Opplysningskontoret for Meieriprodukter

Landbruksbedriftene velger Starcom

Del

Landbruksbedriftene har nå underskrevet kontrakt med Starcom som blir deres nye mediebyrå fra nyttår. Dette ble resultatet av en grundig byråkonkurranse gjennom første halvår i 2021. Avtalen har de siste 11 årene ligget hos Mediacom og GroupM og omfatter medierådgivning og -kjøp for mer enn 10 norske landbruksaktører. Den er dermed en av de største avtalene i det norske medierådgivnings-markedet.

Bakerst fra venstre: Dag Ormåsen(Starcom), Knut Jacobsen (Nortura),  Peder Mittet (Starcom), Agnar Aldridge (Starcom)Jakob Schjerven (TINE)
Foran fra venstre: Camilla Halleraker (Starcom), Merethe Nyvold Johannessen (Felleskjøpet Agri), Ida Berg Hauge (Melk.no), Catharine Mitlid (Starcom), Patric Ligner (Starcom)
Foto: Michael Solbakken
Bakerst fra venstre: Dag Ormåsen(Starcom), Knut Jacobsen (Nortura), Peder Mittet (Starcom), Agnar Aldridge (Starcom)Jakob Schjerven (TINE) Foran fra venstre: Camilla Halleraker (Starcom), Merethe Nyvold Johannessen (Felleskjøpet Agri), Ida Berg Hauge (Melk.no), Catharine Mitlid (Starcom), Patric Ligner (Starcom) Foto: Michael Solbakken

- Etter et langt og suksessfullt samarbeid var tiden inne for å gå ut og teste markedet. Når man har så store avtaler, må man med jevne mellomrom gjøre en vurdering og kartlegge hvilke muligheter man har. Etter en omfattende prosess og helhetlig vurdering konkluderte vi med at tiden nå er inne for bytte av mediebyrå og valget falt på Starcom, sier Ida Berg Hauge i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no).

- Valget var et resultat av en byråkonkurranse der også Mediacom var med i konkurransen til siste slutt. De leverte meget godt hele veien og har vært en god samarbeidspartner i lang tid. Likevel falt valget til slutt på Starcom som samlet sett best vil løse de utfordringene vi ser for oss i årene som kommer og skape mest verdi for våre eiere/prinsipaler totalt sett, forsetter Berg Hauge

Landbruksbedriftene er et samarbeid mellom små og store aktører innen norsk landbruk, der de største i grupperingene er TINE, Nortura, Felleskjøpet Agri og Fjordland, i tillegg til en del mindre landbruksaktører og opplysningskontorer. Den nye avtalen trer i kraft fra nyttår, og frem til da er det Mediacom og GroupM som håndterer medierådgivning- og kjøp som før.

-Det er en enorm tillitserklæring og et kvalitetsstempel å få Landbruksbedriftene som kunder. De representerer noen av Norges mest anerkjente merkevarer, en del av vår historie, verdier og kulturarv. De utgjør et svært kompetent marketingmiljø, som nå skal videreforedle sin vekstreise og hvor de sammen med strategiske partnere skal bygge for fremtiden. Jeg er utrolig stolt og glad på vegne av et stort og sammensatt team, både fra Starcom og andre deler av Publicis, som har levert hele veien fra strategi, kreativitet, effektivitet og automasjon. Vi gleder oss stort til å bli en strategisk og operativ partner for Landbruksbedriftene, sier Camilla Halleraker, byråleder i Starcom.

- Vi ble imponert over hvordan Starcom besvarte de ulike utfordringene, både strategisk og operativt. De viste stor innlevelse og kreativitet i form og innhold, og demonstrerte godt hvordan de vil skape effektive arbeidsdager og verdifulle leveranser for Landbruksbedriftene i årene som kommer avslutter Ida Berg Hauge.

Landbruksbedriftene består av Diplom-IS, Felleskjøpet Agri, Fjordland, Grønt Punkt Norge, Hoff, Honningcentralen, Stiftelsen Norsk Mat, Nortura, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) og TINE

Talsperson for Landbruksbedriftene:

Ida Berg Hauge, direktør Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no),

Tlf. 915 78 410, eller ida@melk.no

Kontakter

Bilder

Bakerst fra venstre: Dag Ormåsen(Starcom), Knut Jacobsen (Nortura),  Peder Mittet (Starcom), Agnar Aldridge (Starcom)Jakob Schjerven (TINE)
Foran fra venstre: Camilla Halleraker (Starcom), Merethe Nyvold Johannessen (Felleskjøpet Agri), Ida Berg Hauge (Melk.no), Catharine Mitlid (Starcom), Patric Ligner (Starcom)
Foto: Michael Solbakken
Bakerst fra venstre: Dag Ormåsen(Starcom), Knut Jacobsen (Nortura), Peder Mittet (Starcom), Agnar Aldridge (Starcom)Jakob Schjerven (TINE) Foran fra venstre: Camilla Halleraker (Starcom), Merethe Nyvold Johannessen (Felleskjøpet Agri), Ida Berg Hauge (Melk.no), Catharine Mitlid (Starcom), Patric Ligner (Starcom) Foto: Michael Solbakken
Last ned bilde

Om Opplysningskontoret for Meieriprodukter

Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Borggt. 1
0650 Oslo

+47 23 30 20 10http://www.melk.no

Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vårt oppgave er å øke kunnskapen om melk og meieriprodukter basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. Melk.no besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.

Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter

– Merking av meieriprodukter er en suksess30.9.2021 13:42:34 CEST | Pressemelding

– Dette feirer vi som en suksess, sier direktør ved Opplysningskontoret for Meieriprodukter, Ida Berg Hauge. I april i år lanserte de et «3 om dagen»-merke som skal bidra til å øke kjennskapen til helsemyndighetenes offisielle kostråd om å få i seg et daglig inntak av magre meieriprodukter spesifisert til tre porsjoner daglig. En fersk landsrepresentativ undersøkelse fra Norstat viser at utrolige 24 prosent av den voksne befolkningen er husker å ha sett merket.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom