Konica Minolta

Konica Minolta lanserer AccurioPress C14000 på «the biggest show in printing».

I Dallas, Texas skjer det! I dag lanserer Konica Minolta deres største maskiner i produksjonsprint- segmentet: AccurioPress C12000 og AccurioPress C14000. Dette skjer på «the biggest show in printing».

Bigger. Better. Bolder.
Dette er slagordet for messen Printing United i USA. Men også et passende slagord for nyheten fra Konica Minolta. Dette er maskiner med fantastiske egenskaper som trykkerier vil og bør ha: Hastighet, produktivitet, printkvalitet, inline etterbehandling og automatisering satt i høysete.

Konica Minoltas forhandlere og en del presse har allerede fått en snik titt av maskinen på ELC-messen i København, hvor nyheten fikk stor oppmerksomhet.

Stein Bjertnes, salgssjef i Konica Minolta Production Printing, har tatt turen over Atlanter`n og er tilstede på Printing United i Dallas. Han gleder seg stort til å komme i gang med salget:

- Dette er en maskin vi skal selge mange av! Den produserer akkurat de trykksakene du trenger når du trenger dem.

Banebrytende
Printhastighet på 140 sider i minuttet, støtte for arkformater opp til 90cm lengde ensidig og tosidig. Automatisk tosidig print på et bredt spekter av media opp til 450 g/m², printoppløsning på hele 3600 x 2400 dpi, print på strukturert papir og konvolutter. Ny banebrytende inline trimming av fire sider; det vil si utfallende bannere, visittkort etc.. rett ut av maskin. IQ-501 automatiserer og vedlikeholder optimal tosidig pasning og fargekvaliteten.

- Med de nye modellene har nå Konica Minolta et komplett modellsortiment med tonerbaserte modeller med KM-1 inkjet løsningen tronende på toppen, sier produktsjef Morten Hegge.

Om Konica Minolta

Konica Minolta
Maridalsveien 323

09400http://www.konicaminolta.no

Konica Minolta Business Solutions Norway AS er en del av et globalt IT- selskap som tilbyr bedrifter digitale arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Selskapet satser i år på IT-plattformer som  binder sammen maskinvare, programvare og tjenester sømløst og intuitivt slik at dette kan tilpasses individuelt i omfang og dybde til infrastruktur og krav til ethvert selskap.

Det internasjonale konsernet er kanskje først og fremst kjent for å være en ledende leverandør av printere  med implementerte og solide sikkerhetsfunksjoner til bedrifter, i tillegg til digitalttrykkmaskiner til det profesjonelle printmarkedet.