Kristin Kloster Aasen valgt inn i IOCs styre

Kristin Kloster Aasen ble under dagens IOC-sesjon i Tokyo valgt inn som nytt medlem i IOCs Executive Board, som er IOCs styre. Kloster Aasen er valgt for en fireårs-periode.
Foto: Geir Owe Fredheim

- Jeg er svært glad for tilliten jeg har fått av mine kolleger i IOC. Min hovedmotivasjon for å ønske en plass i styret, er å bidra til å styrke og videreutvikle IOCs vedtatte strategier, og jeg ser frem til å sitte enda tettere på oppfølgingen av arbeidet i organisasjonen.

IOCs Executive Board består av IOCs president, fire visepresidenter og ti øvrige styremedlemmer. Executive Board er IOCs høyeste organ mellom de årlige sesjonene, hvor alle IOCs medlemmer møtes.

Kristin Kloster Aasen er i kraft av å være IOC-medlem, også en del av idrettsstyret. Hun har ti år bak seg som styremedlem i NIF, hvorav åtte som visepresident (2011-2015 og 2015-2019). Kloster Aasen ble valgt som IOC-medlem i 2017.

- Dette er først og fremst en tillitserklæring til jobben som Kristin Kloster Aasen har gjort i IOC. Vi i idrettsstyret er glade og stolte over at Kristin nå trer inn i en av de mest sentrale posisjonene i den olympiske bevegelsen. Sammen med vårt styremedlem Astrid Uhrenholdt Jacobsen, som også er IOC-medlem og medlem av IOCs utøverkomité, er vi sikre på at Kristin positivt vil bidra til å videreutvikle IOC i årene som kommer i henhold til de igangsatte reformprosessene.

Les mer om IOCs Executive Board her:  https://olympics.com/ioc/executive-board

Foto: Geir Owe Fredheim

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges idrettsforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.