Lars Vaular med Unge Ferrari – Panorama

Den siste tiden har Lars Vaular lansert noen fantastiske musikalske samarbeider. Aller først med singelen “Heartbreak Hotel”, et samarbeid med Vinz fra den ikke helt ukjente duoen Nico & Vinz, og sist “Ventet på deg” sammen med det nye stjerneskuddet Myra. Nå følger han opp med “Panorama” – en hiphop-perle der han får drahjelp av Unge Ferrari.

HØR "PANORAMA" HER.

Vaular synes Ferrari sin stemme er fantastisk og har lenge lett etter en beat som kunne passe både ham og Ferrari – i tospann. Beaten fikk han til slutt fra sin russiske produsent no30. Unge Ferrari ble umiddelbart informert om det hele, og sammen gikk de i studio der de har hatt mange inspirerende og produktive sessions.

Nå foreligger straks låta og musikkvideoen, spilt inn på en tanks på den svenske bygda. Selv beskriver Vaular låta som herlig umoderne - en 2001-vibbe i 2015. En låt om god utsikt og følelse av luksus i naturen.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Den globale TikTok-sensasjonen Alessandra til MGP-finalen i Trondheim Spektrum!2.2.2023 17:22:07 CET | Pressemelding

Den globale TikTok-sensasjonen Alessandra seilte gjennom årets første MGP-delfinale. Nå er hun klar for den norske finalen i Trondheim Spektrum med låten “Queen of Kings”. Låten har hatt en eksplosiv vekst og strømmer i skyhøy fart oppover listene. Den har for øyeblikket blitt strømmet over svimlende 5,6 millioner ganger, som den mest strømmede delfinalistlåten i hele Europa! Det er takket være TikTok, hvor låten går viralt i både Europa og USA, med over 65 millioner visninger og 3700 videokreasjoner. I dag ligger låten på #4 på Spotifys topplister, som den høyest plasserte MGP-låten i Norge! Tidligere denne uken gikk låten inn på Spotifys viral-liste i en rekke territorier, deriblant som #2 globalt og #4 i UK og USA. Låten ligger også inne som #30 i Finland. Alessandra sin sound har også over 7 millioner likes på TikTok, i tillegg til 1 million totale visninger på YouTube! Mer om Alessandra: 20 år gamle Alessandra er en norsk-italiensk artist og låtskriver, som har tilbrakt mesteparte

Ny låt fra Gus Polden: “Jeg tar neste vakt”2.2.2023 12:13:28 CET | Pressemelding

Gus Polden slipper sin fjerde låt fra hans kommende debutalbum. 3. februar kan du høre låten “Jeg tar neste vakt”. Om låta sier Gus Polden følgende: - “Jeg tar neste vakt” handler om å løfte blikket og hjelpe folk som har det vanskeligere enn deg selv. Jeg har selv et ønske om å bli mer handlingskraftig, og ikke begrense det til en tanke om å engasjere seg, men å faktisk gjøre det. Jeg håper også at denne låta kan inspirere andre til å gjøre det samme. Gus Polden kommer fra en familie full av anerkjente musikere og plukket selv opp gitaren i tidlig alder. I samarbeidet med andre artister opplevde han at låtene han skrev var historier og perspektiver direkte tatt fra hans eget liv. Da ble det naturlig at han selv skulle være avsender, 24. februar kan man høre kremen av disse låtene på debutalbumet, Panorama. 28. februar spiller artisten sin første headliner-konsert på Parkteatret i Oslo. Kjøp billett til konserten her. FØLG GUS POLDEN: TikTok | Instagram | Facebook

Plaza slapp sitt solo debutalbum «Plaza O Plomo» sist fredag31.1.2023 18:30:00 CET | Pressemelding

Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er over og ut, ser flere av medlemmene frem og tar steget videre med solokarrierer. Gabriel Doria, bedre kjent som Plaza, er ikke et unntak. Den 20 år gamle artisten slapp sitt høyest etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27. Januar. Albumet er en kompromissløs og naken skildring av Plaza, hvor han har lekt med ulike sjangere og testet ting han aldri har gjort tidligere. 20 år gamle Plaza slapp endelig sitt etterlengtede solo debutalbum «Plaza O Plomo» 27 januar. Det har ikke vært en enkel prosess for den unge artisten. Som Plaza selv sier: “Å jobbe med et soloalbum for første gang har vært lærerikt og deilig, men samtidig vanskelig og tidskrevende. Det er en helt annen prosess enn å lage et gruppe-album.” Plaza reiste til Rio de Janeiro i Brazil, hvor hans far er ifra, med fire venner (s/o Frkvns, Orkidé og Rik Pappa) for å få nye ideer, impulser og visjoner til albumet. HØR «Plaza O Plomo» HER Se musikkvideoen til «Mata : Come» her Plaza beskr

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa