"Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret"

Endelig er Frode Alnæs klar med sin første og etterlengtede juleplate "Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret" med påfølgende juleturné. Men først ut er den folkekjære singelen "Vitae Lux" - denne gangen i ny drakt. Dette har også blitt årets julelåt hos Frelsesarmeen og er ute i dag!

Hør låta her

Frode Alnæs er kjent som en låtskriver med sans for den gode melodien. "Vitae Lux" vitner ikke om annet og det kommende albumet er heller intet unntak.

- "Vitae lux" er min kanskje mest kjente låt. Den ble laget allerede da jeg var 17-18 år, og siden har den levd sitt eget liv gjennom andre artister. Jeg ønsket å spille inn min egen versjon av den, og nå kommer den endelig. Med fantastiske Torun Eriksen på vokal og med Julekoret." - Frode Alnæs.

- "Vi i Frelsesarmeen er veldig stolte av at Frode ville tilegne "Vitae Lux" til årets julelåt for Frelsesarmeen. Dette er med på å sette fokus på vår juleaksjon, og et godt bidrag til vår julegryte-innsamling. Det har stor betydning i vårt arbeid å ha gode samarbeidspartnere, og denne låta er med på å bringe håp til de som trenger det i en vanskelig tid." - Frelsesarmeen

- "Det er en virkelig stor ære at Frelsesarmeen ønsker å bruke "Vitae Lux" som årets julelåt." - Frode Alnæs

"Vitae Lux" og albumet er spilt inn i Lia Bedehus i Grimstad, i studioet til musikerparet Hildegunn Garnes Reigstad og Torjus Vierli, som begge er involvert som musikere og teknikere. Frode Alnæs har skrevet all musikken i tillegg til å være produsent, og har med seg et topplag av sangere og musikere.

Vitae Lux:
Musikk: Frode Alnæs
Tekst: Ivar Dyrhaug
Solist: Torun Eriksen
Gitarsolist: Frode Alnæs
Korarrangement: Hilde Norbakken
Trommer: Thomas Gallatin
Perkusjon: Hildegunn Garnes Reigstad
Bass: Per Elias Drabløs
Piano/orgel: Torjus Vierli*
El-gitar: Frode Alnæs

Mer musikk fra Kristiania Magiske Tivolitheater!3.12.2021 11:01:34 CET | Pressemelding

Årets julekalender, «Kristiania Magiske Tivolitheater» er et storslått juleeventyr fra gamle dager, den gang Norges hovedstad het Kristiania. Her får man servert magi, vennskap, kjærlighet og en hel del spenning hver eneste dag frem til julaften. De siste ukene har vi fått høre singlene Magi (Sebastian Zalo), De andres lys, Du går aldri alene og Lille Spurv (Helene Bøksle), og nå er også resten av sangene sluppet på albumet "Kristiania Magiske Tivolitheater - Sangene fra serien". Musikken i serien er knyttet til handlingen i historien om ti år gamle Luka og Tivoliet. Komposisjonene av Sindre Hotvedt har sitt eget sound basert på miljøet og tiden historien utspiller seg i, kombinert med moderne tonespråk og uttrykk, krydret med julens budskap. Hør hele albumet til Kristiania Magiske Tivolitheater her! Stjernespekket serie I tillegg til en imponerende rolleliste med barneskuespillere, får vi et gjensyn med flere kjente og kjære fjes i løpet av adventstiden på NRK. I tillegg til Lena Kris

AFFE med ny julelåt!3.12.2021 09:56:25 CET | Pressemelding

Kristin Seiersten og Bjørn Lindquist fortsetter å utvikle AFFE-universet. Lytt til AFFES nye julesang her! "Med en supermann i lomma" er en sjarmerende, fengende og sprudlende låt med et underliggende budskap om hvor viktig det er å tenke på andre rundt seg. Den omtenksomme, nysgjerrige og kreative fireåringen har laget en julegave helt selv. En plastelina supermann som skal hjelpe deg å føle deg trygg og gjøre jula ekstra bra.Men hvem trenger den aller mest? I tillegg til utgivelse av julelåt, har AFFE også laget en egen julekalender med 24 forslag til aktiviteter de voksne kan gjøre sammen med barna sine gjennom adventstiden.

Tomine Mikkeline slipper ny singel!26.11.2021 10:28:03 CET | Pressemelding

Lytt til "River" her! I 2022 slipper Tomine Mikkeline albumet "Joni" - et album med fantastiske tolkninger av et knippe kjente og kjære Joni Mitchell-låter. Låten "River" er første singel ut! Tomine Mikkeline kommer fra en musikalsk familie og begynte å ta cellotimer som 5-åring. 10 år gammel begynte hun med sangtimer, og allerede året etter ble hun tatt opp som elev ved Bergen kulturskoles talentprogram. Hun har to ganger fått 1. pris i Ungdommens musikkmesterskap i Oslo. Tomine har tidligere mottatt flere stipender og priser, blant annet fra Sparebanken Vest, Norsk Kulturskoleråds Drømmestipend og Bergen Kommunes Talentpris. Tomine Mikkeline har vært solist med blant andre Bergen Filharmoniske Orkester og Forsvarets Musikkorps Vestlandet. Hun har også turnért i England sammen med sangeren Aled Jones. Hun har også god erfaring som skuespiller fra teater og film, og har vært medvirkende i flere oppsetninger på DNS, blant annet Les Miserables, Dyveke og metalmusikalen Svartediket. Tomin

Ny singel fra The Humble Servants26.11.2021 10:07:58 CET | Pressemelding

Et behagelig livstegn fra The Humble Servants. På stadig søken etter skjønnheten har The Humble Servants spilt inn en ny singel, denne gangen en folk-ballade som passer perfekt nå som vinteren står for tur. Hvorfor er det tristeste ofte er det vakreste ? The Humble Servants gir deg opptil flere svar på det. «If you rather» er The Humble Servants på sitt beste og bandet frontes stadig av Live Miranda Solberg ( Louien ) og Lars F. Beckstrøm ( deLillos ) Lytt til "If You Rather" her! The Humble Servants består av; Live Miranda Solberg (Louien), vokal, Lars Fredrik Beckstrøm, gitar, kor, Tov Ramstad, kontrabass, cello, Rune Lindstrøm trommer, perkusjon, Marius Kristiansen, elektrisk gitar, kor, Jørn Raknes Pedal, steel gitar, Gøran Grini, piano.