Lager mer «Helt Harald»

Med mottoet «det er begrensa hvor dritt det kan gå» gjorde Harald Rønneberg comeback på tv i vår. Det gikk alt annet enn «dritt», så nå er han klar for å lage mer Helt Harald for TV 2.
Harald Rønneberg er klar for å lage mer «Helt Harald». Foto: Sebastian Ludvigsen/TV 2

Etter å ha ledet «Senkveld» gjennom 30 sesonger på 15 år sammen med makker Thomas Numme, innledet programleder Harald Rønneberg en liten pause fra tv-skjermen i 2018. Våren 2021 var han tilbake på TV 2 med programmet «Helt Harald», en serie hvor han ble godt kjent med et knippe kjente, inspirerende nordmenn og gjennomførte utfordringer Harald har drømt om lenge sammen med disse.

I første sesong var prinsesse Märtha Louise, Kyrre «Kygo» Gørvell-Dahll, Aksel Lund Svindal, Solveig Kloppen, Marcus og Martinus, Jan Thomas, Else Kåss Furuseth og Julie Bergan deltakere i Rønnebergs programserie.

- Dette er virkelig drømmeprosjektet mitt. Og at serien skulle få en så varm og massiv mottakelse er ufattelig gøy. Det tar jeg på ingen måte for gitt! Målet var å lage en serie som både skulle underholde og inspirere, og det opplever jeg vi klarte - takket være de unike menneskene som ville dele historiene sine og være med på litt deilig galskap i sesong 1. Nå gleder jeg meg veldig til å vise dere hvem som blir hedersgjester i neste runde. Og jeg kan vel si såpass at det kommer til å bli bra trøkk. Når du takker ja til en kar som har «det er begrensa hvor dritt det kan gå» som livsmotto - ja, da lover det godt, sier Harald Rønneberg.

Første sesong av «Helt Harald» fikk en meget god mottakelse av tv-seerne, med et snitt på 637.000 seere (total screen rating) på hver av de åtte episodene.

- Vi er glade for at seerne helt tydelig satte stor pris på «Helt Harald»-programmene - noe de solide seertallene er et bevis på. Harald, med sitt smittende engasjement, humør og stå-på-vilje har en unik kontakt med de medvirkende i programmene sine. Derfor er det gledelig å kunne bekrefte at Harald og gjengen i produksjonsselskapet PLAN-B nå tar fatt på jobben med en ny sesong, som det må være lov å ha høye forventninger til, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Den nye sesongen ventes å sendes på TV 2 i 2022.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skal vi danse, Allsang på grensen, Toll, Gullruten, TV 2 Sporten og TV 2s høstlansering.

Tel:934 35 922hvl@tv2.no