Handelshøyskolen BI

Lansering av rettsvitenskap på BI

Onsdag 12.april holder Handelshøyskolen BI et lanseringsarrangement med forsknings- og høyere utdanningsminister, ledende jurister fra offentlig forvaltning, domstoler, nærings- og organisasjonsliv og advokatfirmaer for å gi et innblikk i den nye juristutdannelsen ved BI og hvordan bransjen vil se ut fremover.

Høsten 2023 starter de første studentene på BIs bachelor i rettsvitenskap. Ved fullført bachelorstudium er studentene kvalifisert for master i rettsvitenskap på BI og får en fullverdig juristutdannelse.

Program:

16:00-16:05 Åpning og velkommen - Karen Spens, rektor ved BI
16:05-16:10 Høyere forsknings- og utdanningsminister - Ola Borten-Moe
16:10-16:25 Fremtidens jurister: generalister eller spesialister? Morten Kinander, instituttleder ved Institutt for rettsvitenskap og styring på BI
16:25-16:45 Hva forventer det praktiske rettslivet av utdanning og forskning? Borgar Høgetveit Berg - høyesterettsdommer, Fredrik Sejersted - regjeringsadvokat, Jørn Sigurd Maurud - riksadvokat
16:45-17:00 Slik blir utdanning i rettsvitenskap på BI Monica Viken, associate dean bachelor og master i rettsvitenskap
17:00-17:20 Hva trenger bransjen? Merete Smith - Advokatforeningen, Camilla Vislie - Thommessen, Morten Goller - Wiersholm
17:20-17:45 Spørsmål fra publikum

Tid: Onsdag 12. april 16.00 -18.00
Sted: BI Campus Oslo, Auditorium C1-020

Om Handelshøyskolen BI

Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37

46 41 00 00https://www.bi.edu/

Handelshøyskolen BI er en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning. BI var den første norske handelshøyskolen med trippel internasjonal akkreditering. Med ca 21.000 studenter er BI en av de største handelshøyskolene i Europa.

Følg pressemeldinger fra Handelshøyskolen BI

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Handelshøyskolen BI på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Handelshøyskolen BI