Kundevekst i tredje kvartal 2020

Sterk kundevekst for Fjordkraft, både organisk og gjennom oppkjøp.

Fjordkraft fortsetter kundeveksten.

I tredje kvartal økte antall strømleveranser med 240.635 i Consumer- og Business-segmentet.

Økningen skyldes en organisk vekst på 5.225 strømleveranser i Consumer-segmentet, 634 strømleveranser i Business-segmentet og inkluderingen av Innlandskrafts leveranser fra utgangen av kvartalet.

LES OGSÅ: Fjordkraft kjøper to strømleverandører

Antall strømleveranser i Consumer-segmentet utgjorde 761.286 ved utgangen av kvartalet, mens Business-segmentet utgjorde 104.259 strømleveranser, totalt 865.545 strømleveranser.

Ved utgangen av tredje kvartal 2020 utgjorde Extended Alliance 46.118 strømleveranser, på samme nivå som i Q2.

Totalt hadde konsernet 911.663 strømleveranser ved utgangen av tredje kvartal 2020. Dette er en økning på 260.175 strømleveranser sammenlignet med utgangen av tredje kvartal 2019.

Antall mobilabonnenter økte med 4.691 i tredje kvartal 2020, og ved utgangen av kvartalet hadde konsernet 122.414 mobilabonnenter.

– Det har vært nok et godt kvartal, med god kundevekst både organisk og gjennom oppkjøp, og vi er svært fornøyde med utviklingen, sier Rolf Barmen, konsernsjef.

Fjordkraft fortsetter kundeveksten.
Konsernsjef Rolf Barmen er fornøyd med utviklingen. Foto: Hanne Solheim.