Kutter 280 tonn ny plast årlig

Nå kommer Bendit Smoothies fra BAMA i ny drakt og i flasker av 100 prosent resirkulert plast. Det sparer miljøet for 280 tonn ny plast, og minsker CO2-utslippet med over 30 prosent.

De siste tre årene har Benditsmoothieflasker blitt mer og mer bærekraftige, og endelig kommer de i 100 prosent resirkulert plast. Flaske og kork kan både pantes og resirkuleres. Ytterkassen, som flaskene fraktes i, er av resirkulerbar bølgepapp.

Med det tar BAMA enda et steg mot en mer sirkulær økonomi, der ressursene kan brukes igjen og igjen.

– Utviklingen av mer bærekraftige emballasjeløsninger går veldig raskt, og det er bra, sier Åse Øygarden, emballasjesjef i BAMA Gruppen.

Selskapet ønsker å være en drivkraft i det grønne skiftet. De nye flaskene har også nytt design som skal gjenspeile Bendits visjon om en sunnere, mer naturlig og aktiv hverdag. Med det fargerike designet vil BAMA inspirere til å få i seg én av fem om dagen, som disse smoothiene er.

– Det er helt nødvendig og riktig at forbrukerne har muligheten til å velge produkter i resirkulert og resirkulerbar emballasje. At flaskene våre bidrar til at tonnevis av ny plast aldri ser dagens lys, er vi også veldig stolte av, sier Øygarden.

De nye flaskene er i butikk fra juni.

Følg pressemeldinger fra BAMA

Siste pressemeldinger fra BAMA