KYGO OG WHITNEY HOUSTON SLIPPER “HIGHER LOVE”

Fredag slipper den internasjonale superstjernen Kygo sin nye singel «Higher Love» sammen med ingen ringere enn Whitney Houston, den mestvinnende kvinnelige artisten noensinne.

Singelen er første utgivelse fra Whitney Houston siden «I Look To You» i 2009. Pat Houston og Kygo snakket med Rolling Stone for å forklare samarbeidet.

Pat Houston sier om slippet: “The Estate of Whitney E. Houston and our new partner Primary Wave are delighted with the collaboration between KYGO and WHITNEY. We knew KYGO would be the right producer to enhance Whitney’s powerful vocal performance on ‘Higher Love,’ to the standards and expectations that Whitney’s fans have recognized for over three decades.

The resurgence of this precious archival performance will carry Whitney’s musical legacy on to a younger generation for years to come. Everyone should be ready to dance to this uplifting and inspiring record - a testament to KYGO’s incredible talent, and a reminder of why we fell in love with Whitney from the very beginning!!!”

Kygo legger til “I was honored when the Whitney Houston estate reached out and presented me with the opportunity to work with one of the greatest female vocalists of all time. I reworked the song from scratch and I am really happy with how it turned out!”

“Higher Love” er en cover av Steve Winwoods klassiker, som fyller 33 år den 20. juni. The Whitney Houston Estate presenterte Kygo med et arkivopptak av Whitneys versjon som tidligere kun har vært utgitt som bonusspor på den fysiske japanske utgivelsen av «I’m Your Baby Tonight» i 1990. Kygo løp rett i studio etter å ha hørt opptaket, opprømt over å ha fått muligheten til å jobbe med en av verdens største kvinnelige stemmer gjennom tidene.

“Higher Love” er skrevet av Steve Winwood, Will Jennings og produsert av Kyrre Gørvell-Dahll og Narada Michael Walden.

Kygo har livepremiere på samarbeidet under PrideFestival Utopia i New York City 30. juni.

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, Madcon, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Calvin Harris, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, Morgan Sulele, Ina Wroldsen, Hkeem, P!nk, Bruce Springsteen m.fl.

blink-182 har sluppet nytt album!20.9.2019 17:30:00 CESTPressemelding

De Grammynomnierte rocke-tungvekterene, blink-182, har i dag sluppet sitt nye studioalbum NINE. Albumet, som gis ut av Columbia Records, er tilgjengelig digitalt, samt også i et begrenset opplag farget vinyl, kasetter og CD. Etter et intimt klubbshow på Brooklyns St. Vitus, i partnerskap med Spotify, skal blink-182 avslutte sin landsomfattende turné sammen med co-headliner Lil Wayne i kveld med en konsert på Barclays Center i Brooklyn. Fans kan se en livestream av St. Vitus-konserten på Facebook i en begrenset periode HER. Siden bandets ydmyke start i 1992 i San Diego, har blink-182 solgt over 50 millioner album verden over og rocket store folkemengder over hele kloden, og blitt et av de mest definerende og inspirerende rockebandene i deres generasjon. blink-182 består av Mark Hoppus (vokal/bass), Travis Barker (trommer) og Matt Skiba (vokal/gitar). NINE Track List: The First Time Happy Days Heaven Darkside Blame It On My Youth Generational Divide Run Away Black Rain I Really Wish I Ha

ANNOUNCED TODAY, NEW MUSIC FROM LEONARD COHEN20.9.2019 14:15:00 CESTPressemelding

In a posthumous new album, Leonard Cohen has robbed death of the last word. ‘Thanks for the Dance’ is not a commemorative collection of B sides and outtakes, but an unexpected harvest of new songs, exciting and vital, a continuation of the master’s final work. It will be released on November 22. Seven months after his father passed, Adam Cohen retreated to a converted garage in his backyard down the street from Leonard’s house, to work with his father again, to stay in the company of his voice. From their previous collaboration on ‘You Want It Darker’ there remained bare musical sketches, at times little more than vocals. Leonard had asked his son to bring these works to completion. This remarkable new album was made in many places. Javier Mas, the great Spanish laud player who accompanied Leonard on stage for the last eight years of touring, flew from Barcelona to Los Angeles to capture the artist’s spirit on Leonard’s own guitar. In Berlin, at a musical event called People Festival,