Kristiania styrker merkevaren
– Målet med å samle alle fagområdene våre under én logo er å tydeliggjøre Kristianias posisjon. Vi ønsker å gjøre det enklere å oppdage og forstå at Kristiania er en utdanningsinstitusjon fra fagskole til Ph.d. Og at vi utvikler relevant kompetanse og kunnskap til det beste for samfunnet, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør på Kristiania, Stein-Oddvar Evensen.
Skal bli universitet
I forbindelse med at Kristiania nå går fra 6 logoer til én, rulles det ut en merkevarekampanje 7. november.
– Å tydeliggjøre vår posisjon skal sikre at flere oppdager Kristiania, og føre oss nærmere målet om å bli landets første uavhengige arbeidslivsuniversitet, sier Evensen.
Tradisjon for forandring
Helt siden Kristiania ble grunnlagt i 1914, da Hanna Nilsen, som første student ble tatt opp ved brevskolen NKS i Kvadraturen i Oslo sentrum, har det ligget i Kristianias natur å forandre seg i takt med samfunnsendringene.
– Kristiania er endringsvillig og dynamisk. Vi har alltid vært opptatt av studentene våre og tiden vi lever i. Vi har respekt for det tradisjonelle, men dagens raske samfunnsutvikling krever nytenkning. Derfor er Kristiania ekstremt opptatt av å utdanne mennesker som har den kompetansen arbeidslivet trenger, og å tilføre samfunnet nyttig kunnskap gjennom god forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid, sier Evensen.
Taglinen «tradisjon for forandring» er derfor med som et bærende element i den kommende merkevarekampanjen.
Kristiania farger byen rød
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Evensen forklarer ideen bak uttrykket i merkevarekampanjen slik:
– Vi bruker historiske og tradisjonelle bilder i svart-hvitt for å vise at Kristiania ikke sitter fast i gamle dager. Så legger vi til rødt, som er vår farge. Den røde tråden i kommunikasjonen er at vår røde strek representerer Kristiania og det moderne.
Merkevarekampanjen starter 7. november og vil prege bybildet i Oslo og Bergen og sosiale medier.
Nøkkelord
Kontakter
Michael WerenskioldPresseansvarligHøyskolen Kristiania
Tel:92278772michael.reed@kristiania.noBilder
Om Høyskolen Kristiania
Kristiania er en ideell stiftelse som er oppkalt etter grunnleggeren Ernst G. Mortensen. Alt overskudd går tilbake til utdanning og forskning ved Kristiania.
Kristiania er en annerledes utdanningsinstitusjon, som tilbyr utdanning, emner og programmer i hele spekteret fra høyere yrkesfaglig utdanning til doktorgrad (d).
Kristiania leverer forskning og utdanning innen ledelse, organisasjon, markedsføring, kommunikasjon, informatikk, helsevitenskap, innovasjon og kunstfag.
Kristiania har over 18.000 studenter og et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. Samfunnsoppdraget er å bidra til Norges sosiale og økonomiske utvikling gjennom problemdrevet og anvendt kunnskapsutvikling og -formidling, i nært samarbeid med arbeidslivet.
For å kunne utføre dette oppdraget på en mest mulig effektiv måte, har Kristiania som mål å bli Norges første uavhengige universitet.
Fram til nå har Kristiania hatt logoer under disse navnene. Disse endres nå til Kristiania:
Høyskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania Bergen
Høyskolen Kristiania Westerdals
Fagskolen Kristiania
Fagskolen Kristiania Bårdar Akademiet
Følg pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Høyskolen Kristiania på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Høyskolen Kristiania
Skal jobbe videre for universitetsstatus4.12.2024 09:30:00 CET | Pressemelding
Hans-Christian Åsheim skal lede School of Health Sciences (SHS) ved Kristiania i fire nye år. - Jeg vil fortsette å bidra til å styrke forskning og innovasjon for å realisere universitetsambisjonen, sier han.
Nytt ikonisk julehjerte lyser opp Grønland28.11.2024 12:35:44 CET | Pressemelding
Tirsdag 3. desember kl. 16.00 inviterer Eiendomsspar, Sweco, Frelsesarmeen og Kristiania til førjulshygge i den nye passasjen på Grønland, med tenning av et spektakulært fem meter høyt julehjerte! Arrangementet er gratis og åpent for alle, og byr på både varme, fellesskap og ekte julestemning i hjertet av Oslo.
Kristiania og Brønnøysundregistrene inngår samarbeid28.11.2024 09:39:04 CET | Pressemelding
Kristiania og Brønnøysundregistrene har inngått strategisk kompetansesamarbeid om videreutdanning, gjennom et IT-studium for de ansatte i Brønnøysundregistrene.
Endelig interiørutdanning på nett27.11.2024 13:00:43 CET | Pressemelding
Nå lanserer Kristiania det nye nettemnet Interiørdesign og boliginnredning, et helt nytt tilbud til deg som vil ha en praktisk og fleksibel utdanning innen estetikk, design og interiør.
Tom Karp tildelt NEONs ærespris 202421.11.2024 12:51:47 CET | Pressemelding
Professor Tom Karp ved Høyskolen Kristiania er tildelt NEONs ærespris for 2024. Han får prisen for sine betydelige bidrag til organisasjons- og ledelsesforskning, og særlig for hans evne til å bygge bro mellom teori og praksis.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom