Landbruksbedriftene velger Starcom

- Etter et langt og suksessfullt samarbeid var tiden inne for å gå ut og teste markedet. Når man har så store avtaler, må man med jevne mellomrom gjøre en vurdering og kartlegge hvilke muligheter man har. Etter en omfattende prosess og helhetlig vurdering konkluderte vi med at tiden nå er inne for bytte av mediebyrå og valget falt på Starcom, sier Ida Berg Hauge i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no).
- Valget var et resultat av en byråkonkurranse der også Mediacom var med i konkurransen til siste slutt. De leverte meget godt hele veien og har vært en god samarbeidspartner i lang tid. Likevel falt valget til slutt på Starcom som samlet sett best vil løse de utfordringene vi ser for oss i årene som kommer og skape mest verdi for våre eiere/prinsipaler totalt sett, forsetter Berg Hauge
Landbruksbedriftene er et samarbeid mellom små og store aktører innen norsk landbruk, der de største i grupperingene er TINE, Nortura, Felleskjøpet Agri og Fjordland, i tillegg til en del mindre landbruksaktører og opplysningskontorer. Den nye avtalen trer i kraft fra nyttår, og frem til da er det Mediacom og GroupM som håndterer medierådgivning- og kjøp som før.
-Det er en enorm tillitserklæring og et kvalitetsstempel å få Landbruksbedriftene som kunder. De representerer noen av Norges mest anerkjente merkevarer, en del av vår historie, verdier og kulturarv. De utgjør et svært kompetent marketingmiljø, som nå skal videreforedle sin vekstreise og hvor de sammen med strategiske partnere skal bygge for fremtiden. Jeg er utrolig stolt og glad på vegne av et stort og sammensatt team, både fra Starcom og andre deler av Publicis, som har levert hele veien fra strategi, kreativitet, effektivitet og automasjon. Vi gleder oss stort til å bli en strategisk og operativ partner for Landbruksbedriftene, sier Camilla Halleraker, byråleder i Starcom.
- Vi ble imponert over hvordan Starcom besvarte de ulike utfordringene, både strategisk og operativt. De viste stor innlevelse og kreativitet i form og innhold, og demonstrerte godt hvordan de vil skape effektive arbeidsdager og verdifulle leveranser for Landbruksbedriftene i årene som kommer avslutter Ida Berg Hauge.
Landbruksbedriftene består av Diplom-IS, Felleskjøpet Agri, Fjordland, Grønt Punkt Norge, Hoff, Honningcentralen, Stiftelsen Norsk Mat, Nortura, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) og TINE
Talsperson for Landbruksbedriftene:
Ida Berg Hauge, direktør Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no),
Tlf. 915 78 410, eller ida@melk.no
Kontakter
Ida Berg HaugeDirektør
Tel:915 78 410ida@melk.noBilder

Om Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK) er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vår oppgave er å øke kunnskapen om disse matvarene basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. MELK besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.
Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Grøtens dag 23. oktober: Unge kvinner spiser mest havregrøt22.10.2025 08:03:38 CEST | Pressemelding
Torsdag 23. oktober markeres Grøtens dag, og havregrøt fortsetter å være nordmenns klare grøtfavoritt.
Unge jenter dropper melk og frokost17.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Færre unge jenter spiser frokost og drikker melk. Det kan gjøre at de får i seg for lite av næringsstoffene som trengs for å bygge sterke bein.
Matpress gjør mange unge stresset8.10.2025 11:00:41 CEST | Pressemelding
Ungdom kjenner på stadig mer press rundt mat og kropp. En ny landsdekkende undersøkelse, gjennomført av Norstat for Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK), viser at mange mister matgleden og blir stresset av alt fokuset på kosthold.
Økologisk melk skyter fart – opp 20 prosent i første halvår4.9.2025 05:13:00 CEST | Pressemelding
Økologisk hvit søtmelk er på full fart inn i norske kjøleskap. I første halvår 2025 økte salget med hele 20 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser ferske forbrukstall fra Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK).
Kvarg skyter fart – opp 43 prosent29.8.2025 07:59:19 CEST | Pressemelding
Kvarg er årets store overraskelse i meieridisken. Salget økte med hele 43 prosent i første halvår 2025, viser ferske volumtall fra Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK). Oppgangen drives av nordmenns appetitt på proteinrike og allsidige meieriprodukter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
