Landbruksbedriftene velger Starcom
Landbruksbedriftene har nå underskrevet kontrakt med Starcom som blir deres nye mediebyrå fra nyttår. Dette ble resultatet av en grundig byråkonkurranse gjennom første halvår i 2021. Avtalen har de siste 11 årene ligget hos Mediacom og GroupM og omfatter medierådgivning og -kjøp for mer enn 10 norske landbruksaktører. Den er dermed en av de største avtalene i det norske medierådgivnings-markedet.

- Etter et langt og suksessfullt samarbeid var tiden inne for å gå ut og teste markedet. Når man har så store avtaler, må man med jevne mellomrom gjøre en vurdering og kartlegge hvilke muligheter man har. Etter en omfattende prosess og helhetlig vurdering konkluderte vi med at tiden nå er inne for bytte av mediebyrå og valget falt på Starcom, sier Ida Berg Hauge i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no).
- Valget var et resultat av en byråkonkurranse der også Mediacom var med i konkurransen til siste slutt. De leverte meget godt hele veien og har vært en god samarbeidspartner i lang tid. Likevel falt valget til slutt på Starcom som samlet sett best vil løse de utfordringene vi ser for oss i årene som kommer og skape mest verdi for våre eiere/prinsipaler totalt sett, forsetter Berg Hauge
Landbruksbedriftene er et samarbeid mellom små og store aktører innen norsk landbruk, der de største i grupperingene er TINE, Nortura, Felleskjøpet Agri og Fjordland, i tillegg til en del mindre landbruksaktører og opplysningskontorer. Den nye avtalen trer i kraft fra nyttår, og frem til da er det Mediacom og GroupM som håndterer medierådgivning- og kjøp som før.
-Det er en enorm tillitserklæring og et kvalitetsstempel å få Landbruksbedriftene som kunder. De representerer noen av Norges mest anerkjente merkevarer, en del av vår historie, verdier og kulturarv. De utgjør et svært kompetent marketingmiljø, som nå skal videreforedle sin vekstreise og hvor de sammen med strategiske partnere skal bygge for fremtiden. Jeg er utrolig stolt og glad på vegne av et stort og sammensatt team, både fra Starcom og andre deler av Publicis, som har levert hele veien fra strategi, kreativitet, effektivitet og automasjon. Vi gleder oss stort til å bli en strategisk og operativ partner for Landbruksbedriftene, sier Camilla Halleraker, byråleder i Starcom.
- Vi ble imponert over hvordan Starcom besvarte de ulike utfordringene, både strategisk og operativt. De viste stor innlevelse og kreativitet i form og innhold, og demonstrerte godt hvordan de vil skape effektive arbeidsdager og verdifulle leveranser for Landbruksbedriftene i årene som kommer avslutter Ida Berg Hauge.
Landbruksbedriftene består av Diplom-IS, Felleskjøpet Agri, Fjordland, Grønt Punkt Norge, Hoff, Honningcentralen, Stiftelsen Norsk Mat, Nortura, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) og TINE
Talsperson for Landbruksbedriftene:
Ida Berg Hauge, direktør Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no),
Tlf. 915 78 410, eller ida@melk.no
Kontakter
Ida Berg HaugeDirektør
Tel:915 78 410ida@melk.noBilder

Om Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vårt oppgave er å øke kunnskapen om melk og meieriprodukter basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. Melk.no besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.
Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Fløte mest populært på norske jordbær27.6.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding
Vi går mot høysesong for norske jordbær. De fleste foretrekker å spise jordbær med meieriprodukter som tilbehør, og ifølge en ny undersøkelse er det ett meieriprodukt som skiller seg ut. Nesten 4 av 10 synes norske jordbær smaker best med fløte.
Hva ville du savne mest om råvaren melk forsvant?30.5.2022 10:23:20 CEST | Pressemelding
Onsdag 1. juni feirer vi verdens melkedag. Hvis den allsidige råvaren melk forsvant, ville vi også miste et enormt utvalg av meieriprodukter som alle er foredlet fra en og samme råvare. Aller mest ville nordmenn savne gulost, smør og vanlig hvit melk, ifølge en ny undersøkelse.
Nesten 8 av 10 foretrekker å kjøpe norskprodusert mat og drikke12.5.2022 15:28:38 CEST | Pressemelding
I usikre tider preget av pandemi og krig i Europa ser det ut til at de positive holdningene til norskproduserte matvarer øker. Ifølge en landsrepresentativ holdningsundersøkelse utført i mars i år sier hele 78 % seg enige i at de foretrekker å kjøpe mat og drikke som er produsert i Norge.
9 av 10 nordmenn mener at Norge må produsere så mye mat vi har mulighet til5.5.2022 09:42:00 CEST | Pressemelding
I kjølvannet av pandemi og krig i Europa er hele 88 % av den voksne befolkningen enig i at det er viktig at Norge produserer så mye mat vi kan med de ressursene vi har tilgjengelig. Dette kommer frem i en ny landsrepresentativ holdningsundersøkelse fra mars/april i år. Den høye oppslutningen viser at folk har fått øynene opp for selvforsyning.
De unge elsker påskekakaoen6.4.2022 12:32:49 CEST | Pressemelding
Lite slår varm kakao i påskesola! 6 av 10 sier de pleier å drikke kakao i påsken, og den deilige og varme drikken er aller mest populær blant dem under 30 år.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom