Kontrakten signert; Mercedes-Benz Vito 7 nye år som politibil

Direktør i Politiets Fellestjenester Helge Clem og konsernsjef i Bertel O. Steen Bjørn Maarud undertegnet i dag den nye bilavtalen med Politiets Fellestjenester. Bertel O. Steen AS vil, med Mercedes-Benz Vito, være leverandør til politiet av stor patruljebil de neste 7 årene.

Samarbeidspartnere de neste 7 årene. Direktør Helge Clem (t.v) i Politiets Fellestjenester sammen med konsernsjef i Bertel O. Steen, Bjørn Maarud. Foto: Bertel O. Steen.

– Vi er svært glad for nok en gang å få muligheten til å levere biler til Politiet. Bertel O. Steen har lange tradisjoner for levering av materiell til Politiet. At vi stadig velges igjen forteller meg at vi har produkter som tilfredsstiller politiets tøffe krav, og ikke minst at vi har mennesker i organisasjonen som evner å samarbeide med denne viktige kunden, uttaler Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Patruljebilene er et viktig arbeidsverktøy i en hverdag hvor større mobilitet med mye utstyr i bilene stadig blir viktigere for politiet. I dag er det nesten 400 Mercedes-Benz Vito i operativ tjeneste og modellen har en lang historie som tjenestebil i politiet.

– Målet med anskaffelsen har vært å finne de bilene som best dekker politiets behov, i dag og i fremtiden, og innenfor dagens økonomiske rammer, sier direktør Helge Clem i Politiets Fellestjenester.

For mer informasjon:

Per Ragnar Johansen, Konserndirektør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy