Lavere pris inn til REMA 1000 betyr lavere pris ut til kunde.

I juni i år gikk vi bort fra de tradisjonelle prisvinduene som har regulert prissetting i norsk dagligvare i mange år. Samtidig kuttet vi prisene på 250 varer, som vi hadde fått lavere priser inn til oss på. Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte ut til kundene våre, i form av lavere utsalgspriser. Det har vært REMA 1000s forretningsmodell, som vi ikke har viket fra siden vi introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Nå skjer det igjen, og det kommer kunden til gode
Denne uken fikk vi beskjed fra våre leverandører om at prisene på store og viktige kjøttprodukter går ned til oss, fra 1.september. Derfor er prisen i dag satt ned på over 40varerinnenfor kategorien ferskt kjøtt og kjøttpålegg. Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,6% til 8,6%.Flere av disse er volumprodukter som monner i handlekurven til barnefamilien.
Kunden er vår øverste sjef, og vi vil alltid gjøre alt vi kan for at hen skal få markedets laveste priser. Vi ønsker å være så åpne og transparente som mulig, og gjøre det enkelt for våre kunder å orientere seg. Listen over hvilke varer som nå har fått priskutt har vi derfor publisert på rema.no.
Nøkkelord
Kontakter
Hege RognlienLeder kommunikasjon REMA 1000
Tel:800 31 015hege.rognlien@rema.noBilder
Om REMA 1000
REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er blant Norges største dagligvareaktør og en av landets sterkeste merkevarer. Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
REMA 1000 ambisiøse ansvarsstrategi - På vei, men ikke i mål2.6.2025 11:27:23 CEST | Pressemelding
De siste fem årene har REMA 1000 redusert utslipp i egen drift med 30 % og kuttet matsvinn med 40 %. Salget av plastposer har falt med 32 %, og utvalget av sunne matvarer er større enn noen gang. – Vi har gjort mye bra, men vi er ikke i mål, sier leder for ansvar og bærekraft i REMA 1000, Emilie Våge.
Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli14.5.2025 13:22:35 CEST | Pressemelding
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom