Lars Vaular slipper «Våken»

Lars Vaular lader opp til albumslipp med «Våken» 27. september.

Lars Vaular kom tilbake med et smell før sommeren med den kritikerroste danselåta «Kroppsspråk», og har siden toppet listene med Kygo og Store P på «Kem Kan Eg Ringe», samarbeidet med de musikalske trollmennene Röyksopp på «To minutter», streamet flere millioner og hatt samtlige av låtene A-listet på P3. Nå lader han opp til albumslipp med «Våken», en låt som på mange måter oppsummerer den kommende plata.

På «Våken» veksler Lars mellom å ta opp personlige fortellinger parallelt med større problemer i samfunnet. Låta er en hånd som strekkes ut til ungdommen- som lytter og tar dem seriøst.

«Jeg bekymrer meg ikke for ungdommen, men det bekymrer meg hvordan man ofte snakker om dem og til dem, men ikke med dem» - Lars Vaular

Etter å ha vært stille på utgivelsesfronten i godt over et år, kom Lars Vaular tilbake med et smell i mai. «Kroppsspråk» ble raskt A-listet på P3, Dagbladet omtalte han som «en mesterlig tekstforfatter med unik teft for både hits og gåsehudfremkallende klassikere», og låta har nå over to millioner streams. Han toppet også listene med det overraskende Kygo-samarbeidet «Kem Kan Eg Ringe», og slapp nok en gåsehudfremkallende klassiker- «To minutter» med Röyksopp. En låt om hvordan man kan snu om livet på to minutter.

Lars Vaular blir også å se live i høst, i Bergen 25. og 26. oktober, i Oslo 2. november og i Trondheim 9. november. I tillegg legger han ut på en langstrakt Norgesturné på nyåret, med over 15 datoer over hele landet.

«Våken» er ute 27. september.

____

Siden Lars Vaular debuterte som artist i 2003 har han vært en sentral del av den norske urbanscenen. Han har spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon. Han har spilt på alt fra SXSW i Texas til Roskilde i Danmark, og avsluttet Øyafestivalen i Oslo i 2017, hvor P3.no sa han var i en egen klasse blant norske liveartister. Siden det har det vært stille på utgivelsesfronten, men nå er Lars Vaular tilbake.

Hør George Michaels musikk i årets julefilm!10.10.2019 10:30:00 CESTPressemelding

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!. Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten. Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort. Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl). Filmen kommer på norske kinoer 8. november! Om soundtrack og bakgrunn for filmen Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Las