Landbruksbedriftene velger Starcom
- Etter et langt og suksessfullt samarbeid var tiden inne for å gå ut og teste markedet. Når man har så store avtaler, må man med jevne mellomrom gjøre en vurdering og kartlegge hvilke muligheter man har. Etter en omfattende prosess og helhetlig vurdering konkluderte vi med at tiden nå er inne for bytte av mediebyrå og valget falt på Starcom, sier Ida Berg Hauge i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no).
- Valget var et resultat av en byråkonkurranse der også Mediacom var med i konkurransen til siste slutt. De leverte meget godt hele veien og har vært en god samarbeidspartner i lang tid. Likevel falt valget til slutt på Starcom som samlet sett best vil løse de utfordringene vi ser for oss i årene som kommer og skape mest verdi for våre eiere/prinsipaler totalt sett, forsetter Berg Hauge
Landbruksbedriftene er et samarbeid mellom små og store aktører innen norsk landbruk, der de største i grupperingene er TINE, Nortura, Felleskjøpet Agri og Fjordland, i tillegg til en del mindre landbruksaktører og opplysningskontorer. Den nye avtalen trer i kraft fra nyttår, og frem til da er det Mediacom og GroupM som håndterer medierådgivning- og kjøp som før.
-Det er en enorm tillitserklæring og et kvalitetsstempel å få Landbruksbedriftene som kunder. De representerer noen av Norges mest anerkjente merkevarer, en del av vår historie, verdier og kulturarv. De utgjør et svært kompetent marketingmiljø, som nå skal videreforedle sin vekstreise og hvor de sammen med strategiske partnere skal bygge for fremtiden. Jeg er utrolig stolt og glad på vegne av et stort og sammensatt team, både fra Starcom og andre deler av Publicis, som har levert hele veien fra strategi, kreativitet, effektivitet og automasjon. Vi gleder oss stort til å bli en strategisk og operativ partner for Landbruksbedriftene, sier Camilla Halleraker, byråleder i Starcom.
- Vi ble imponert over hvordan Starcom besvarte de ulike utfordringene, både strategisk og operativt. De viste stor innlevelse og kreativitet i form og innhold, og demonstrerte godt hvordan de vil skape effektive arbeidsdager og verdifulle leveranser for Landbruksbedriftene i årene som kommer avslutter Ida Berg Hauge.
Landbruksbedriftene består av Diplom-IS, Felleskjøpet Agri, Fjordland, Grønt Punkt Norge, Hoff, Honningcentralen, Stiftelsen Norsk Mat, Nortura, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) og TINE
Talsperson for Landbruksbedriftene:
Ida Berg Hauge, direktør Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no),
Tlf. 915 78 410, eller ida@melk.no
Kontakter
Ida Berg HaugeDirektør
Tel:915 78 410ida@melk.noBilder
Om Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vårt oppgave er å øke kunnskapen om melk og meieriprodukter basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. Melk.no besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.
Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Nyt kakao med god samvittighet i påsken26.3.2024 08:00:00 CET | Pressemelding
Den tradisjonelle påskekakaoen byr ikke bare på en smakfull opplevelse – lages den fra bunn med gode råvarer, får man også i seg en rekke næringsstoffer. Slik kan man nyte den søte drikken helt uten dårlig samvittighet i ferien.
Ta med grove vafler i matpakken på mandag22.3.2024 07:30:00 CET | Pressemelding
På mandag er det vaffeldagen, en god anledning til å unne seg selv eller ungene en ekstra digg lunsj. Grove vafler er et godt alternativ og metter magen tilstrekkelig.
Én av tre har gjort endringer etter omstridt matdebatt18.3.2024 05:00:00 CET | Pressemelding
Hele 32 prosent av nordmenn som har fått med seg debatten rundt ultraprosessert mat, har tatt grep i eget kosthold.
Salget skjøt i været etter TikTok-trend7.3.2024 05:00:00 CET | Pressemelding
Det er ikke lenger bare voksne på diett som strekker seg etter cottage cheese i butikkhyllene. I 4. kvartal av 2023 økte salget med 35 prosent – og det var det særlig én årsak til.
2023 ble et godt år for norsk melk og andre meieriprodukter30.1.2024 18:42:32 CET | Pressemelding
Et meget godt 4. kvartal gjorde at 2023 ble et vellykket år for norske meieriprodukter. Årets siste kvartal endte med økt salgsvolum i alle kategorier, også for melk som har hatt en jevn nedgang over tid. Spesielt bidro økning i salget av helmelk og syrnet melk med smak til suksessen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom