Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt «Vi Tar Det Igjen Neste År»!

Kuselofte gir deg soundtracket til Sommer’n 2020, «Vi Tar Det Igjen Neste År». Med seg på laget har de gudfedrene av norske sommerlåter, også kjent som Postgirobygget.

Kuselofte sier følgende om låta: «Vi satt oss ned for å skrive en sommerlåt om alt chill man gjør på sommeren, så kom vi på at vi ikke skal noe av det vi vanligvis skal. Så da skrev vi en sang om alt vi ikke skal istedenfor. At Postgirobygget ville bidra, toppet det hele.»

Bak navnet Kuselofte finner du de norske guttene Terje T. Kristensen & Emil A. Hals. Navnet Kuselofte kommer fra ordet «Lusekofte», som er en strikket ulljakke, og er av mange sett på som et symbol på det «typisk norske». Kuselofte har eksistert siden 2015, men ble en duo først i 2017 da de ga ut sin første låt sammen. To år senere har duoen over 100 millioner streams på Spotify og økende popularitet først og fremst i Skandinavia, men også utover i Europa i land som Tyskland og Finland. Med sanger som «Om Sverige Vinner VM (feat. B3nte)» og «Dominanten 2018» har guttene noen av de høyeste streamingtallene blant artister med norsk lyrikk. Den enorme veksten i Skandinavia har i 2019 gitt Kuselofte muligheten til å booke og selge ut shows på tvers av Sverige, hvor tilbakemeldingene har vært utelukkende positive.

Det blir ingen sommer uten hele Norges Postgirobygget. Rockebandet som består av Arne Hurlen, Per Sarin Madsen, Nicolai Hauan, Daniel Hovik og Nils Petter Time har hatt stor suksess siden 1990-tallet. De har tronet ukesvis på VG-lista, solgt ut uttalige show, turnert  land og strand rundt og gitt ut en haug med låter som de hele Norge holder kjært. De siste årene har bandet vært særdeles populære som headlinere på store norske festivaler, i 2018 gjorde de en gjesteopptreden på Palmesus i Kristiansand og i 2019 spilte de på Stavernfestivalen, OBOS/Festningen, Jugendfest og Idyllfestivalen mfl.

Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere14.8.2020 13:38:46 CESTPressemelding

Diana Krall med nytt album i september Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "Laugh Now Cry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her. 20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "Supalonely" feat. Gus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”. Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som bl

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed