Kristian Hagen ansatt som CFO i MyCar Group

Kristian Hagen er ansatt som CFO i Norges nye bilkonsern MyCar Group. Hagen startet i sin stilling, 01. oktober, og kommer fra Sum Regnskap AS hvor han arbeidet som økonomisjef.
Kristian Hagen er ansatt som CFO i MyCar Group.

Nyansatt, men ikke nykommer

Kristian Hagen har arbeidet som interim-CFO for MyCar Group – utleid fra Sum Regnskap. Han er derfor godt kjent med bilkonsernet.

- Når jeg ble tilbudt stillingen var det ikke vanskelig å si ja. Jeg har trivdes veldig godt i samarbeidet med ledergruppen i MyCar Group. Derfor er det en glede å kunne tre inn i denne stillingen og ta fatt på en større del av utfordringene som ligger foran oss. Sier Kristian Hagen.

Hagen får ansvar for økonomi- og regnskapsfunksjonen i konsernet, og er allerede i gang med å bygge opp en avdeling som skal være tjenesteyter og rådgiver for konsernets tre kjeder – MyCar, Dekkstra og Skala.

Ikke nykommer i bilbransjen

Kristian Hagen har tidligere arbeidet som regnskapsfører i den velkjente merkeforhandleren Kverneland Bil, og kjenner dermed bilbransjen godt.

- Kristian er selve definisjonen på ung og lovende, sier Erik Diesen – administrerende direktør i MyCar Group. Til tross for sin unge alder har Kristian et modent økonomihode, og har gode betraktninger som gir oss et solid grunnlag for riktige beslutninger. Når han i tillegg har god kjennskap til bransjen vi operer i, så var denne ansettelsen en «no brainer», avslutter Diesen.

Kristian Hagen er utdannet ved Handelshøyskolen BI. Han tar plass i konsernets ledergruppe.

Kristian Hagen er ansatt som CFO i MyCar Group.

MyCar Group er Norges nye bilkonsern og omfatter Norges eneste bruktbilkjede MyCar, dekkhotelkjeden Dekkstra og skade- og lakk-kjeden Skala.

Bak MyCar Group står de velkjente bildistributørene Frydenbø og Kverneland som har kommitert betydelig kapital til etableringen. MyCar Groupvil få en omsetning på ca kr 500 mill i 2021, og har ca 100 medarbeidere. Ambisjonen er å nå en omsetning på 1 milliard kr innen 3 år og være kostnadsledende gjennom bruk av teknologi og automatiserte prosesser. Selskapets hovedkontor ligger i Moss.