Konserndirektør Kristin Folge slutter i Mesta

Konserndirektør for Drift og vedlikehold i Mesta, Kristin Folge (45) slutter i stillingen. Hun går til en ledende stilling i eiendomsbransjen.
Kristin Folge slutter som konserndirektør  for Drift og vedlilkehold i Mesta. Foto: Mesta
Kristin Folge slutter som konserndirektør for Drift og vedlilkehold i Mesta. Foto: Mesta

Kristin Folge startet i Mesta som direktør i region øst i 2019. I 2020 ble hun konserndirektør for den største avdelingen i Mesta med nesten 900 ansatte.

- Jeg har hatt fire lærerike år i Mesta, og er stolt over hva vi har fått til sammen i den store avdelingen, sier Folge. Kristin Folge har i løpet av fire år utviklet forretningsområde fra et område med økonomisk usikkerhet til å bli en stabil enhet som har skapt gode resultat for Mesta både økonomisk og når det gjelder HMS. Dette er gjort ved å strukturere prosesser, iverksetting av nye driftssystemer og utvikling av ansatte. Kristin Folge står i stillingen ut juli 2023.

- Mesta har hatt stor nytte av Kristin Folges gode lederegenskaper, driv og gjennomføringsevne. Hun har en egen evne til å få folk med seg i store endringsprosesser. I tillegg er hun en veldig bra dame, med veldig fine personlige egenskaper. Jeg kommer til å savne henne, sier konsernsjef i Mesta, Marianne Bergmann Røren.

Elin Vigrestad inn som konserndirektør
1. august går Elin Vigrestad (44) inn som konserndirektør for Drift og vedlikehold i Mesta.

Vigrestad kommer fra stillingen som prosjektsjef for området Sør og Øst i Drift og vedlikehold, der hun har levert sterke resultater både når det gjelder lønnsomhet og utvikling av organisasjonen.
Elin Vigrestad kom til Mesta i 2019 som COO. Hun hadde da en mangfoldig lederkarriere i DNB bak seg. I 2021 valgte hun å gå inn i driften for å lære forretningen bedre å kjenne, og tar med seg verdifull kunnskap om drift- og vedlikeholdmarkedet inn i den nye rollen.

- Jeg er glad for at Elin Vigrestad takket ja til den nye rollen. Hun har stor strategisk og analytisk kapasitet, og er en god og klok leder. Jeg er helt trygg på at hun har mye å bidra med i den videre utviklingen av Drift og vedlikehold, og i Mesta som selskap, sier Marianne B. Røren.

- Jeg skal fylle store sko etter Kristin Folge, som har vært en svært god veiviser for forretningsområdet de siste årene. Jeg føler meg privilegert som skal få lov til å bygge videre på hennes gode arbeid, sier Elin Vigrestad.

Elin Vigrestad blir ny konserndirketør for Drift og vedlikehold i Mesta. Foto: Mesta