Kredinor gir 250 000 kroner til nødhjelpsarbeid i Ukraina

Kredinor ønsker å bidra til de som hjelper Ukraina, og støtter Røde Kors sitt hjelpearbeid med kr 250 000,-. Pengene går direkte inn i arbeidet med nødhjelp som blant annet kjøres inn i Ukraina med trailere.
Kredinor ønsker å bidra til å hjelpe menneskene i Ukraina gjennom  Røde Kors sitt nødhjelpsarbeid, og gir kr 250 000,-. - Alle kan gjøre litt, til sammen vi det utgjøre mye for menneskene som er rammet av krigshandlingene, sier administrerende direktør Klaus-Anders Nysteen i Kredinor. Foto Nicolas Tourrenc
Kredinor ønsker å bidra til å hjelpe menneskene i Ukraina gjennom Røde Kors sitt nødhjelpsarbeid, og gir kr 250 000,-. - Alle kan gjøre litt, til sammen vi det utgjøre mye for menneskene som er rammet av krigshandlingene, sier administrerende direktør Klaus-Anders Nysteen i Kredinor. Foto Nicolas Tourrenc

-Vi hjelper hver dag folk som har kommet i en utfordrende økonomisk situasjon her i Norge, og vet noe om betydningen av det å bidra når enkeltmennesker behøver det, sier administrerende direktør Klaus-Anders Nysteen i Kredinor. - Slik det ser ut for oss er lidelsene enorme for befolkningen i Ukraina, og blant alle de gode organisasjonene som er på plass har vi valgt å bidra gjennom å støtte det livsviktige arbeidet Rød Kors gjør der nede, sier Nysteen.

Stort behov for nødhjelp

Det er et stort behov for nødhjelp i Ukraina, og Røde Kors er en av mange organisasjoner som er aktivt til stede og hjelper til for å møte befolkningens enorme behov for livreddende hjelp.

- Jeg ønsker på vegne av Røde Kors å si tusen takk til alle dere i Kredinor for det rause bidraget til vårt nødhjelpsarbeid for de som er rammet av krigen i Ukraina, sier leder for næringslivssamarbeid Grete Thorsen i Røde Kors.

Vanskelig, farlig og kaotisk i Ukraina

Røde Kors forteller at situasjonen i Ukraina er vanskelig, farlig og kaotisk. Situasjonen blir stadig verre, og de humanitære behovene eskalerer. Røde Kors i Norge er inne i Ukraina sammen med Røde Kors-bevegelsen. De gjør alt de kan for å hjelpe sine innbyggere. All støtte blir nå brukt til å sende folk og forsyninger inn for å hjelpe Ukrainerne.

– Vi er glade for å kunne bidra. Alle kan gjøre litt, til sammen vil det utgjøre mye. Vi er imponerte over jobben Røde Kors gjør, og har den dypeste medfølelse med menneskene som er rammet av de grusomme krigshandlingene, sier Klaus-Anders Nysteen.

Illustrasjonsbilde av de første trailerne som kom til Ukraina med nødhjelp etter at krigen brøt ut. Kredinor støtter Røde Kors sitt arbeid i Ukraina med kr 250 000,-, som skal gå til nødhjelpsarbeid. Foto NTB/Annalisa Ausilio, Italia Røde Kors
Illustrasjonsbilde av de første trailerne som kjørte inn i Ukraina etter at krigen brøt ut. Kredinor støtter Røde Kors sitt arbeid i Ukraina med kr 250 000,-, som skal gå til nødhjelpsarbeid. Foto NTB/Annalisa Ausilio, Italia Røde Kors

Kredinor er et av Norges største inkassoselskap med røtter tilbake til Christiania Kreditorforening i 1905. Selskapet tilbyr løsninger innenfor fakturering, inkasso og porteføljekjøp, med tilhørende tjenesteområder. Kredinor omsetter for ca. 980 millioner i årlig og har rundt 420 ansatte.