Kostnadsfri kompetanseheving for salgsmedarbeidere

Tilskuddsordning gjør det mulig for salgsmedarbeidere å øke sin formelle kompetanse kostnadsfritt.
Har du erfaring fra salg, kan du nå kostnadsfritt ta fagbrev i salgsfaget.

Nå kan salgsmedarbeider som mangler formell kompetanse ta fagbrev i salgsfaget som praksiskandidat – helt gratis.

Akademiet Nettstudier har gjennom statlige tilskuddsordninger fått tildelt midler, som gjør det mulig å tilby kurset fagbrev i salgsfaget for praksiskandidater helt kostnadsfritt. Akademiet er landets største offentlig godkjente nettskole og tilbyr eksamenskurs for privatister som skal ta fag fra vgs, og eksamenskurs mot eksamen i teoridelen av fagbrev.

Fagbrev i salgsfaget for praksiskandidater er rettet mot de som har erfaring fra salg, men som mangler formell kompetanse. Jobber du med salg i for eksempel butikk, reisebyrå, hotell, forsikring eller på telefon, kan du ta fagbrev i salgsfaget for praksiskandidater.

– Vi er svært glade for å kunne tilby kurset kostnadsfritt. Den siste tiden har kanskje mange havnet i en utfordrende situasjon i forbindelse med permitteringer eller arbeidsledighet og for mange vil fagbrev i salgsfaget kunne bidra til at de stiller sterkere på arbeidsmarkedet i tiden fremover, sier Sigurd Kvammen, rektor ved Akademiet Nettstudier.

Kvammen legger til at skolen den siste tiden opplever en økning i pågangen av elever som ønsker formell kompetanse, og at de er stolte av å kunne hjelpe flere med å få den formelle kompetansen de trenger og ønsker seg.

Fleksibelt kurs på nett
Kurset er kostnadsfritt for alle som ønsker å delta, skolen oppfordrer spesielt permitterte eller arbeidsledige som følge av koronakrisen, til å melde seg på. Undervisningen er nettbasert og svært fleksibel. Deltakerne får tilgang til alt materiell og oppfølging med tilbakemeldinger fra lærer.

At en nå kan gjennomføre kurset i salgsfaget gratis ser Kvammen på som en unik mulighet for de som er ufaglærte og arbeider med salg. – Mange bedrifter synes det er vanskelig å få tak i gode og profesjonelle salgsmedarbeidere, det er stor etterspørsel etter faglært arbeidskraft. Med fagbrev i salgsfaget vil du også kunne lønnes som faglært arbeidskraft. Fagbrev i salgsfaget gir deg et bredt spekter av arbeidsmuligheter innen en rekke ulike bransjer, avslutter Kvammen.

For å ta fagprøven og få godkjent praksis må du ha 5 års arbeidspraksis. Du kan allikevel begynne på kurset og gjennomføre eksamen i teoridelen, selv om du har mindre enn 5 års praksis. Når du har opparbeidet deg 5 års praksis, kan du da få godkjent praksisen og ta fagprøven. Med bestått fagprøve og eksamen i teoridelen får du fagbrev i salgsfaget som praksiskandidat.

Sigurd Kvammen
Rektor
Akademiet Nettstudier
Tlf. 405 55 879 / 922 36 600

Har du erfaring fra salg, kan du nå kostnadsfritt ta fagbrev i salgsfaget.
Sigurd Kvammen, rektor ved Akademiet Nettstudier.

Akademiet Nettstudier er Norges største offentlig godkjente nettskole. Akademiet nettstudier tilbyr faglig oppdaterte og eksamensrettede nettkurs for deg som skal ta fag fra vgs som privatist, eller eksamen i teoridelen av fagbrev.

Kursinnholdet er digitalt og blir presentert i en enkel og forståelig struktur.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akademiet Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Privat ungdomsskole i Ålesund åpner dørene høsten 202416.2.2024 07:08:00 CET | Pressemelding

Akademiet er Norges største aktør innen privat videregående skole og driver 14 private videregående skoler over hele landet. Akademiet Videregående Skole Ålesund etablerte seg i byen allerede i 2005, og huser i dag over 400 elever innen en rekke ulike utdanningsprogram. Fra høsten 2024 utvider Akademiet skoletilbudet i området, og starter en egen realfagsskole for ungdomsskoleelever fra 8. til 10. trinn. Skolen vil ta inn elever gjennom våren for skolestart i august.