Get | TDC

Lanserer Norges råeste tv-opplevelse

Get lanserer i dag en helt ny tv-plattform som har fått navnet Get boX. Med den nye tv-boksen har selskapet ambisjoner om å skape hverdagsmagi i de tusen hjem gjennom å samle lineær-tv sammen med strømmetjenester og apper fra tredjeparter på ett og samme sted.
Get boX

-        Vi har skapt Norges råeste tv-boks som gir deg én plattform for hele underholdningsuniverset. Med denne lanseringen gjør vi hjemmene og hverdagen enda bedre, og vi gleder oss til å begeistre kundene våre med både teknologi og innhold i 2019, sier Torbjørn Aamodt, produktdirektør i Get og påtroppende leder for Telia Consumer Home.

Kom hjem til alt på ett sted

Get boX er den tiende tv-boksen selskapet lanserer, og den blir et veikryss for alt av tv og underholdning. Derfor har den siste tv-boksen fra Get fått det passende navnet X. Med Gets nye TV-opplevelse får du alt fra TV-kanalene, ukesarkivene og strømmetjenester som HBO, NRK TV og YouTube i én og samme opplevelse.

-        Dette er den råeste tv-boksen som finnes på det norske markedet. Den er bedre enn konkurrentene på alle parametere og den vil fortsette å ligge i forkant fordi den er basert på Google sin åpne standard. Vi mener med hånden på hjertet at dette er et billigere og bedre alternativ til alle løsninger, også Apple-TV, sier Espen Åtland, TV-og Underholdningssjef i Get

Kom hjem til en mye smartere TV og hverdag

Før jul satte Get opp Norges smarteste familie sammen med Telia og Futurehome. Den nye Get-boksen er en del av den nye smarte hverdagen, og kommer bare til å bli bedre etterhvert som man kan koble flere ting sammen. Fremover kan familien dimme lyset i stua fra telefonen eller ved snakke til TV’en. Det er nettopp denne totalopplevelsen Get skal skape fremover.

Den nye boksen inkluderer stemmestyring som kan brukes sammen med Google Assistant når Google lanserer det på Android TV-løsningen. Videre er boksen klar for 4k innhold, og den lar deg som kunde installere de appene man vil ha, som f.eks. Spotify.

Under pressekonferansen viste Get frem innholdet på den nye tv-boksen trådløst over det nye 5G-nettet til Telia. Dermed viste man også hvor mobil og fleksibel den nye tv-boksen er. Kobler man boksen med f.eks. et Telia X-mobilabonnement kan ta med seg tv-boksen hvor man vil og se lineær-tv uten en tv-kabel.

Verdi for pengene

Kundene til Get vil få tilgang til den nye boksen gjennom en abonnementsløsning hvor man betaler 49kr i måneden. Alle kundene får muligheten til å leie flere bokser samtidig, hvis man har flere tv’er i husholdningen eller vil ha en egen boks på hytta. Get lanserer også to nye strømmetjenester sammen den nye boksen, Fox+ og National Geographic+. Med de lanseringene tilbyr Get det som trolig nå er verdens største grunnpakke med innhold.

-        Vi gir kundene våre en skikkelig god deal med denne abonnementsløsningen. Vi tilbyr enda mer enn det du får med en Apple-TV, til en billigere penge, og man kan si opp leieforholdet når man ønsker. Og vi topper det hele med et rekordstort innholdstilbud. Historisk sett blir dette ett av de beste tv-tilbudene Get har satt sammen, avslutter Aamodt.

Get boX
Last ned bilde
Torbjørn Aamodt, Produktdirektør i Get og påtroppende leder for Telia Consumer Home
Espen Åtland, TV-og Underholdningssjef i Get

Om Get | TDC

Get | TDC
Maridalsveien 323

Om Get

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 850 medarbeidere. Selskapet har de siste årene investert flere milliarder kroner i nett og infrastruktur, og har vært en viktig bidragsyter til at over en halv million husstander i dag har tilgang til et fiberbasert bredbåndsnett. Videre har Get de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

I tillegg til eget nett, leverer selskapet også tjenester gjennom 29 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet. Selskapet jobber også aktivt i lokalmiljøer, og støtter norsk idrett og unge talenter gjennom ulike sponsorater.

Get ble kjøpt opp av Telia sommeren 2018 og de to selskapene vil være juridisk samlet fra og med 1. mars. 2019.

Følg pressemeldinger fra Get | TDC

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Get | TDC på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Get | TDC