Kundene har talt - If endrer dyreforsikringen

Dyreeierne ønsket mer fleksibilitet basert på behov. I tillegg var de tydelige på at de ønsket noe tilbake dersom de ikke brukte forsikringen. - Veldig givende å komme opp med nye løsninger kundene selv ønsker, sier Ifs dyreekspert.
Kine Bjølsen Opstad er produktsjef for dyreforsikringer i If, i tillegg til å være utdannet dyrepleier. Her er hun sammen med familiehunden Tess. Foto: Privat

Forsikringsselskapet If har de siste årene opplevd en stor økning i antallet dyreforsikringer - noe som ytterligere forsterket seg gjennom pandemien.

Samtidig har det blitt tydeligere at dyreeierne har et stadig mer ulikt behov. Dette har If ønsket å imøtekomme.

- Den eneste måten vi kunne få et godt bilde av hva slags forsikring kundene og dyreeierne egentlig ønsker, var ved å spørre dem. Så det gjorde vi, og disse innspillene ligger til grunn for en ny måte å tenke forsikring på, forteller Kine Bjølsen Opstad, dyrepleier og produktsjef for dyreforsikringer i If.

Fleksibilitet viktig i fremtidens forsikring

Ifs dyreforsikring blir nå delt inn i tre nivåer: Basis, Standard og Super. Bakgrunnen for dette er kundenes behov for større fleksibilitet.

- Med denne løsningen har dyreeierne nettopp større fleksibilitet gjennom dyrets liv fordi de kan opp- eller nedgradere etter behov. I tillegg kan de også endre egenandel, forsikringssum, legge til livsforsikring, samt forsikre valpekull, kattunger eller føll. Det blir rett og slett enklere å ha et forsikringsprodukt som passer behovet man har der og da, sier Opstad.

Gir kundene «rollover» på ubrukt forsikringssum

I tillegg til ønsket om økt fleksibilitet var kundene tydelige på at de ønsket noe tilbake dersom forsikringen ikke ble brukt.

- Det tilbys stadig mer avanserte behandlinger for dyr, og kostnadene for dyreeierne øker. Derfor introduserer vi en «rollover» på veterinærutgifter, slik at kundene kan spare opptil 10.000 kroner av ubrukt forsikringssum til neste forsikringsår, sier Opstad.

- Utviklingen vi ser i markedet, kombinert med kundenes egne ønsker, gjør oss trygge på at dette er noe som vil bli tatt godt imot av dyreeierne, sier Kine Bjølsen Opstad, dyrepleier og produktsjef for dyreforsikringer i If.

For mer informasjon om produktene, kontakt Kine Bjølsen Opstad eller les mer på denne linken.

Kine Bjølsen Opstad, dyrepleier og produktsjef for dyreforsikringer i If. Foto: If