Konkurransetilsynet og Circle K enige om avhjelpende tiltak som avslutter etterforskningssaken mot Circle K

Konkurransetilsynet og Circle K Norge AS er kommet til enighet om avhjelpende tiltak som innebærer at Circle K Norge AS ikke skal publisere veiledende listepriser for privatmarkedet på selskapets nettsider, eller gjennom andre allment tilgjengelige informasjonskanaler.

Circle K er tilfreds med at saken er avsluttet, og at vi sammen med tilsynet har kommet frem til avhjelpende tiltak som har fjernet Konkurransetilsynets konkurransemessige bekymringer knyttet til publisering av veiledende listepriser for privatmarkedet.

De avhjelpende tiltakene og vedtaket innebærer ikke at Circle K har brutt konkurranseloven.
Circle K fjernet for noen uker siden veiledende listeprisene for privatmarkedet fra sine nettsider.

Circle K har hatt god dialog med tilsynet siden de opprettet etterforskningssak mot bransjen i fjor høst. Av respekt for etterforskningen som Konkurransetilsynet har gjort ønsker Circle K ikke å utdype hvilken informasjon tilsynet har etterspurt og hvilke dokumenter som er overlevert tilsynet, mens saken har vært til behandling hos Konkurransetilsynet.

Circle K er tilfreds med at saken er avsluttet og presiserer at de avhjelpende tiltakene ikke innebærer at Circle K har innrømmet noe brudd på konkurranseloven.

Vi er opptatte av rettferdig konkurranse. Konkurransetilsynet gjør en viktig jobb og vi setter pris på at Konkurransetilsynet med jevne mellomrom ber om opplysninger for å vurdere konkurransesituasjonen i bransjen vår.