Ledige plasser: NRK åpner arkivet 14. og 15. oktober

Velkommen til en åpen dag på NRK Marienlyst i Oslo der du kan lære mer om hvordan din redaksjon kan bruke innhold fra NRKs arkiver!

Meld deg på nå til arrangementet der NRK inviterer deg som er journalist eller redaktør til en praktisk og matnyttig dag der du får kunnskap om hva NRK kan dele av video, bilder og lyd til ekstern presse!

Program for dagen:

Kl. 10.00: Velkommen til NRK!

Hvorfor skal NRK dele klipp fra arkivet?

v/Grethe Gynnild-Johnsen, redaktør for mediemangfold og samarbeid

Hva kan du finne av gull i NRKs arkiver?

Slik er rutinene for bruk av klipp fra direktestrømmer i nyhetene

v/redaktør Espen Olsen Langfeldt, NRK Direkte

NRK sett utenfra: Tips og råd til best mulig bruk av innhold fra arkivene

v/Olav Næss, Monster - «Datoen»

Kl. 12 – 13: Lunsj: Høstsuppe i Messa

Hva kan vi dele? Muligheter og begrensninger

Advokat Anne-Hilde Storm om rettigheter og opphavsavtaler

Etikkredaktør Per Arne Kalbakk om etiske vurderinger

Hvordan finner jeg fram i NRKs arkiver?

Bli kjent med arkivmedarbeiderne i NRK som hjelper deg å navigere

Kl. 15.00: Avslutning og besøk i nyhetsavdelingen

Møte med kveldens nyhetsankere i Dagsrevyen

Arrangementet er gratis inkludert lunsj.

Meld deg på den dagen som passer best for deg ved å sende en e-post til prosjektleder og kommunikasjonsansvarlig lotten.christiansen@nrk.no innen 20. september. Deretter mottar du invitasjon med påmeldingslenke.

Norsk rikskringkasting AS (NRK) skal fylle viktige sosiale, kulturelle og demokratiske behov i det norske samfunnet. NRK tilbyr strømmetjenester for radio og TV, fem TV-kanaler og 14 radiokanaler. I tillegg har NRK et bredt tilbud til publikum på nett.

NRK åpner arkivet29.8.2019 14:13:17 CESTPresseinvitasjon

Velkommen til en åpen dag på Marienlyst i Oslo for deg som lurer på hvordan din redaksjon kan bruke innhold fra NRKs arkiver! Vi inviterer ekstern presse fra hele landet til en praktisk og matnyttig dag der du får kunnskap om hva NRK kan dele av video, bilder og lyd til ekstern presse. NRK forvalter mange gyldne øyeblikk fra nasjonens historie, helt tilbake fra 1900 fram til dags dato. Dette ønsker vi å dele med deg som er journalist eller redaktør i et annet mediehus i Norge. Arrangementet er gratis inkludert lunsj. Meld deg på den dagen som passer best for deg ved å sende en e-post til prosjektleder og kommunikasjonsansvarlig lotten.christiansen@nrk.no innen 15. september. Deretter mottar du invitasjon med påmeldingslenke. Merk: Begrenset antall plasser.