Lager mer «Helt Harald»

Med mottoet «det er begrensa hvor dritt det kan gå» gjorde Harald Rønneberg comeback på tv i vår. Det gikk alt annet enn «dritt», så nå er han klar for å lage mer Helt Harald for TV 2.

Harald Rønneberg er klar for å lage mer «Helt Harald». Foto: Sebastian Ludvigsen/TV 2

Etter å ha ledet «Senkveld» gjennom 30 sesonger på 15 år sammen med makker Thomas Numme, innledet programleder Harald Rønneberg en liten pause fra tv-skjermen i 2018. Våren 2021 var han tilbake på TV 2 med programmet «Helt Harald», en serie hvor han ble godt kjent med et knippe kjente, inspirerende nordmenn og gjennomførte utfordringer Harald har drømt om lenge sammen med disse.

I første sesong var prinsesse Märtha Louise, Kyrre «Kygo» Gørvell-Dahll, Aksel Lund Svindal, Solveig Kloppen, Marcus og Martinus, Jan Thomas, Else Kåss Furuseth og Julie Bergan deltakere i Rønnebergs programserie.

- Dette er virkelig drømmeprosjektet mitt. Og at serien skulle få en så varm og massiv mottakelse er ufattelig gøy. Det tar jeg på ingen måte for gitt! Målet var å lage en serie som både skulle underholde og inspirere, og det opplever jeg vi klarte - takket være de unike menneskene som ville dele historiene sine og være med på litt deilig galskap i sesong 1. Nå gleder jeg meg veldig til å vise dere hvem som blir hedersgjester i neste runde. Og jeg kan vel si såpass at det kommer til å bli bra trøkk. Når du takker ja til en kar som har «det er begrensa hvor dritt det kan gå» som livsmotto - ja, da lover det godt, sier Harald Rønneberg.

Første sesong av «Helt Harald» fikk en meget god mottakelse av tv-seerne, med et snitt på 637.000 seere (total screen rating) på hver av de åtte episodene.

- Vi er glade for at seerne helt tydelig satte stor pris på «Helt Harald»-programmene - noe de solide seertallene er et bevis på. Harald, med sitt smittende engasjement, humør og stå-på-vilje har en unik kontakt med de medvirkende i programmene sine. Derfor er det gledelig å kunne bekrefte at Harald og gjengen i produksjonsselskapet PLAN-B nå tar fatt på jobben med en ny sesong, som det må være lov å ha høye forventninger til, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Den nye sesongen ventes å sendes på TV 2 i 2022.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skal vi danse, Allsang på grensen, Toll, Gullruten, TV 2 Sporten og TV 2s høstlansering.

Tel:934 35 922hvl@tv2.no

TV 2 er et av Norges største kommersielle mediehus. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Siste pressemeldinger fra TV 2

Slik blir «Allsang på grensen»-sommeren på TV 23.6.2021 13:30:00 CEST | Pressemelding

24. juni fyres årets «Allsang på grensen»-sesong i gang på TV 2. Det er duket for en stjernespekket sommer når det populære programmet i år markerer sin 15. sesong. Nå er artistlista klar, og i premieren er det Sissel Kyrkjebø, Kurt Nilsen, Ulrikke Brandstorp, Marcus & Martinus og deres søster eMMa som skal lede an i allsangen på Fredriksten festning i Halden - i tillegg til at statsministeren har meldt sin ankomst.