Kygo – På norsk!

Ved midnatt slipper den internasjonale superstjernen Kygo sin første låt på norsk, «Kem Kan Eg Ringe feat. Store P & Lars Vaular».

I tillegg til sine med-bergensere har Kygo fått med seg den prisvinnende produsentduoen Stargate som prikken over i’en i dette norske stjernelaget. Dette er første gang Kygo gir ut en låt med norske artister. Bergenseren har tidligere jobbet med storheter som Selena Gomez, Ellie Goulding, John Legend, One Republic og Rita Ora.

«Det er veldig gøy å debutere på norsk med disse guttene» sier Kygo til Bergens Tidene og forteller videre hvorfor Store P ble involvert. «Jeg er stor fan. Han lager geniale tekster og har en måte å synge på som er unik. Han skiller seg ut fra andre rappere, som ofte blir ensformige. Store P har sin egen greie».

«Veldig spesielt å jobbe med Kygo, det er jo en maskin jeg aldri har sett maken til. Fikk beaten via broren hans som jeg spiller fotball med, og gikk i studio og laget en skisse» forteller Store P.

«Så traff jeg Kyrre i et annet studio litt senere og arrangerte litt og fant ut av at vi burde få med Lars på låten også. Det at Stargate har vært med å lage beaten er jo og bare helt ellevilt»

«Kem Kan Eg Ringe feat Store P & Lars Vaular» slippes på alle plattformer fredag 14. juni.

Kygo er et av landets desidert største musikalske eksportvarer med flere milliarder avspillinger. Her hjemme har han hatt hele seks nummer én singler på VG-lista, han har vunnet Årets Spellemann, Spellemannpris for Årets Låt og Spellemannpris for Årets Internasjonale Suksess.

Bergensrapperen og musikkprodusenten Petter Skarre Sundby, bedre kjent som Store P har gitt ut musikk som medlem av rapgruppen A-laget og som soloartist. Han vant Spellemannprisen i klassen Urban i 2014 for albumet Regnmannen.

Siden Lars Vaular debuterte som artist i 2003 har han vært en sentral del av den norske urbanscenen. Han har spilt over 500 konserter som soloartist, gitt ut seks album, vunnet fem Spellemannpriser og har vist en evne til å transendere sjangere gjennom samarbeid med alt fra Bjørn Eidsvåg til Astrid S og Madcon.

Hør George Michaels musikk i årets julefilm!10.10.2019 10:30:00 CESTPressemelding

Sony Music er mer enn begeistret over å kunne presentere soundtracket til Universal Pictures' etterlengtede romantiske julefilm, Last Christmas, inspirert av musikken til George Michael og Wham!. Filmen, som er regissert av Paul Feig og skrevet av Academy Award®-vinner Emma Thompson, har stjerner som Emilia Clarke (Game of Thrones), Henry Golding (Crazy Rich Asians), Michelle Yeoh og Thompson selv, på rollelisten. Last Christmas-soundtracket byr, i tillegg til hitlåten filmen har sitt navn fra, på hele 13 av George Michaels mest populære låter fra hans år som soloartist samt en helt ny låt, skrevet og produsert av George Michael før han gikk bort. Soundtracket slippes 8. november (digitalt og CD) og 15. november (vinyl). Filmen kommer på norske kinoer 8. november! Om soundtrack og bakgrunn for filmen Filmen Last Christmas ble til etter at den anerkjente, britiske filmprodusenten David Livingstone snakket om sin kjærlighet for Wham!s (George Michael og Andrew Ridgeley) ikoniske hit «Las