Kristiania Magiske Tivolitheater - et musikalsk juleeventyr for hele familien!

Årets julekalender, «Kristiania Magiske Tivolitheater» er et storslått juleeventyr fra gamle dager, den gang Norges hovedstad het Kristiania. Det er duket for magi, vennskap, kjærlighet og en hel del spenning hver eneste dag frem til julaften.

Denne uken lanseres det hele to låter fra "Kristiania Magiske Tivolitheater"!

24 år gamle Sebastian Zalo står bak tittellåta til årets julekalender. «Magi» er skrevet og produsert med Zalos faste kompanjonger August Stubø og Benjamin Fahre.

Lytt til "Magi" her.

I tillegg til tittellåten slippes også sangen "Du går aldri alene", skrevet av Sindre Hotvedt og Kjetil Indregaard.

Lytt til "Du går aldri alene" her.

Musikken i serien er knyttet til handlingen i historien om ti år gamle Luka og Tivoliet. Komposisjonene har sitt eget sound basert på miljøet og tiden historien utspiller seg i, kombinert med moderne tonespråk og uttrykk, krydret med julens budskap.

Stjernespekket serie

I tillegg til en imponerende rolleliste med barneskuespillere, får vi et gjensyn med flere kjente og kjære fjes i løpet av adventstiden på NRK. I tillegg til Lena Kristin Ellingsen ser vi Sigrid Husjord i rollen som teatersjefen Johanna - en raus og tydelig leder og en ekte kunstersjel. John Emil Jørgensrud spiller Lukas pappa Hugo, en utslitt arbeidskar som sørger over konas død. Så mye at han ikke makter å se hvordan sønnen egentlig har det. Selome Emnetu spiller Ariam, Gabrielles mamma. På scenen er hun en attraksjon, men i virkeligheten bærer hun på en sykdom både hun og Gabrielle skammer seg over. Silya Nymoen tolker rollen som Pernilla Rubin, teaterets største diva. Dessuten får vi se Fridtjov SåheimAnne Krigsvoll, Mikkel Bratt Silset og Ingvild Holthe Bygdnes i mindre roller i årets julekalender.

Mer musikk

Det er duket for mer musikk fra dette nye, magiske universet i ukene som kommer. 26.november slippes låten "De andres lys", og 1.desember kommer singelen "Lille spurv", fremført av Helene Bøksle. Albumet med alle sangene fra serien, slippes fredag 3.desember.

«Kristiania Magiske Tivolitheater» har premiere på NRK1, NRK Super og i NRK TV onsdag 1. desember.

Tomine Mikkeline slipper ny singel!26.11.2021 10:28:03 CET | Pressemelding

Lytt til "River" her! I 2022 slipper Tomine Mikkeline albumet "Joni" - et album med fantastiske tolkninger av et knippe kjente og kjære Joni Mitchell-låter. Låten "River" er første singel ut! Tomine Mikkeline kommer fra en musikalsk familie og begynte å ta cellotimer som 5-åring. 10 år gammel begynte hun med sangtimer, og allerede året etter ble hun tatt opp som elev ved Bergen kulturskoles talentprogram. Hun har to ganger fått 1. pris i Ungdommens musikkmesterskap i Oslo. Tomine har tidligere mottatt flere stipender og priser, blant annet fra Sparebanken Vest, Norsk Kulturskoleråds Drømmestipend og Bergen Kommunes Talentpris. Tomine Mikkeline har vært solist med blant andre Bergen Filharmoniske Orkester og Forsvarets Musikkorps Vestlandet. Hun har også turnért i England sammen med sangeren Aled Jones. Hun har også god erfaring som skuespiller fra teater og film, og har vært medvirkende i flere oppsetninger på DNS, blant annet Les Miserables, Dyveke og metalmusikalen Svartediket. Tomin

Ny singel fra The Humble Servants26.11.2021 10:07:58 CET | Pressemelding

Et behagelig livstegn fra The Humble Servants. På stadig søken etter skjønnheten har The Humble Servants spilt inn en ny singel, denne gangen en folk-ballade som passer perfekt nå som vinteren står for tur. Hvorfor er det tristeste ofte er det vakreste ? The Humble Servants gir deg opptil flere svar på det. «If you rather» er The Humble Servants på sitt beste og bandet frontes stadig av Live Miranda Solberg ( Louien ) og Lars F. Beckstrøm ( deLillos ) Lytt til "If You Rather" her! The Humble Servants består av; Live Miranda Solberg (Louien), vokal, Lars Fredrik Beckstrøm, gitar, kor, Tov Ramstad, kontrabass, cello, Rune Lindstrøm trommer, perkusjon, Marius Kristiansen, elektrisk gitar, kor, Jørn Raknes Pedal, steel gitar, Gøran Grini, piano.

"Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret"19.11.2021 09:24:34 CET | Pressemelding

Frode Alnæs er klar med sin første og etterlengtede juleplate "Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret". Han har tidligere skrevet to av våre mest kjente juleklassikere "Long December Night" og "Vitae Lux". Disse to er begge med på platen, men i ny drakt. I tillegg kan man fråtse i åtte helt nye julesanger – alle på norsk. Hør albumet her Frode Alnæs er kjent som en låtskriver med sans for den gode melodien. "Lang desember natt" er intet unntak. Dette er blitt en usedvanlig vakker og varm juleplate, og musikken og tekstene fyller oss med alt julen har å by på, på godt og vondt. Her er det mange musikalske høydepunkter, både humor og alvor, lavmælte låter og salmer. Flere av låtene bør være høyaktuelle som potensielle nye juleklassikere vi ikke blir kvitt med det første. "Vitae Lux" slippes allerede 12. november og er årets julelåt hos Frelsesarmeen. Frode Alnæs har skrevet all musikken i tillegg til å være produsent, og har med seg et topplag av sangere og musikere på albumet. - "