen musikk. Den norskfødte jenta med røtter fra Kenya har skrevet rap-tekster siden hun var i 12-års alderen, noe som har resultert i en særs god flow og har gitt henne en fet sound. Stilen hennes er en deilig blanding av street og lekent, noe som uten tvil kommer frem på hennes første utgivelse.

Bon Jovi med ny låt og politisk album21.2.2020 18:05:00 CETPressemelding

Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye låten "Limitless". "Limitless" er første smakebit ut fra deres kommende album Bon Jovi 2020 som slippes 15. mai og oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Dette er gruppas 15. studioalbum med en tittel som refererer til årets valg i USA og et cover som viser en ettertenksom Jon Bon Jovi gjemt bak solbrillene foran justisdepartementet. Albumet inneholder 10 låter og tar opp aktuelle og tøffe temaer som blant annet våpenlov, krigsveteraners problemer, rasisme, politikk og betydningen av familie. Som Jon selv sier om albumet: "It encompasses life, love and loss". TRACKLISTE: 1. Beautiful Drug 2. Unbroken 3. Limitless 4. Luv Can 5. Brothers In Arms 6. Story Of Love 7. Lower The Flag 8. Let It Rain 9. Shine 10. Blood In The Water

Nyheter fra OnklP, Halsey, Taylor Swift, Bon Jovi med flere21.2.2020 09:55:06 CETPressemelding

Astrid S annonserer samarbeid med Brett Young Rockelegendene i Bon Jovi er ute med den nye singelen "Limitless". Låten oppmuntrer til optimisme i en ellers usikker verden. Carly Rae Jepsen spiller konsert på Sentrum Scene i kveld. Hennes siste album «Dedicated» fikk veldig gode anmeldelser hos publikasjoner som Pitchfork, The Guardian, The Fader og NME. Nye singelen “Superblood Wolfmoon” fra Pearl Jams sitt neste album ble sluppet på tirsdag. Bandet annonserte singelen via sin app, der fans kan høre en liten del av sangen ved å rette mobiltelefonen mot månen. Albumet Gigaton slippes 27. mars. "Always Tomorrow" er fjerde album fra LA-duoen Best Coast bestående av Bethany Cosentino og Bobb Bruno – deres første siden California Nights fra 2015. Albumet er produsert av Justin Meldal Johnsen (Beck, Air, M83) og mikset av Alan Moulder og Rich Costley (The Jesus And Mary Chain, Beach House, Fiona Apple). Bandet turnerer i USA denne våren før de gjør tre konserter i UK. På onsdag slapp Emily B