Lars Vaular er ute med albumet «Flere steder alltid»

Lars Vaular har siden sin debut i 2003 vært en sentral del av den urbane musikkscenen. Han har blitt hyllet av journalister og fans, vunnet priser og spilt på de største festivalscenene rundt om i landet. I dag slipper han sitt mest personlige album noen sinne, «Flere steder alltid».

På «Flere steder alltid» finner vi historier fra fortid, nåtid og fremtid fortalt i bruddstykker og minner. Albumet  veksler mellom å se på individets utfordringer og de større problemene i samfunnet- samtidig som det alltid kan knyttes tilbake til personlige fortellinger.

«I mange av låtene speiler jeg egne problemer i samfunnets utfordringer, og noen ganger kan det være vanskelig å skille om jeg snakker om mitt eget liv eller samfunnet vi lever i», sier Lars, og låtene er nettopp det: «Flere steder alltid».

«Tittelen spiller på det at platen forteller historier om livet mitt fra forskjellige tider, og veksler mellom å problematisere øyeblikk i livet mitt nå og forskjellige tilbakeblikk på hendelser i fortiden. Jeg har lenge hatt lyst å lage en film som er fortalt gjennom drømmene sekvenser der konseptet om tid, rekkefølge og kronologi er underordnet summen av de forskjellige bestanddelene. Hvorfor er det viktig hvilken rekkefølge ting blir fortalt i når resultatet er det samme?» - Lars Vaular

I tillegg til produksjon fra Röyksopp, Frode Flatland og Store P, byr platen på et gjensyn med Thomas Eriksen, og et nytt bekjentskap i den amerikanske produsenten meltycanon. Det låter sjelfullt og varmt, og lydbildet varierer mellom tunge hiphop-beats og lekne up tempo house-rytmer. Blandingen av house og hiphop er både original og tidløs.

På albumet veksler han mellom å rappe, synge og snakke. Åpningssporet «Våre nærmeste» er en fire minutter lang snakkeperle som et solid forvarsel om at denne platen er laget på Lars’ egne premisser.

Lars Vaular blir også å se live i høst, i Bergen 25. og 26. oktober, i Oslo 2. november og i Trondheim 9. november.   Han legger også ut på en omfattende Norgesturné på nyåret.

_______

Lars Vaular har siden sin debut i 2003 spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon. Han har spilt på alt fra SXSW i Texas til Roskilde i Danmark, og avsluttet Øyafestivalen i Oslo i 2017, hvor P3.no sa han var i en egen klasse blant norske liveartister. Siden det har det vært stille på utgivelsesfronten, men nå er Lars Vaular tilbake.

Morgan Sulele slipper «Den dama er gal»10.1.2020 08:00:00 CETPressemelding

10. januar slipper Morgan Sulele sin helt nye singel, «Den dama er gal». Slippet kommer i kjølvannet av 2019-hitten «Helt ærlig» med OnklP som til sammen lå hele 18 uker inne på VG-lista, og har over 11 millioner streams. «Den dama er gal» er en verdig oppfølger til fjorårets suksess og har både rytmer, gode vibes og god stemning! Låta er produsert av Erik Smaaland og Kriss Tømmerbakke. På spørsmål om hvem som har gitt inspirasjon til låta, svarer Bærumsgutten diplomatisk. – Låten er vel egentlig ikke inspirert av én dame, men mer enn beskrivelse av hvordan man møter noen man vetatikke er bra for deg, men så klarer man ikke å unngå det. Fordi man blir trukket inn i galskapen. I løpet av vinteren 2020 er Morgan Sulele å se på TV 2 i den niende sesongen av Hver gang vi møtes. Her blir seerne tatt med på et særdeles hyggelig dypdykk i 28-åringens karriere. – Det var fantastisk morsomt, et minne for livet og utrolig lærerikt! Å sette fingeren på bare én ting er vanskelig, det er så mye jeg