Lederskifte i A/S Norske Shell

Marianne Olsnes tar over rollen som administrerende direktør for A/S Norske Shell.
Agnete Johnsgaard-Lewis (til venstre) sammen med etterfølger Marianne Olsnes.

Agnete Johnsgaard-Lewis har hatt sjefsrollen i Norske Shell siden august 2019. Hun er nå utpekt som ny leder for Shells omfattende virksomhet i Brunei, der selskapet har over 4000 ansatte og engasjerer et enda større antall kontraktører.

– Skiftet kom tidlig og jeg hadde sett frem til flere år i Norske Shell, men jeg er trygg på at jeg overlater virksomheten vår i de beste hender. Marianne kjenner Norske Shell inn og ut, sier Johnsgaard-Lewis, som kommer fra Jessheim.

Marianne Olsnes (47) kom til Shell i 2002 med mastergrad som reservoaringeniør og en MBA fra Erasmus University i Rotterdam. Hun har siden hatt en rekke tekniske og ledende roller i og utenfor Norge. Det siste året har Olsnes ledet digitaliseringsarbeidet i Shells globale teknologi- og prosjektdivisjon.

– Jeg ser frem til å komme «hjem» til Norske Shell. Det er et selskap bestående av fantastisk dyktige folk. Vi har svært solide posisjoner på Norsk sokkel, og jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier Olsnes.

Olsnes er opprinnelig fra Andøya i Nordland og overtar formelt som administrerende direktør i A/S Norske Shell 20. Juli.

Jan SoppelandDirektør for kommunikasjon og myndighetskontakt, A/S Norske Shell

Jan Soppeland er direktør for kommunikasjon og myndighetskontakt i A/S Norske Shell. Soppeland har kontorsted i Stavanger.

Tel:+47 93 61 22 22jan.soppeland@shell.com

Agnete Johnsgaard-Lewis (til venstre) sammen med etterfølger Marianne Olsnes.

Om Norske Shell

Løkkeveien 103
4007 Stavanger

+47 51 69 30 00http://www.shell.no

Shell har vært i aktiv i Norge i 110 år. Med sin kjernevirksomhet innenfor naturgass er selskapet i dag operatør for Ormen Lange, medeier i Troll og teknisk tjenesteyter for daglig drift av Nyhamna prosessanlegg.

I tillegg er Shell aktiv partner i CCS-initiativene Northern Lights og Teknologisenteret Mongstad, tilbyr el-lading gjennom Shell Recharge Solutions, og er gjennom Shell Ventures medeier i en rekke norske teknologibedrifter, inkludert batteriselskapet Corvus Energy. Vi søker også aktivt muligheter innenfor fornybart og renere energiløsninger i Norge med fokus på havvind, hydrogen og biofuels.

Shells hovedkontor i Norge ligger i Stavanger.

Følg pressemeldinger fra Norske Shell

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norske Shell på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norske Shell

Fem millioner tonn CO2 fanget og lagret13.7.2020 08:00:00 CEST | Pressemelding