PepsiCo

LANSERER ‘NYE REGLER’ FOR ÅPNINGSSEREMONIEN TIL UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN

UEFA & PEPSI® LANSERER ‘NYE REGLER’ FOR ÅPNINGSSEREMONIEN TIL UEFA CHAMPIONS LEAGUE-FINALEN (PRESENTERT AV PEPSI), DUA LIPA OPPTRER PÅ FINALEN I KIEV.

OSLO, 8. MAI, 2018– #LOVEITLIVEIT– UEFA og Pepsi®har gleden av å presentere Dua Lipa som artist under åpningsseremonien til 2018 UEFA Champions League-finalen. Lipa har vunnet en rekke priser, og er blant annet kjent for hit´en ‘New Rules’. Fra gressmatten i Kiev, den 26. mai, sørger Lipa for underholdningen til fans i alle verdenshjørner mens de venter i spenning på avspark i verdens mest sette sportsarrangement.

For tredje år på rad presenterer Pepsi artisten under åpningen med det offisielle navnet «UEFA Champions League Final Opening Ceremony presented by Pepsi». Som vanlig knytter det seg store forventninger til showet, og Dua Lipa entrer virkelig en global scene når fotballfansen får servert en uforglemmelig kombinasjon av idrett, underholdning og musikk, enten de befinner seg på arenaen eller hjemme i stua.  Dua Lipa er den yngste kvinnelige solo-artisten til å nå én milliard YouTube-visninger, og er akkurat nå den mest streamede kvinnelige artisten i verden på Spotify. I Kiev opptrer hun med med låter fra sitt siste album, herunder «IDGAF»og «New Rules», som har solgt til platina i 18 land. Albumet til den globale superstjernen har solgt flere enn 2,2 millioner eksemplarer og 17 millioner singler verden rundt.

«Det var en ære å bli spurt av UEFA og Pepsi om å opptre under åpningsseremonien til UEFA Champions League – det er en slik mulighet du bare får en gang i livet. Jeg kan nesten ikke vente til å komme ut på scenen og spille for fansen, og være en del av dette arrangement – jeg har store planer om å gjøre et kjempeshow,»sier Dua Lipa.

Årets finale spilles på NSC Olimpiyskiy Stadium i Kiev, lørdag 26. mai, og kringkastes i flere enn 220 land og territorier verden rundt.

«Merkevaren Pepsi har røtter i både fotball og musikk, og vi ønsker å feire den lidenskapen og det engasjementet som fansen oppviser, og la dem få oppleve spillet og rammen rundt på aller beste måte. Ved å invitere en av de hotteste musikkartistene til en av verdens største sportsarrangement, så håper vi å få til nettopp det,»sier Natalia Filippociants, Senior Marketing Director, Global Pepsi Trademark, Global Beverage Group, PepsiCo. «Dua Lipa er en fenomenal artist og vi gleder oss til å få fansen opp av setene foran kampen, som er et årlig, globalt høydepunkt i det spillet vi er så glade i»

Parallelt med PepsiCo sitt sponsorat av UEFA Champions League, har Pepsi MAX lansert den globale kampanjen  «LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL.»med et lag av verdensstjerner: Leo Messi, Marcelo, Toni Kroos, Carli Lloyd and Dele Alli. Den verdensomspennende kampanjen kombinerer kunst og sport for å skape nye og livgivende uttrykk for denne fantastiske sporten, både på og utenfor fotballbanen. Kampanjen består også av en ny global reklamefilm, samt spesialdesignet-emballasje utformet av kunstnere fra hver enkelt spillers hjemland.

«Vi er svært fornøyde med samarbeidet vi har med Pepsi om åpningsseremonien for 2018 UEFA Champions League-finalen, nå for tredje år på rad. Pepsi er kjent for å bringe musikk, underholdning og sport sammen, og årets arrangement blir fantastisk bra. Vi gleder oss til å ønske Dua Lipa velkommen til Kiev. Hennes energi kommer til å skape den perfekte stemningen og rammen for fansen før avspark i den mest prestisjefylte kampen i europeisk fotball,»sier Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director.

For mer informasjon, se www.facebook.com/uefachampionsleague og https://www.facebook.com/PepsiMaxNorge/

Bli med videre i samtalen på nettet med #LOVEITLIVEIT.

Mats Ektvedt, Corporate Communications AS
Mob: 4142 3328 / mats.ektvedt@corpcom.no

Om PepsiCo

PepsiCo
Lilleakerveien 4, 5 etg.

+47 22 13 25 00http://www.pepsico.com.

PepsiCo-produkter nytes en milliard ganger om dagen i flere enn 200 land og regioner verden rundt. PepsiCo hadde i 2016 en omsetning på USD 63 milliarder, i hovedsak fra salg av merkevarer innen snacks og drikkevare som Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana. Produktporteføljen til PepsiCo inneholder en rekke mat- og drikkevarer, inkludert 22 ulike merkevarer, som årlig hver for seg genererer en omsetning på mer enn USD 1 milliard.

I kjernen av PepsiCo er Performance with Purpose – vi er overbevist om at suksessen til vår virksomhet er helt avhengig av en bærekraftig verden rundt oss. Vi tror en kontinuerlig forbedring av produktene vi selger, ansvarlig drift for å bevare miljøet, og det å skape et positivt engasjement i våre markeder er det som gjør PepsiCo i stand til å drive en fremgangsrik global virksomhet som skaper langsiktige verdier for samfunnet og våre aksjonærer. For mer informasjon, se www.pepsico.com

Følg pressemeldinger fra PepsiCo

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PepsiCo på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PepsiCo