Kristin Skogen Lund slutter som administrerende direktør i NHO

Kristin Skogen Lund slutter som administrerende direktør i NHO for å bli ny konsernsjef i Schibsted Group.

- Det blir vemodig å slutte i NHO etter seks helt fantastisk spennende og meningsfylte år, men jeg gleder meg samtidig stort til å begynne i Schibsted – et spennende selskap som jeg kjenner godt etter mange år i ulike stillinger der fra 1998 til 2010, sier Skogen Lund, som legger til:

- Jeg vil takke alle samarbeidspartnere fra bedrifter, fagforeninger, politikk og samfunnsliv og, ikke minst, alle ansatte i NHO for godt samarbeid i disse årene.

Skogen Lund tiltrådte som administrerende direktør i NHO i november 2012. Hun kom da fra stillingen som konserndirektør i Telenor. Hun var også NHOs president fra 2010 og frem til beslutningen om å tiltre som administrerende direktør.

- Jeg vil gratulere Kristin så mye med ny jobb og takke henne for den store innsatsen hun har lagt ned som sjef i NHO. Kristin har gjort NHO og næringslivet synlig på nye arenaer, noe som gjør at NHO i dag er en bredere samfunnsaktør. NHO har aldri stått sterkere enn i dag, og vi kan se tilbake på vellykkede tariffoppgjør, viktige politiske gjennomslag og medlemsvekst. Hun har også bidratt sterkt til at NHO-fellesskapet står mer samlet enn noen gang, sier president i NHO, Arvid Moss.

NHO-styret vil nå starte prosessen med å finne ny administrerende direktør for NHO. Skogen Lund vil stå til disposisjon for NHO frem til 1. desember. Ole Erik Almlid, som fungerer som administrerende direktør mens Skogen Lund går på Forsvarets Høyskole, vil fortsette som fungerende NHO-sjef inntil ny leder er på plass.

Kristin Skogen Lund og Arvid Moss vil være tilgjengelige for media etter klokken 10.30. Kontakt NHOs kommunikasjonsdirektør, Peter Markovski: 92041055

Peter Markovski, kommunikasjonsdirektør i NHO: 92041055

Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) er den største interesseorganisasjonen for bedrifter i Norge. Vi i NHO jobber for gode rammevilkår for medlemsbedriftene og engasjerer oss for bedriftenes interesser på en rekke samfunnsområder.