Landkreditt

Landkreditt Bank rett inn i toppen

Del

Landkreditt Bank smalt til med sterke resultater i nesten samtlige kategorier i årets utgave av EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse for bank. – Det er bare å rette en stor takk tilbake til kundene for tilliten de viser oss, sier Petter Remen Hanssen, CMO og leder marked og digital i Landkreditt.

Petter Remen Hanssen i Landkreditt kan glede seg over svært gode resultater i EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse (foto: Bjørn H. Stuedal)
Petter Remen Hanssen i Landkreditt kan glede seg over svært gode resultater i EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse (foto: Bjørn H. Stuedal)

Det er første gang Landkreditt Bank deltar i undersøkelsen, og slår tilmed flere plasseringer i toppsjiktet, og en solid fjerdeplass totalt. 

– Som en underdog i dette feltet, gleder vi oss naturligvis stort over knallsterke resultater. Vi havner som nummer to blant bankene med mest lojale kunder og er den banken som får minst klager, og som veldig få vurderer å bytte fra. Det er bare å rette en stor takk tilbake til kundene for tilliten de viser oss, sier Petter Remen Hanssen, CMO og leder marked og digital i Landkreditt. 

Det ble også pallplass i kategorien for banker som gir mest verdi for pengene. Her havnet Landkreditt Bank som nummer tre. 

Gått gjennom store forandringer 

Ved å delta i EPSIskundetilfredshetsundersøkelse, får bankene et godt grunnlag for å avdekke både styrker og svakheter i egen virksomhet. På den måten er EPSI-undersøkelsen et ypperlig verktøy til å finne sitt forbedringspotensial, mener Remen Hanssen.  

– Ved å delta i EPSI-undersøkelsen legger vi hodet på blokka og får en ærlig tilbakemelding på vår virksomhet, og det kan være bådegodt og vondt. Det er moro å få positive resultater, samtidig som det erinteressant og nyttig å bruke resultatene til å se på hvordan vi kan bli enda bedre for våre kunder, fortsetter Remen Hanssen. 

For gjennom de siste månedene har Landkreditt gjort store endringer på merkevaren sin. 

– Vi har modernisert oss og fått en merkevare som presenterer mer fart. Vi har gjennomført den største forandringen siden starten, med alt fra ny logo til helt nytt design og nye kundeopplevelser på nettsider og i andre digitale flater. Det er et stort satsningsområde for oss, og vi kommer til å ha høyt fokus på å fortsette å utvikle kvaliteten på våre digitale tjenester, produkt og kompetanse, legger han til. 

Bra for lagmoral og motivasjon 

Det var totalt tre nykommere i årets undersøkelse, og i EPSIs rapport heter det at av disse er det Landkreditt Bank som kan skilte med spesielt gode tilbakemeldinger. Remen Hanssen tror at de gode resultatene også har stor betydning internt. 

– Gode resultater i en undersøkelse som dette er bra for lagmoralen. Det er med på å bygge stolthet internt og gir en motivasjons-boost, sier han avslutningsvis. 

Kontakter

Bilder

Petter Remen Hanssen i Landkreditt kan glede seg over svært gode resultater i EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse (foto: Bjørn H. Stuedal)
Petter Remen Hanssen i Landkreditt kan glede seg over svært gode resultater i EPSIs kundetilfredshetsundersøkelse (foto: Bjørn H. Stuedal)
Last ned bilde

Om Landkreditt

Landkreditt
Karl Johans gate 45
0162 Oslo

23 00 08 00http://www.landkreditt.no

Landkreditt er et solid, mellomstort norsk finanskonsern, som tilbyr de produktene du trenger innen bank, fond, forsikring og eiendomsmegling. Kundene våre befinner seg i både person- og næringslivsmarkedet, hvor landbruk utgjør hovedtyngden.

Følg pressemeldinger fra Landkreditt

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Landkreditt på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Landkreditt

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom