Lars Vaular er ute med albumet «Flere steder alltid»

Lars Vaular har siden sin debut i 2003 vært en sentral del av den urbane musikkscenen. Han har blitt hyllet av journalister og fans, vunnet priser og spilt på de største festivalscenene rundt om i landet. I dag slipper han sitt mest personlige album noen sinne, «Flere steder alltid».

På «Flere steder alltid» finner vi historier fra fortid, nåtid og fremtid fortalt i bruddstykker og minner. Albumet  veksler mellom å se på individets utfordringer og de større problemene i samfunnet- samtidig som det alltid kan knyttes tilbake til personlige fortellinger.

«I mange av låtene speiler jeg egne problemer i samfunnets utfordringer, og noen ganger kan det være vanskelig å skille om jeg snakker om mitt eget liv eller samfunnet vi lever i», sier Lars, og låtene er nettopp det: «Flere steder alltid».

«Tittelen spiller på det at platen forteller historier om livet mitt fra forskjellige tider, og veksler mellom å problematisere øyeblikk i livet mitt nå og forskjellige tilbakeblikk på hendelser i fortiden. Jeg har lenge hatt lyst å lage en film som er fortalt gjennom drømmene sekvenser der konseptet om tid, rekkefølge og kronologi er underordnet summen av de forskjellige bestanddelene. Hvorfor er det viktig hvilken rekkefølge ting blir fortalt i når resultatet er det samme?» - Lars Vaular

I tillegg til produksjon fra Röyksopp, Frode Flatland og Store P, byr platen på et gjensyn med Thomas Eriksen, og et nytt bekjentskap i den amerikanske produsenten meltycanon. Det låter sjelfullt og varmt, og lydbildet varierer mellom tunge hiphop-beats og lekne up tempo house-rytmer. Blandingen av house og hiphop er både original og tidløs.

På albumet veksler han mellom å rappe, synge og snakke. Åpningssporet «Våre nærmeste» er en fire minutter lang snakkeperle som et solid forvarsel om at denne platen er laget på Lars’ egne premisser.

Lars Vaular blir også å se live i høst, i Bergen 25. og 26. oktober, i Oslo 2. november og i Trondheim 9. november.   Han legger også ut på en omfattende Norgesturné på nyåret.

_______

Lars Vaular har siden sin debut i 2003 spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon. Han har spilt på alt fra SXSW i Texas til Roskilde i Danmark, og avsluttet Øyafestivalen i Oslo i 2017, hvor P3.no sa han var i en egen klasse blant norske liveartister. Siden det har det vært stille på utgivelsesfronten, men nå er Lars Vaular tilbake.

Hør George Michaels musikk i årets julefilm!10.10.2019 10:30:00 CESTPressemelding

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!. Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten. Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort. Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl). Filmen kommer på norske kinoer 8. november! Om soundtrack og bakgrunn for filmen Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Las