Leieprisene i Oslo, øker i samme takt som boligprisene, sier administrerende direktør, Vibecke Lyse Augdal.

Det kostet nå i snitt 9674,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en nedgang på 2% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 1,3%.

For en 2-roms kostet det i snitt 13.171,- kroner, dette er en oppgang på 1,5% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,3%.

En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.252,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 0,5%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,8%.

- Leiemarkedet fungerer godt i Oslo og det er god aktivitet. Vi opplever et marked i balanse, samtidig som vi ser at vi nå leier ut flere boliger til en høyere leiepris, sier daglig leder Vemund Holmen hos Utleiemegleren Sinsen.

For en 2-roms kostet det i snitt 10.814,- kroner. Sammenlignet med samme måned i fjor er dette en oppgang på 2%.

For en 3-roms kostet det i snitt 14.285,- kroner. Dette er en oppgang på 2,8% fra forrige måned.

- Vi opplever god respons på annonsene våre, og for de fleste boligtyper. I februar leide vi ut 26% flere boliger sammenlignet med samme måned i fjor, sier daglig leder ved Utleiemegleren Bergen, Eirik Hove.

Det kostet i gjennomsnitt 9681,- kroner å leie en 2-roms i Stavanger. Sammenlignet med forrige måned, er dette en nedgang på 0,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en nedgang på 4,7%.

En 3-roms kostet i snitt 14.301,- kroner per måned. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 16,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 12,3%.

- Vi merker økt etterspørsel etter eneboliger med høy standard i de rette områdene, der vi nå oppnår meget gode leiepriser.

I februar opplever vi en høy aktivitet med mange utleide boliger. Flere av bedriftene knyttet til oljesektoren har tatt kontakt for å finne boliger til nyansatte.

Antall ledige boliger i Stavanger på finn.no teller nå 352 boliger som er 10 % færre enn i begynnelsen av februar. Vi har tro på god aktivitet i månedene som kommer, sier daglig leder ved Utleiemegleren Stavanger, Eirik Hauge.

I Trondheim kostet en 2-roms i gjennomsnitt 11.146,- kroner, som er en oppgang på 1,3% fra måneden tidligere. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 5%

For en 3-roms var snittleien 13.975,- kroner, dette er en nedgang på 1,8% fra måneden tidligere. Sammenlignet med sammen måned i fjor er det en nedgang på 0,4%

- Det er fortsatt en del boliger til leie og sentrale boliger med god standard leies ut relativt raskt. Boliger til leie i utkanten av sentrum, har lengre liggetid, sier daglig leder ved Utleiemegleren Trondheim, Solveig Hjallen Moen.

I snitt kostet det 11.231,- kroner å leie en 2-roms leilighet på Romerike. Sammenlignet med forrige måned er dette en nedgang på 1,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 9,9%.

En 3-roms leilighet på Romerike kostet i snitt 13.066,- kroner. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 4%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 1,6%.

- Det er et stadig voksende utleiemarked på Romerike og det bygges mange nye boliger. Det er mange investorer som kjøper for å leie ut på hele Romerike. I februar leide vi ut over 100 boliger, noe som vitner om svært høy aktivitet i markedet. Vi merker at boliger i Lillestrøm og Lørenskog er veldig populære og der er det godt oppmøte på visningene, sier daglig leder ved Utleiemegleren Romerike, Karsten Olsen.

I Asker og Bærum kostet det i gjennomsnitt 10.853,- kroner for en 2-roms, som er en oppgang på 2,6% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en nedgang på 3,2%.

En 3-roms leilighet kostet i snitt 16.077,- kroner. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 11,4%. Sammenlignet med samme måned i fjor er det en oppgang på 12,1%.

- Fra slutten av januar har det vært jevn oppgang i etterspørselen etter utleieboliger Asker og Bærum. Som vanlig roer det seg litt i forbindelse med vinterferien, men trykket har nå tatt seg opp igjen. Flere interessenter på visning og dermed flere boliger som leies ut, viser at vi med stor sannsynlighet nærmer oss det stabile leiemarkedet vi normalt opplever mellom vinterferie og påsketider. Spesielt har etterspørselen og betalingsvilligheten for 3-roms leiligheter vært god i det siste, og det er stadig økende etterspørsel fra familier som trenger større boliger litt frem i tid.

Vurderer man å leie ut en bolig fra sommeren av, så bør en absolutt komme i gang med utleieprosessen før påsketider, sier daglig leder ved Utleiemegleren Asker og Bærum, Tom-Anders Andersen.

Jakten på studentboliger er i gang, og vi ser en spesielt stor pågang etter ett-roms, noe som er normalt i forbindelse med studiestart. Det er en god økning i leieprisene, spesielt i Oslo, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse6.7.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 11.065,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 5,2% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 12%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.405,- kroner, dette er en oppgang på 0,6% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 4,2%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.504,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en oppgang på 0,9%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 3,5%. - Leiemarkedet er i høysesong. Det leies ut rekordmange boliger om dagen og leilighetene går raskt. Alle typer boliger er populære, men vi merker ekstra stor pågang på kollektiver og små leiligheter. En tendens vi har sett mindre av siste årene er expats som kommer til Norge for å jobbe, dette har blusset opp igjen. Vi får mange henvendelser fra Relocation-byråer og firmaer som nå trenger bolig til sine ansatte. Dette er o

Det er stor aktivitet i utleiemarkedet, og det er mange studenter som allerede nå har leid bolig for studieperioden, sier Administrerende Direktør i Utleiemegleren, Vibecke Lyse Augdal.5.6.2020 07:30:00 CESTPressemelding

Oslo: Det kostet nå i snitt 10.490,- kroner per måned å leie en 1-roms leilighet i Oslo, dette er en oppgang på 7,8% fra forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 7,9%. For en 2-roms kostet det i snitt 13.320,- kroner, dette er en oppgang på 0,4% sammenlignet med forrige måned. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,3%. En 3-roms leilighet i Oslo kostet nå i snitt 16.360,- kroner å leie i måneden. Sammenlignet med forrige måned er det en nedgang på 5,7%. Sammenlignet med samme måned i fjor, er det en oppgang på 2,6%. - Det er et godt leiemarked i Oslo. Vi merker allerede at studentene har begynt boligjakten og 2-3 roms og kollektiv-leiligheter er det vi har flest henvendelser på for tiden. Tiden vi er inne i gjør at flere studenter velger å avlyse utenlandsstudier og reiser, det kommer til å bli mange om boligene i sommer. Vi anbefaler derfor å være tidlig ute dersom man skal finne seg bolig i Oslo fra høsten av. Flere av våre utleier