Kristiania styrker merkevaren
Etter flere år med forskjellige logoer samles Kristiania under én logo. Målet er å styrke posisjonen mot å bli Norges første arbeidslivsuniversitet.

– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.
Skal bli universitet
I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.
– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.
Tradisjon for forandring
Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.
– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.
Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.
Kristiania farger byen rød
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik:
– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.
Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.
Nøkkelord
Kontakter
Michael WerenskioldPresseansvarligHøyskolen Kristiania
Tel:92278772michael.reed@kristiania.noBilder


Om Høyskolen Kristiania
Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.
Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag.
Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet.
For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:
Høyskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania Bergen
Høyskolen Kristiania Westerdals
Fagskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Kristiania kobler bedrift og student direkte28.10.2022 09:54:31 CEST | Pressemelding
Karrieresenteret på Kristiania har lansert en ny, gratis stillingsportal for bedrifter som ønsker å ansette studenter til små eller store oppdrag. I løpet av et par måneder har over 200 bedrifter laget seg en konto her inne, og det uten noen som helst markedsføringshjelp.
Kristiania belønnes for økt studieproduksjon6.10.2022 13:30:53 CEST | Pressemelding
I statsbudsjettet for 2023 foreslår regjeringen at Kristiania får 48,4 millioner mer i statsstøtte. – Dette er gode nyheter, sier administrerende direktør Solfrid Lind.
Undersøker om akupunktur kan redusere kjent senskade hos brystkreftoverlevere19.8.2022 10:14:03 CEST | Pressemelding
Hvert år rammes 3500 kvinner av brystkreft i Norge, og opptil én av tre overlevende får senskaden fatigue. En norskledet forskergruppe vil nå finne ut om akupunktur kan lindre symptomene.
Irgens blir ny prorektor ved Kristiania30.6.2022 13:30:00 CEST | Pressemelding
Utviklingsdirektør Morten Irgens blir prorektor for forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid (FoU) ved Høyskolen Kristiania. Han overtar med det den nåværende jobben til påtroppende rektor Trine Johansen Meza. Begge starter i sine nye stillinger 1. august.
Fagskolen Kristiania ansetter første prorektor13.6.2022 16:30:00 CEST | Pressemelding
Olav Slettahjell går inn som tidenes første prorektor ved Fagskolen Kristiania. – Dette er en viktig og helt nødvendig endring for oss, etter stor vekst de siste årene. Det å styrke den faglige ledelsen har vært en stor prioritet, sier rektor Annelise Kiønig.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom